• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Poorboy's World - SSR Serie

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Gisteren even in de weer geweest met Poorboy's SSR.

De motorkap voor dit doel even gekleid, zodat de ondergrond goed schoon was. Daarna de helft afgeplakt om later het resultaat goed te kunnen bekijken.

Daarna begonnen met een oranje (Sonax) pad op de excenter met SSR 2.5. Voorzichtig begonnen - ik kende het product niet - maar al gauw merkte ik dat er voedende oliën tevoorschijn kwamen en de lak er zichtbaar van opknapte. Swirls verdwijnen als sneeuw voor de zon...

Maar er zaten toch ook best wat lastiger krasjes op de kap, ondanks dat de auto nog nooit door een wastunnel is geweest. (Maar er gebeurt evengoed wel eens wat natuurlijk... ]-0 ).

De SSR2.5 kreeg deze krasjes niet weg, dus de SSR3 gepakt, en met eenzelfde type oranje pad getest hoe deze werkte.... Man wat is dat een mooi spul!!! Hij begint best grof (het is een cutting compound uiteindelijk) maar hij breekt zichzelf prachtig af tot een heerlijk rijke olie. Het resultaat is zonder overdrijving verbluffend te noemen. Ik heb echt krassen weggekregen waarvan ik had gedacht dat dit nóóit zou lukken met een excenter op knetterharde Audi lak. En opvallend is dat de finish meteen al mooi te noemen is, geen doffe plekken, nada. Misschien wat héle lichte swirls, maar dan moet je er echt een lamp op zetten. (En dan moeten de lichtere varianten nog komen dus!)

De werking is mooi te voelen als je wat SSR3 op je vinger (pink) doet en aldus een krasje te lijf gaat. Dan voel je goed de consistentie veranderen van schurende pasta tot zachte, voedende olie. (Je zou 'm haast als scrubcrème willen gebruiken zo mooi werkt het).

Als je met de hand/vinger aanbrengt krijg je wél een dof plekje, maar dat poets je er zo uit met SSR 2.5 en dan is de lak weer glimmend en het krasje weg.

Ik had (helaas) niet zoveel SSR3, maar als ik meer had gehad heb ik zo'n vaag vermoeden dat ik met een beetje extra werk (vrijwel) alle krasjes weg had gekregen met de excenter. Met een rotary gaat het ongetwijfeld véél sneller, maar ik vind dit toch een hele prestatie met een excenter. De krasjes zijn grotendeels weg, en de paar die er nog zitten zijn beslist minder geworden.

Na de SSR3 de 2.5 weer gepakt, en de (halve) kap verder behandeld. Lichte swirls en doffe plekjes van de 'spotrepair' weggewerkt, en vervolgens hetzelfde gedaan met de SSR2 en SSR1 (beiden op een witte Sonax pad). Ze ruiken trouwens allemaal lekker, maar de SSR1 is m'n favoriet. Dat is ook de meest economische van het stel, het verbruik loopt wat op naar gelang de factor.

Meteen na de SSR3 was de behandelde bestuurderskant van de kap al dieper van kleur dan de andere helft van de kap. (Niet op de rotzooi letten aub, ik weet het...) :schaam

Kortom, heerlijk spul, erg makkelijk om mee te werken en een heel mooi resultaat. Het vlekt ook niet op rubbers (even getest) al blijft afplakken natuurlijk een aanrader.

Het enige wat je merkt zijn wat 'stofdeeltjes' als je tussendoor even pauzeert en daarna weer verder gaat en je met de machine langs een randje komt van de kap o.i.d. (wat opgedroogd product op de pad neem ik aan). Echt hinderlijk is dat zeker niet, want je stoft het zo weer af ook.

Ik kan het echt van harte aanbevelen! :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sven,

Duidelijke review waaroor dank:cool:
Nou snap ik waar je zo druk mee was:D

Binnenkort eens proberen op een zwarte bora?:-"

Groeten
 
Onder andere ja... ;)

Zal best bevallen op zwarte lak deze lijn! :cool:

Ik ga 'm zeker bestellen. De rest van de auto moet óók nog... :party:
 
Als je hulp nodig hebt, just give me a call.
wat kan er mooier zijn dan een S8 vetroetelen met deze heerlijke producten!:heart_eyes:
 
de ssr3 en 2.5 heb ik ook. de 3 al getest op een rotary,ging idd fijn.

is er veel verschil tussen de 2.5 en 2 ?

iig een mooi review en nette fotos
 
nick22 zei:
de ssr3 en 2.5 heb ik ook. de 3 al getest op een rotary,ging idd fijn.

Goed te horen, dat wil ik dus ook nog doen zodra ik 'm heb. :cool:

nick22 zei:
is er veel verschil tussen de 2.5 en 2 ?

Best wel, maar ik denk dat je de 2 op zich over kunt slaan als je de 2.5 hebt, en dan evt. de 1 nog als laatste stap nemen. (Denk dat ik zelf ook 3, 2.5 + 1 ga bestellen).

@ Snitser, we doen binnenkort wel eens een bakkie koffie of zo. Kunnen we even bijkletsen. ;)
 
SSR 2.5 stuift niet zo als dat M83 dat doet, heerlijk! En het ruikt ook nog eens lekker.
 
Mooie review Sven! Hartelijk dank hiervoor! :cool:

Gisteren en vandaag op de Almera de SSR3, 2.5 en 1 gedaan met de rotary. Ook prima spul op de rotary. Het resultaat ook erg goed!

Ik denk wel dat je op zwart en op uni-kleuren moet finishen met een polish. Bijvoorbeeld de Poorboy's World Professional Polish of zoals ik nu gedaan heb de Advanced Finishing Polish van Pinnacle. Die halen (met een zwarte pad) de laatste miniscule buffermarks van de SSR1 eruit.

En ik kon keurig finishen zonder nabehandeling met een excenter (hologrammen waren er na de SSR1 al uit).

Ik heb de SSR1 trouwens in de volle zon gedaan vanochtend!
 
PT Cruiser zei:
@Tim: Je bedoelt dt na de SSR1 nog de Professional Polish moet komen op wagens zonder blanke lak?

Niet perse zonder blanke lak, maar zonder metallic zoals Patrick zegt. Op die lakken zie je meer dan op andere lakken.

De Professional Polish kan je trouwens overal op gebruiken. Is ook geschikt voor rubber, vinyl, glas etc. etc!