• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Power- /melaminespons

jim

Detailing rookie
14 sep 2009
523
0
Ik zat al bijna een dik jaar met polijstsporen op mijn trims die ik maar niet wegkreeg.
APC, degreaser, en nog enkele sterkere producten hadden totaal 0,0 invloed op die vlekken want ik kreeg ze er totaal niet mee weg.
En het steeds opnieuw verdoezelen met een laagje CG new look trim gel begon me ook zwaar tegen te steken, dus moest er een oplossing gevonden worden.

En ja die heb ik nu gevonden, een oplossing van 0.99€.
Had ik dit maar eerder getest, had me een pak kopzorgen kunnen besparen.
Gewoon een oplossing wat veel mensen zouden weglachen als je het zou vertellen zonder bewijzen, namelijk powersponjes van action.
Zitten per 5 verpakt voor de superlage prijs van 0.99€.
Zien er zo uit:
zmblt1.jpg


Het was niet echt simpel om de vlekken op de trims op foto vast te leggen, maar lijkt me wel duidelijk genoeg op de pics:
35d5b1v.jpg

5umdsg.jpg

259wmlx.jpg

2v96rrm.jpg


Na het gebruik zag het sponsje er zo uit:
vy5jx0.jpg

Je moet het vooraf even vochtig maken dus had ik een klein beetje water genomen, en hier nadien het sponsje in uitgespoeld:
2ueqs0z.jpg

Toch wel wat troep van de trims gekomen blijkbaar.

En nu zijn die polijstresten volledig weg:
7265uh.jpg

2u7osxx.jpg

9pqst4.jpg

1zvva8l.jpg

hw0lco.jpg

s1ub2e.jpg

2ic00tz.jpg

29qjw5h.jpg

33etnox.jpg


Je bent wel verplicht effe alles te wassen na het gebruik van het sponsje, want het laat wat stukjes spons achter en en grijze vegen.
De trims zien er nu terug beter uit, en zijn klaar voor een laagje trim gel.
Nu ze ontdaan zijn van vuil en wax/polijstresten ga ik ze voorzien van die dodo trim sealant, dit lijkt me langer stand te kunnen houden op mijn trims.


Wat een arsenaal aan producten, borstels enz enz niet weg kon krijgen lukt met een sponsje van amper 0.20€ probleemloos en zonder inspanning.
Ook opgedroogde druppels kalkwater op de ramen die ik met geen enkele glasreiniger wegkrijg verdwenen moeiteloos.
Ik vind het echt gek, en vraag me af wat het geheim is van die sponsjes???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie review, ik gebruik de sponsjes vaak voor het interieur, daar werken ze ook super. Stom van me dat ik het nog nooit op de trims geprobeerd heb, bedankt voor de tip en review!
 
@ BK
Met men DAP ja, gewoon begonnen met de gedachte van ik red het wel zonder eerst aftapen.
Niet dus :-b

Maar zit er al bijna een jaar op.
 
Ik ga deze topic in de loop van de week verder aanvullen met pics van gebruik op andere materialen.
In de motorruimte heb ik redelijk wat gepolijste inox onderdelen en daar komen altijd van die opgedroogde druppels op, nu heb ik gisteren een stukje getest en hierop werkt het ook goed.
Met een metal polish moet ik vaak oppassen dat ik niet te grof begin te boenen, want dan krijg ik microkrasjes.
En met de spons had ik hier geen last van, dus echt schuren lijkt het me niet te doen.
Heb totaal geen idee wat die eigenlijk "cheap ass" sponsjes hun geheim is, nergens kan ik iets terugvinden van samenstelling of "ingrediënten".

De dodo trim sealant van je review spreekt me enorm aan, want na het testen van verschillende trim producten heeft er nog geen enkele mij een resultaat kunnen geven van langer dan een maand op mijn trims.
Het lijkt of mijn plastic maar moeizaam product kan opnemen, want na enkele regenbuien of een tijdje in vlakke zon gestaan te hebben is het effect snel verdwenen.
 
Dat is een bekend sponsje voor mij. Deze sponsjes gebruik ik al bijna twee voor schoenstrepen op de kunsstof deurpanelen in het interieur.

Inderdaad vochtig maken en dan een soort van schuren
 
Eerst voeden en paar dagen later de "vettige en glimmende" bovenlaag afnemen en dan de coating er over?
 
Tja, de wonderspons.
Eigenlijk een zgn. melamine-schuim-spons.
Meer info:
m1dyar6wmatj.jpg

http://home.howstuffworks.com/magic-eraser1.htm
 
Geweldig dat je het hebt aangedurfd. :party:
Die dingen lagen bij ons in de caravan en ik had ze al bijna weggegooid.
Zo zie je maar, gewoon met beleid blijven proberen, en de oplossingen komen je tegemoet. :)^

Hans
 
Het zijn inderdaad melamine sponsje en werken bijvoorbeeld ook erg goed om vervuiling in nerven van leren bekleding weg te krijgen. In combinatie met IPA krijg je zelf super hardnekkige vlekken uit trims en andere harde oppervlakken.
 
Hier heb ik al heel vaak naar gezocht voor het kunststof van het dashboard, maar nergens kunnen vinden, ook niet bij Carclean.. hebben ze ze gewoon bij de Action :-b

Bedankt voor de fotos, duidelijk resultaat!
 
Gebruik op mijn werk ook vaak de Powerspons, als er bijvoorbeeld met permanent marker op whiteboards of tafels is geschreven. Werkt fantastisch. Heb wel altijd het idee dat mijn vingers een scrub hebben gehad na het gebruik. :-b
 
Action Rules :party: Ga er ff naar toe zometeen als ik nog 0,99 cent kan vinden na al m'n bestellingen bij CC de laatste weken..