• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

review:QW+

nick22

Detailing rookie
16 mei 2008
561
0
Het product:

100718.jpg


473ml

dit product meegepakt op 100% tuning.
Het werd me aangeraden door Dibbuz:ja

Flesje goed schudden alvorens te gebruiken,carnauba delen zitten onder in de fles namelijk.

als je het direct op de auto sprayd heb je de hele wagen vol witte stipjes}:)w

Dus ik heb een MF doek genomen en hierop gesprayd, lekker op de deur gewreven, vervolgens met een andere doek uitgewreven. (ik heb het niet laten curen).



het resultaat is super !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfde als met QD+ altijd op de doek sprayen en niet op de lak zelf vanwege de carnauba maar daar ben je gelijk achter gekomen ;)
 
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de QD+ en de QW+?
In naam is het verschil deatailer/wax als ik het zo gauw ff goed lees. Maar hoe is dit in de praktijk? In beide zit Carnauba en beide geven glansboost aan de auto.
In hoeverre verschillen de producten van elkaar qua grondstoffen??:weetniet

Ik kan het zo gauw op de site niet ontdekken
 
De QD+ is een QD met een beetje carnauba. De QW+ is echt een waxboost met meer carnauba en blijft ook langer zitten dan de QD+. De Sprayer (2e foto) is degene die je erbij krijgt.
 
Ik had sterk het idee dat de QD+ en de QW+ heel dicht bij elkaar lagen en na de uitleg van Dibbuz (Dibbuz bedankt) is mijn mening hier niet in veranderd.
Sla ik de plank nu volledig mis of valt het wel mee?

Ik was nl ook aan het kijken naar de een QD+ maar met de QW+ is voor mij de keuze alleen maar groter geworden. Dit omdat ik of een QD+ of QW+ aan zal schaffen.
 
Ik heb begrepen dat QW+ duurzamer is maar wel iets arbeidsintensiever als QD+. Ik twijfel ook nog.
Als dat arbeidsintensiever nl. betekend gelijk aan nieuw waxen dan kies ik liever QD+.

Nick22 wat kun je zeggen over de snelheid van verwerken???
 
Ik kan niets zeggen over de QW+ t.o.v. de QD+ (ik heb zitten twijfelen om ze allebei te bestellen ter vergelijking, maar heb dit toch maar niet gedaan), maar de QD+ is zeer gemakkelijk te verwerken. Ik heb het vandaag voor het eerst gebruikt en ben er zeer over te spreken.
Beetje op een microfiber-doek spuiten, verdelen, even wachten en dan uitpoetsen met een droge kant van de doek. Ik heb iedere keer een (deel van een) paneel gedaan, daarna een volgend deel en terwijl dit aan het 'curen' was het vorige deel uitgepoetst. Echt een fluitje van een cent, het kost geen enkele moeite. En zeer zuinig in het gebruik!
 
@ daf44

de qd+ is makkelijker verwerken,maar beide waxen zijn easy on easy off.

maar ik geniet de voorkeur aan QW+, in mijn ogen meer glans.
 
QD+ is strikt genomen geen wax, maar een quick detailer met carnauba als extraatje.
QW+ is een spray wax.

Needless to say, bevat QW+ veel meer carnaubawas en is de QD+ daardoor makkelijker te verwerken (spray on, wipe off).
De QW+ is het meest effectief als je deze een tiental seconden of desgewenst iets langer laat curen. Deze breng ik aan met een pad en neem ik af met een doek.
 
duz zo te lezen is dit wel wat!?

ik zit hier namelijk ook aan te denken qw+w!?

en gewoon op het doek spuiten en dan op de auto wrijven!?
zo, jah? welke doek moet ik hiervoor gebruiken!?
 
Jeffrey, ook hier staat je antwoord er al, eerste post ;)

Dus ik heb een MF doek genomen en hierop gesprayd, lekker op de deur gewreven, vervolgens met een andere doek uitgewreven. (ik heb het niet laten curen).
 
Ik heb gisteren de vers aangeschafte QW+ gebruikt. Ik moet zeggen: heel makkelijk en handig product! Zeker als de auto al goed in de wax staat kan je met deze wax toch een goede extra bescherming geven na het wassen. Ik ga hem gebruiken ipv de QD+, vooral vanwege het grtere percentage carnauba wax. Zoals TS al aangeeft: beste methode is aanbrengen met doek of pad en vervolgens afnemen met een andere doek. De verwaaide QW+ liet net al sbij TS witte stipjes achter, deze zijn echter gemakkelijk weg te nemen. Tip: doe deze stap voordat je de trims doet ;)

Oh ja, net als bij zoveel andere Poorboys producten zit hier weer een lekker zoet luchtje aan :D
 
Ik had er geen last van op de trims. Het was meer de nevel die op de trims terecht was gekomen. Met trim restorer of gewoon een vochtige doek zijn de trims zo weer schoon. Het laat in ieder geval geen witte waas achter, zoals veel waxen.

Voor de echte waxbeurten blijf ik vertrouwen op de Natty's, maar voor een snelle was tussendoor is dit een uitstekend product. In een uurtje had ik de heel auto gewassen, gedroogd en behandeld met de QW+.
 
Vandaag ook ff met de QW+ gespeeld. Heerlijk spul. Spray dingetje was na 2x sprayen overleden maar had nog een iets liggen wat erop paste. Ik heb de QW op een even coat applicator pad (zo'n rond wit zacht ding van Meguiars) opgezet. Laten curen, 3 Heinekens, en een goed gesprek met de buurvrouw lang. Toen met zo'n lekker zacht grijs/gele Microfibre doek uitgepoetst.

Dennis vertelde me dat het iets bewerkelijker was dan de UQD en QD+ maar ik vond het wel fijn werken. Omdat het dof uitslaat kan je goed zien waar je gebleven bent. Uitgepoetst met de grijze kant na gewreven met de gele.

Helemaal blij zeg maar. Money well spend !

gr bb
 
Zelf ook al regelmatig QW+ van PB gebruikt.
Easy On, Easy Off is ook echt van toepassing.
Breng het dun handmatig op even laten intrekken en uitwreven KLAAR.
Mooie glans als beloning ,^^
Dus voor tussen de detailbeurten in is dit product perfect.