• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review : Signature Series II + Souveran Paste Wax

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
49
Pinnacle is toch een merk dat best wel meer naar voren geschoven mag worden. Deze 2 waxen hoor of zie je maar weinig van en toch zijn het fantastische producten. Ok, de stand tijden zijn wat korter:confused: . Maar toch zijn de resultaten niet minder. Het zijn de Signature Series II + Souveran Paste Wax. De Souveran staat bekend als een concours wax die mooi op zwart is.;)
DSC_0049.jpg

Als je de deksels verwijderd komt er een heerlijke geur tegemoet:heart_eyes: De Souveran ruikt net iets lekkerder dan de Series II.
De kleur van de Souveran is witter gekleurd dan de Series II omdat de Souveran geraffineerde carnauba bevat. Ook de tekstuur van de Series II is ook wat zachter en lijkt wat vettiger.
DSC_0050.jpg

De deur paneel is volledig voor bewerkt met de nodige behandelingen.(polijsten, kleien en een Clearkote red glaze aangebracht)
De waxen worden beiden aangebracht met de Carclean.com Hi-Tech Foam Applicator. Het aanbrengen hiervan is een :-" van een cent.
Het curen van de waxen duurt eigenlijk vrij kort maar om er zeker van te zijn doe je natuurlijk de SWIPE TEST:grinning: . Het curen van de wax kan ook uitlopen ivm de lucht vochtigheid.
DSC_0052.jpg

En het uitbuffen ? Piece of :heart_eyes: De doek die ik gebruikt heb is de Eurow Shag Weave Microfibre Towel (12x16 inches) die is ooook lekker dik zeg.:)^
DSC_0047.jpg

Het resultaat kan ik je zeggen is 8d . Nu is het wel een schade paneel met ZEER diepe krassen. De Souveran oogt een tikje donkerder als de Series II.
DSC_0054.jpg


We zullen afwachten wat de stand tijd is van deze twee fijne waxen. Het paneel staat in de volle zon en de rest van de weersinvloeden.
Ik zal de boel in de gaten houden en updaten week na week.:)^



+

-Aller beide een fijne wax om mee te werken.
-Op brengen gaat super gemakkelijk( fuzion style)
-Uitbuffen gaat ook (fuzion style)
-De verpakkingen die er om zitten is ook leuk. Netjes beide in een satijnen zakje en bij de Souveran komt ook nog een micro doek mee.

_

-De prijs van de Souveran licht wat aan de hogere kant.
-Verder kan ik nog niet veel zeggen over de stand tijd van de waxen.(update:grinning: )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thnx,.je blijft maar gaan met revieuw;) Ff over die doek,.lijkt wel verdacht veel op een fantastic fur? Misschien ook daar een revieuwtje over schrijven?
 
Paulus de Boskabouter zei:
Weer een mooie duidelijke review met mooie foto's! Beter als Blue Velvet?
Ik vind dat de Souveran tikje donkerder gaat als de velvet. Maar de stand tijd laat ik het nog op wachten:-"
 
Snitser zei:
Thnx,.je blijft maar gaan met revieuw;) Ff over die doek,.lijkt wel verdacht veel op een fantastic fur? Misschien ook daar een revieuwtje over schrijven?
Gaan we doen:)^
 
Weer een mooie review Chost, heb de souveran hier ook staan en vind het, zeker voor in de zomer, een topper. In de zomer maakt de standtijd toch niet zoveel uit, gewoon na iedere wasbeurt even snel waxen. De souveran laat een echte diepe wetlook achter.
 
Ik heb de series II, en vind dat een zeer leuke wax.
En pinnacle waxen moeten vind ik niet onderdoen aan bv. de fuzion, hebben zeer veel gelijkenissen.
En ik wil persoonlijk enkel zachte en boterige waxen, de rest spreekt me niet aan.

de eurow doeken heb ik hier ook een stapeltje van liggen, en zijn echt geweldige doeken :)^
Prijs/kwaliteit blijven andere bekende merken wel achter, hier betaal ik ze 12€ voor 3 en in de UK 10 voor 23.95pond.
 
We zijn inmiddels een paar weken verder. Is er al nieuws te melden? Ik ben me aan het oriëteren op een nieuwe wax. Dub nog een beetje tussen DJ Black Velvet, Migliore en de Pinnacle SSII
 
Haha, inderdaad. Ook goed :-" ;) Dodo's heeft ook zoveel soorten wax :)

@Patrick, is dit gelijk ook je aanbeveling tussen de genoemde 3 waxen?
 
DKBM zei:
We zijn inmiddels een paar weken verder. Is er al nieuws te melden? Ik ben me aan het oriëteren op een nieuwe wax. Dub nog een beetje tussen DJ Black Velvet, Migliore en de Pinnacle SSII

Update komt er aan :)^ :-"
 
Martin,

Over de Signatue II en Souveran doe ik geen uitspraken omdat ik deze waxen niet in bezit heb en (nog) niet geprobeerd heb.

Overigens kan ik wel vermelden dat de beide waxen heerlijk ruiken. Ooit eens staan snuiven aan de potten van HLE-99 op de Lelystadmeeting


Misschien even HLE-99 een PM sturen of wachten tot hij hier reageert.

Over de Blue Velvet ben ik uitermate tevreden. Ik heb wel gezien dat deze wax op een rode wagen (RON-RS z'n Twingo) de lak donkerder maakt. Komt waarschijnlijk door het kleurpigment wat erin zit.

Over de Migliore.... tsja :confused:
Lees eens mijn reply nummer #31.
Misschien moet ik de wax nog eens een kans geven door het overnieuw te doen.

Gr. Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Patrick, die waxen waar niet beiden van HLE-99, de souveran was mijn pot, de signature van HLE-99.

Ik zelf ben best tevreden van de souveran, maar tis een concours-wax, dus na een maandje is het grootste gedeelte van de bescherming en extra glans verdwenen.
Moet morgen een bmw doen, zal deze eens een voorzien van een laagje souveran.
Op de lelystad meeting heeft HLE-99 wel de souveran geprobeerd dus hij heeft ervaring met de beide waxen.
 
Nieuwe kans geven Patrick ! Als het echt warm genoeg is :ja
Martin er staan 2 reviews van de Original & de Frutta is de review sectie, moest je dit nog niet gezien hebben.
 
@Patrick, Bart, Jan,
allen bedankt. Ik had de andere topics inderdaad al gelezen. Ik was ook verbaasd van het resultaat op de scooter. Ik moet er niet aan denken dat m'n hele auto onder de pluizen zit. Bovendien detail ik mijn auto buiten (geen garage oid ter beschikking) dus de weersomstandigheden zijn voor mij een belangrijk punt. Vandaar dat ik ook ben begonnen met de blauwe Natty's. Ik ga niet zitten wachten totdat de thermo- en barometer de ideale omstandigheden aangeven. De rode Twingo van Ron zag er overigens uitermate strak uit!

Ik ben van plan de rest van de auto net zo te doen (voor wat beteft de wax) als ik gisteren een deel gedaan heb: eerst een sealant erover (Colli 845), getopt met een mooie wax die best Concours eigenschappen mag hebben. Lange standtijd is leuk meegenomen, maar voor de te kiezen wax geen prioriteit. Al schijnt DJ BV wel lang te blijven zitten. De SSII en DJ BV zitten bij de laatste 2 in de selectieronde, met de Migliore als outsider. Vandaar ook mijn interesse in deze review.

Mocht Hans niet reageren, dan stuur ik hem wel even een pee-emmetje :)

@Jan, foto's !! :grinning:
 
Antwoord van Jan is correct, de Souveran is van hem. Bij wijze van test is op de lelystadmeeting de ene helft van mijn motorkap gedaan met de Souveran en de andere helft met de Signature II. Veel verschil zat er niet in (omdat de voorbereiding natuurlij goed was) bij de Souveran leek de glans net een tikkie natter te zijn, maar dat kan natuurlijk ook tussen de oren zitten. Beter is het aankomende zomer te testen op mijn barchetta. Als het goed is moet daarop de Souveran daar natter overkomen omdat de kleur van mn b veel donkerder is en volgens de fabrikant de Souveran juist op donkere kleuren moet uitblinken. Overal ben ik zeer tevreden over de Signature II, de Souveran zal ook nog wel een keertje komen gok ik.