• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

review: waterontharder

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Kort geleden een waterontharder gekocht, en wat werkt dit goed!
klik me...

Eenvoudig te koppelen met een tussenslang aan je kraan, en vanaf de filter naar je slangenwagen/tuinslang of hogedrukreiniger.
Bijna geen kalkplekken meer, en onderstaande test (50/50) is gedaan in de brandende zon.

ontharder1.jpg


De oranje kabel heeft niets met de ontharder te maken, maar is van het glasvezelnetwerk dat ze in de wijk aan het aanleggen zijn...

Links de ontharder aan het werk, rechts een emmer met water zonder ontharding. Test gedaan in de brandende zon, en per deel 4 keer water erover gegoten en laten drogen.
ontharder2.jpg


Na ca. 4 keer wassen nu merk ik dat het filter geregenereerd moet worden door hem een nachtje in een zoutoplossing te leggen.

Aanrader +2
 
Thanks voor de review. Ik heb er ook al dikwijls aan gedacht om het aan te schaffen. Misschien deze zomer toch maar eens werk van maken.
Voor het regenereren, waar kan je dat onthardingszout juist vinden en kost dat veel?
 
Je moet heel speciaal spul hiervoor kopen; Natriumchloride genaamd....

Oftewel: keukenzout :grinning:

Van die onthardingszout voor de vaatwasser kan ook. Gewoon oplossen in water, en het filterelement een nachtje erin leggen.
 
Ik heb er ook 1, hangt nu permanent tussen de kraan in de schuur en mijn tuinslang. Alleen even na het wassen het reservoir leeggooien, klaar!
Minder shampoo nodig sindsdien :ja
 
Gooi het water er uit en laat het filter ook even leeglopen, zet dan de boel weer in elkaar. De boel is dus leeg in principe.
 
Kijk :)^ Hier zat ik net op te wachten. Omdat wij hier aardig last hebben van kalk in het water.
En snel op de lak van de auto's. Toch wel een idee om zo'n ding te kopen.
 
mooie review, zo'n ding gaat er hier komen, bij mij komen er bijna gipsplaten uit de kraan, zo hard is het hier echt een hel, vooral als wat warmer is, en het droogt allemaal wat sneller.
 
Behoorlijk verschil hoor, ik denk er ook al tijden aan om aan te schaffen. Hoe zit het eigenlijk met de water druk, gaat die achteruit zodra het filter er tussen zit? Hoeveel zout moet je eigenlijk oplossen om het filter goed te regenereren.
 
waterdruk ging bij mij achteruit, maar geen probleem.

Gewoon wat eetlepels zout oplossen in een bak met warm water
 
tinus zei:
Je moet heel speciaal spul hiervoor kopen; Natriumchloride genaamd....

Oftewel: keukenzout :grinning:

Van die onthardingszout voor de vaatwasser kan ook. Gewoon oplossen in water, en het filterelement een nachtje erin leggen.
Oké je legt het filter dus gewoon in hetzelfde zout als wat je zondagochtend op je eitje doet? :D
 
Topic ff gelezen en voor de gein eens de waterhardheid in mijn gemeente opgezocht:
11,9 dH !!8o
'T verbaast me dat er nog een en ander in vloeistofvorm uit mijn tuinslang komt.:confused:
 
Jeetje!

Hier is dat de helft minder zowat:

Uw gemeente: Franekeradeel (F)
Uw provincie: Friesland
Uw waterhardheid: 6.7 dH

Uw water is hard.
Vanaf 2,7 dH vormt kalkaanslag zich. U heeft daarom meer waspoeder en andere reinigingsproducten nodig, uw cv-installatie gebruikt onnodig veel energie en uw badkamer en keuken hebben extra onderhoud nodig om streeploos schoon te blijven. Uw huid voelt door hard water droger aan.


Bron: http://www.aquacell-waterontharder.nl/cms/waterhardheid/waterhardheid-hardheid-van-hard-water.html

En als ik die vergelijk met de TS. Dan kan ik zo'n apparaat hier ook wel gebruiken, die heeft 7,8 DH 8o