• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Wolfgang Total Swirlremover, Finishing glaze en Fuzion.

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Tijd voor een aantal reviews, en te beginnen met een aantal producten van Wolfgang zoals de Total Swirlremover, Finishing Glaze en Fuzion wax. De sealant volgt later.
Wolfgang is geen Menzerna, ook al wil de pr dit doen geloven. Menzerna doet wel wat dingen voor Wolfgang (zoals de grindings voor de polishes), maar daar houdt het mee op.

Total Swirlremover 3.0:

Voor ca. 38 euro een flesje van een halve liter is veel geld, maar ik zal proberen uit te leggen waarom ik dit het waard vind.
Het is een witte, zachte olierijke polijst die niet grof aanvoelt zoals SSR2.0 en verder. De bedoeling is dat je met je padkeuze de grofheid en afwerking bepaalt, waarbij ik heb gekozen voor de nieuwe Kompressor witte pad op een zilveren Peugeot 206 en een combi van wool lightcut (twisted fibres) en afwerken met de nieuwe Kompressor witte pad op een zwarte VW Touareg (alles met rotary).
Swirlremover werkt erg lang door vanwege de rijke olie, en je voelt de lak gladder en gladder worden waarbij swirls vrij snel verdwijnen. Op een gegeven moment is de koek op, en wordt de polish droog in de zon en stoft een beetje. Afvegen gaat vergelijkbaar met elke andere polish, en met een beetje M34 (Final Inspection) is het helemaal eenvoudig.
swirlremover1.jpg

swirlremover3.jpg

Kan stoffen in de zon :grinning:
swirlremover4.jpg

Lastig te zien, maar er zaten lichte swirls en enkele medium krassen op de Peugeot.
swirlremover5.jpg

En hup, weg! Fantastisch glimmend eindresultaat, en 95% vd swirls weg met 2 passes.
swirlremover2.jpg

Het finished zo verschrikkelijk mooi, dat je afvraagt wat een finishing glaze of zachtere pad hieraan nog kan toevoegen. Alles is afgenomen met M34 zodat hier geen olie/polijstresten/etc nog op zit. De lak is schoon en glad.
Nu op een VW lakje....
swirlremover6.jpg

Voor:
swirlremover7.jpg

Na: (geen grap of trucs...). Dus wool+witte pad, en met hetzelfde product 2 soorten polijstwerkzaamheden gedaan.

Finishing glaze
Lastige taak voor de finishing glaze (ca. 33 euro voor een halve liter) om nog betere/strakkere resultaten te boeken zou je denken. Toch is het gelukt, en heeft het kleine beetje 'bite' op witte of afwerking op zwarte pad WEER toegevoegde waarde! Hiermee kan je dus ook met je padkeuze de afwerking bepalen, en dat werkt gewoon heel makkelijk. Ook hier kan je lekker lang mee doorwerken, maar dit hoeft niet voor mijn gevoel. 1 pass aanbrengen/doorwerken en klaar. Droogt netjes op, en neemt heel eenvoudig af ook in de zon.
Op peugeot met DAP op zwarte pad, en op VW op groene light polishing of zwarte pad met DAP.
finishingglaze1.jpg

Droogt netjes op, en is eenvoudig af te nemen.
finishingglaze2.jpg

Net dat ene tikje strakker en dieper afgewerkt toch, knap hoor. Lekker natte glans.
finishingglaze3.jpg

eenvoudig op te brengen, ook voor non-detailers :grinning: (op de foto H@rm de detailer op rechts die een kijkje kwam nemen, en links de eigenaar vd VW die het NOG leuker vond dan ik :grinning: )
finishingglaze4.jpg



Fuzion
The allmighty Fuzion (ca. 160 euro voor 1 pot+1 pot refill; 80 euro per pot dus)
184733__brucebop_l.jpg

P1010970.jpg

Wat een heerlijke wax toch; ruikt heerlijk naar zoetigheid, brengt eenvoudig en dun aan, neemt nog makkelijker af, goed te 'stapelen' in meerdere lagen, en biedt erg veel beading/bescherming/glans/diepte/stijve piem0l...
fuzionpeugeot.jpg

fuziontouareg.jpg


Conclusie:
Wolfgang is voor mij (naast Menzerna) het merk waar ik nu voor 75% van de tijd mee werk. Uitstekende en snelle resultaten die voor mij duidelijk boven sommige andere bekende merken uitstijgen. Daarom vind ik het eigenlijk helemaal niet zo duur, want ik krijg er ook meer voor. Ik ga meerdere producten van Wolfgang aanschaffen, want ik ben er erg tevreden over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie en duidelijke review. :)^ Vind je de Wolfgang makkelijker werken dan de SSR? Denk je dat de verwerking anders (lastiger of makkelijker) zou zijn op de DAP?
 
Wolfgang is net zo makkelijk als SSR, behalve dat SSR iets beter tegen warmte kan (al viel het reuze met met Wolfgang in de zon).
Verwerking met de DAP is altijd makkelijker dan met de rotary; een DAP is licht/trekt zich niet uit je handen/veilig zonder na te denken/etc.

Ik weet zeker dat je met de DAP erg goede resultaten zult halen op b.v. een witte 5,5 pad, en de finishing glaze is zowieso met de DAP gedaan en dat ging echt supergoed :heart_eyes: :party:
 
Super! Thanx! :)^

Heb net de zelfde Wolfgang producten, op de allmighty Fuzion na binnen (heb dan wel de sealant erbij). Was net op zoek naar info over de juiste pad keuze etc.
Perfecte info waar ik wat mee kan :party:
 
Duidelijke review! Thanx!
Ook fijn dat je de gebruikte pads erbij hebt gezet!

Heb hier dezelfde producten staan, (incl. de sealant :-b ), en mijn zwarte Seat Leon is hard aan een beurt toe...
(ze zal nog ff moeten wachten hierop, ivm drukke verbouwing :s )
 
Nette review :)^

Vraagje:
Ik heb de Paintwork Polish Enhancer en de Fuzion.
Kan hier de Finishing Glaze nog tussen of voegt dat niets toe?
 
Ik heb zelf al een paar keer de Deep Gloss Paint Sealant gebruikt van Wolfgang.

Wat een top product,makkelijk opbrengen en afnemen en een superglans als resultaat.

En een spiegelgladde lak,echt fenomenaal.

1 nadeel,het moet 12 uur drogen(dus geen vocht erbij) na uitpoetsen.

Als je ergens binnen kunt staan met je auto is dit DE sealant!!!!!!!!!!!

@fluffy.De Finishing Glaze kan er zeker tussen,en voegt ook zeker nog wat toe
 
hoi martijn
prachtig verslag,en natuurlijk het eindresultaat :)^
een vraag nog, je hebt de keus al gemaakt ,maar kun je hier de Mezerna naast zetten:confused:
 
Fluffy zei:
Vraagje:
Ik heb de Paintwork Polish Enhancer en de Fuzion.
Kan hier de Finishing Glaze nog tussen of voegt dat niets toe?
De FG heeft een hele milde korrel, de Polish Enhancer heeft dat niet, dat is een Pre-wax cleaner zonder "abrasives" zie het als de Lime Prime Lite.

Vaak worden de Wolfgang producten vergeleken met de Menzerna Producten omdat Menzerna deze maakt voor Wolfgang.
De Super Intensive Polish (85RD3.02) waar bij ons weer een Power Finish sticker om zit maar de code op de fles klopt wel,die waarschijnlijk weer verandert PO83Q om het MAKKELIJK te houden 8-()) , komt het meest overeen met de Total Swirl Remover.

De Finishing Glaze wordt vaak gezegd door anderen dat het de Nano Polish is. Dat is dus niet helemaal waar. De Finishing Glaze bevat naast de Nano Polish de originele Wolfgang Glaze van de eerste versie van de FG, ze zitten nu op versie 3.0. Bij de Nano Polish staat:
Menzerna Super Finish PO 106 FA contains no silicone, waxes, glazes, or fillers

En bij de Finishing Glaze:
Wolfgang Finishing Glaze 3.0 by Menzerna is a special gloss enhancing glaze

Dus na de FG hoeft je geen andere glaze meer te gebruiken.
 
Mooie review maar ik vind die producten toch te prijzig, ik ben al tevreden met de collinite wax. En als ik Fuzion hoor dan denk ik Dragonball Z en niet aan een wax.....
 
Dat zelfde gevoel had ik ook. Totdat je met zelf ervaard wat de producten doen en met welk gemak. :heart_eyes:
 
Dan nog, het moet wel leuk blijven. Hoe je het ook brengt, 80 euro voor een potje wax blijft veel geld, daar kan je ook ruwweg 4 flessen collinite voor halen. En aangezien ik na 6 auto's op de helft ben is dat 12 x 4 = 48 auto's waxen. Ga dat maar halen met Fuuuuuuuuuusion :D
 
Kan die swirlremover het alleen met een witte pad af of moet je net zoals de pb nabewerken?
Als je lak eventueel wat harder is kan je dan groen gebruiken of zelfs oranje?
Ik heb een 307CC zwart, maar deze lak is best hard, want ik gebruikte zelfs oranje en bewerkte na met wit.
 
Of je na moet bewerken is moeilijk te beoordelen. Ik denk het niet met wit maar dat weet je pas zeker als je ermee bezig bent.
Ik zou eerder de oranje nemen dan de heavy green ivm de open structuur van de heavy green.
 
Mooie review! Ik wil het uiteindelijk nog wel eens gaan proberen, maar ik vind de prijs wel een obstakel, en ik ben ook zeer tevreden met Menzerna...maar het ziet er wél erg goed uit!
 
Dus oranje nemen en kijken hoe en wat en dan nog eens met wit nabewerken.
Ik vraag dit omdat ik het ipv pb ssr 2.5 wil gebruiken en nabewerken met 1.

Ik heb ervaring met de WG wax en ben super tevreden over dit produkt. Prijs intresseet mij niet.