• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

review: zachte klei

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Tijd voor een test van zachte klei, en een vergelijk met Poorboys Poly-elastic medium grade klei.
Het betreft een testsample verzorgt door Carclean.com; het is dus niet Carclean.com klei.


Prijs en beschikbaarheid
• € nog onbekend,- voor de zachte testklei; nog niet op de markt
• € 23,99,- voor de Poorboys voor 200 gram

Prijs/Kwaliteitsverhouding
7/10 voor de Poorboys; de prijs van de zachte testklei zou wel eens positief kunnen uitvallen als deze op de markt komt.
Klei is sowieso te duur vind ik

Product omschrijving
Nog geen officiële omschrijving, maar het product zou minder tot geen marring mogen veroorzaken.

Verpakking
In pre-productiestadium kan ik hier nog niet veel over melden, behalve dan dat het zorgvuldig was verpakt.

1-4.jpg


Cijfer verpakking 6/10


Uiterlijk en Geur
Het heeft een gelige kleur, en stinkt een beetje. Ontzettend elastisch; zoiets heb ik nog nooit gezien…
2-4.jpg


Cijfer Uiterlijk / Geur 5/10

Gebruik van het product
Ik heb geen gebruik gemaakt van de kleivloeistof (dodojuice Bornslippy) zoals op de foto boven.
In plaats daarvan Poorboys Spray&Wipe 100% onverdund gebruikt
3-4.jpg


Motorkapje, 50/50, links de carcleanklei en rechts de Poorboys.

Sprayen, en kleien!
Klei voor:
4voor.jpg

Klei na:
4na.jpg


De carclean klei nauwelijks iets afgehaald, de Poorboys duidelijk meer.

Grappig detail: de motorkap ff afspoelen laat een heel raar beeld zien. Links sheeting en rechts beading!
4sheetingenbeadingnakleien1ekeer.jpg


In detail kijken welke klei marring achterlaat:
zachte testklei geen marring
5geenmarringccklei.jpg

Poorboys klei geen marring
5geenmarringpbklei.jpg


Om te kijken wat de zachte testklei nog heeft achtergelaten, doen we de linkerkant nog eens maar Poorboysklei:
6CCkantnogmaalsmetPoorboysklei.jpg


Haalt er nog heel wat af
6pbkleinacckant.jpg

Ff inzoomen
6pbkleinacckantinzoomen.jpg


Zou de linkerkant nu ook beading geven?
7beadingcckantnapbklei.jpg

Yep, Poorboysklei geeft beading; je verzint het niet…. ;)

De zachte testklei is zelfs te zwak voor deze niet al te vervuilde motorkap.

Cijfer gebruik van het product 4/10

Conclusie
Te zwakke klei. Elasticiteit bevalt me wel goed.

Gebruikt
Wanneer is het product gebruikt? Periode september/oktober 2010
Waar is het product gebruikt? Buiten bij ca. 15-20 graden
Op wat voor auto is het gebruikt? Fiat Grande Punto uit 2008 in een zwarte lak in redelijk goede staat.

Totaal cijfer
5/10
 
Dat is dan duidelijk, bedankt.
Vooral het herhalen met de PB op het linker stuk.
Geen betere test dan de echte praktijk.

Hans
 
Kijk daar hebben we wat aan, bedankt voor de review. Hopelijk is deze review mede input voor de ontwikkelaars om deze CC klei verder te ontwikkelen. De elasticiteit van deze klei lijkt me een groot pluspunt.
 
Ik heb de benaming "Carclean.com klei" verandert in "zachte testklei". Het is geen klei van Carclean.com, maar een stuk om te testen dat is verzorgt door Tim. :grinning:
 
De elasticiteit van deze testklei (ik neem aan dat deze hetzelfde is als de 'Dolce Giallo' die al eerder is getest) is inderdaad opmerkelijk. Het kostte mij destijds nogal wat moeite om netjes een stukje van de testklei af te halen. Vond 'm overigens wel lekker kneden en nauwelijks plakken.
 
+1 Joost!
Heerlijk kneedbaar, plakt niet, geur is redelijk neutraal (mijns inziens) maar cleaning action is minder.... (tot nu toe)
 
Heb je toevallig ook weleens met de klein van Meguiars en Mothers gewerkt?

Heb bovenstaande 2 zelf gebruikt, Meguiars was een stukje steviger, de Mothers was even wennen maar uiteindelijk niets mis mee. Ik denk dat ik eigenlijk iets er tussen in wil hebben.

De Mothers werd trouwens niet echt vies, het kan zijn omdat m'n auto nog zo schoon was of dat de reinigingskracht gewoon minder is. Heb er wel spuitnevel mee weg gekregen dat er al minimaal een half jaar opzat..
 
Hoe zachter een klei hoe minder die reinigt. Hoe harder een klei hoe meer kans op marring.
Of je marring hebt en hoeveel hangt af van de vervuiling, zachtheid van je lak en de hoeveelheid detailspray.

Mother's en Meguiar's klei is zacht (die in de test is extra zacht), Poorboy's, Dodo (Grey) en Wolfgang klei is medium en de Paarse (Dodo) en Rode klei (Meguiar's) is heavy.