• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scholl Concepts ShamPol 4 in 1 Car Shampoo (500ml)

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
49
We hebben een vreemde eend bij de donder weten te testen. Het gaat hier over de Scholl Concepts ShamPol 4 in 1 Car Shampoo. Deze shampoo bevat rijkelijke conditioners en optische glans versterkers.
Deze shampoo is verre van de normale werkwijze. Wij als (normale) detailers zijn gewend om de shampoo afgemeten te doseren in de emmer. Op de gebruiks aanwijzing staat dat je deze op een natte washmitt moet aanbrengen. Hoeveel dan:confused::confused:. Toch word er aangegeven dat deze shampoo wax veilig is.
Met de Poorboys washmitt gaan we aan de gang. Nu ben ik wel heel erg verwend met de Chemical guys Glossworkz shampoo. Ik had niet het idee dat het geweldig werkte. De geur is ook niet om naar huis te schrijven. En de sudds ? tja.:|
Tijdens het afspoelen kon je wel merken dat het water redelijk snel van het plaatwerk weg ging.
De sheeting was wel redelijk aanwezig.
En natuurlijk heb ik de mitt regelmatig tussen door gespoeld.


+

- de sheeting is aanwezig
- droogt redelijk netjes op

-

- doseer hoeveelheid is onduidelijk
- geur is ver van lekker te noemen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is ff anders werken dan je gewend bent, net zo als we vroeger met sponzen, zeemleren lappen, schildpaddensoep en oude onderbroeken aan de gang waren......maar dan hoeft het nog niet "slecht" te wezen. :weetniet


https://www.youtube.com/user/XtraCarCare#p/a/u/2/VGFsD3T16SA
 
Ik krijg de indruk dat ze de sheeting als één van de belangrijkste eigenschappen van deze shampoo verkopen. Bij een wagen die goed in de was staat loopt het water er toch sowieso goed af?

Groeten,
Erik