• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Short Review - DoDo Juice TYROMANIA

Leon1987

Detailing addict
21 okt 2008
394
62
36
Vanmorgen na het wassen van de auto de DoDo Juice Tyromania getest.

Vooraf de banden ontvet met 3x dasty (pas bij de derde keer Dasty kreeg ik wit schuim en was de Wolfgang Black Diamond Tyregel weg uit de banden).
Dit laatst genoemde product is voor mij ook de concurent op het gebied van bandengel.
Heb er in het verleden diverse geprobeerd, maar de Wolfgang blijft toch de absolute favoriet.
Hij glanst niet teveel, zuinig en makkelijk in gebruik en de duurzaamheid is dik in orde!
Door de niet meewerkende camera helaas op dit moment even geen foto's.

Aanbrengen:
Dit gaat vrij eenvoudig, zelf gedaan met een goedkope aplicatorpad. Klein likje op de pad en smeren maar.
Echt als een wax, alleen met een tikkeltje meer product dan je gewend zult zijn.
Wel goed opletten dat je niet op de velgen komt met het product.
In tegenstelling tot de Wolfgang BDT en andere gels gaat het product lastig van de velgen af. (zelf even Spray and Wipe moeten gebruiken).

Glans:
Het is vooralsnog geen product wat de banden glanzend of zwart maakt.
Mijn banden lijken nu meer antraciet dan zwart, ik weet zelf nog niet of ik het mooi vind i.c.m. mijn zwarte auto.
De Wolfgang BDT maakte de banden wat donkerder.
Komende weken maar eens kijken of ik hier aan kan wennen.

Geur:
Belangrijk bij DJ producten is de geur.
Inderdaad zit er voor een bandenproduct een heerlijke sinasappel geur aan.
Zelf vind ik de geur overigens licht tegen zuur aan gaan, wat hem ook niet heel aangenaam maakt om even lekker aan te snufellen :)_[]

Gebruik en Prijs:
Voor je gevoel gebruik je veel product, echter trekt het wel mooi egaal in de band.
Na het doen van mijn banden (195*40*16 red.) heb ik nog ongeveer een half potje over.
Dat betekend dat de kosten ongeveer € 4.25 per "wax-beurt" bedragen.
Dit is beduidend meer dan bij andere bandengels.

Duurzaamheid:
Moeilijk te zeggen, in ieder geval 30min.
Ik zal updates bijhouden hoelang het mooi blijft.
Gezien de forse prijs en de reputatie van DoDo Juice heb ik er hoge verwachtingen bij!

Conclusie:
Een mooie bandenwax voor iemand die eens wat anders wil.
Makkelijk en zuinig in gebruik, als de duurzaamheid goed is zou je een zomerbandenseizoen met 1 potje kunnen doen.
Desondanks blijft de prijs fors.
 
Ik ga deze test in de gaten houden want ik heb zeer binnenkort nieuwe tiredressing nodig en twijfel tussen BDT en de Tyromania
 
Gezien de prijs en je vaststelling over de kleur gaat het dus géén Tyromania worden.
Hooguit een potje voor bij de collectie van BlackPassatJunior, maar geen grote pot voor regelmatig gebruik.
Thanx voor de review.
 
Mijn eerste indruk is met deze review, dat ik Wolfgang Tire Gel zal blijven gebruiken. :ja (Tot nu toe kan altijd veranderen natuurlijk)
 
Na het lezen van je review ga ik toch bij de Wolfgang blijven, heb graag dat de dressing langer dan de tot nu toe vastgestelde 30 min. blijft zitten... :D
 
Ook de eerste autorit van 18 km heeft de wax overleefd.
Kleur lijkt wat donkerder te worden. Vanaaf zal ik ff een foto posten.

Keep ya up to date!
 
Ben zeer benieuwd naar de duurzaamheid van deze bandenwax. Zoek eigenlijk een bandensealant...:D
 
Zoals beloofd bijgaand de foto's.
Ik zelf moet er nog even aan wennen, maar als de banden de komende maanden ZO blijven dan kon er na dit panelpotje best eens een grote pot komen!
 
ik heb net mn banden ook schoongemaakt en in de tyromania gezet.
en ik kan zeggen dat ik eg tevreden ben! werkt echt lekker. brengt makkelijk op en droogt snel,
en de banden zien er heeel mooi zijdeglans zwart uit!
heb helaas geen foto's gemaakt want daar dacht ik pas aan toen ik alle banden gedaan had.
ik ga het dit weekend ook nog op de trims proberen en daar zal ik dan wel foto's van maken:-"
 
Hier even een update.

Vandaag een leuk gesprek gehad met PJ van DoDo Juice....

Tyromania zou "maar" een week of 4 echt mooi moeten blijven.....
Daarna is het meest fantastische eraf, en blijft het nog een aantal maanden gewoon mooi....

Zag wel, dat ondanks het een week of 2 geleden is dat het erop is gegaan, de regen toch voor vlekken op mijn velgen dan de bandenzwart heeft gezorgd.....

Strange, maar morgen toch weer wassen.....

Tot nu toe valt de Tyromania mij enorm mee. Kleur blijft mooi, beading / scheeting ook.
De toekomst zal uit moeten wijzen of het een blijvertje is....

Voor alsnog heeft de Tyromania bij mij de Black Diamond van Wolfgang nog niet verslagen.....

Wordt vervolgt...
 
RogierV12 zei:
4 weken vind ik toch echt veel te kort voor dat geld


Rogier,

Dat is ook mijn gevoel wat ik erbij heb.....
Detailen kost geld, maar als ik het vergelijk met Wolfgang Black Diamond heb ik EN meer voorkeur voor de kleur / finish van Wolfgang en de prijs/duurzaamheid van Wolfgang is vele malen beter!
Met een fles wolfgang kan je misschien 2 jaar lang elke maand je banden doen (waarschijnlijk nog wel vaker) en een panelpotje DoDo Juice is na 2x gebruiken echt op.....

Ben bang dat het product bij mij, helaas, in de categorie "Fun to Have, Nothing to Use" beland zoals het er nu voor staat....
 
Ik gister op de sdd wolfgang op mn banden gesmeerd en na de rit naar huis door de stromende regen is het effect ook al veel minder :(
Voor het aanbrengen bandjes schoongemaakt met apc 1:1 bij gebrek aan super degreaser maar dat moet ook wel goed zijn lijkt me.
Ik hoop dat het na een paar behandelingen steeds beter wordt maar ben dus ook van de wolfgang niet helemaal overtuigd.
 
Ik denk dat opbrengen in deze omstandigheden, daarna erg vochtig en dan een uur hard spoelen niet helpt
Een keer proberen op een warme dag, rustig laten drogen en dan eens kijken :weetniet

Ps. De fles werd ook thuis blij in ontvangst genomen

Hans