• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Test Autobath vs Supernatural

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
42
Van de week een half litertje Autobath van Eelco gekregen, ik wilde dit product erg graag eens proberen voordat ik een grootverpakking koop. Maar naar de eerste keer dit gebruikt te hebben viel mij het erg tegen, water slaat compleet 'dood' op de lak na het wassen. De shampoo zelf is erg fijn, glijd erg mooi over de lak en ruikt ook lekker. Schuimt ook zeer mooi!

Maar goed, vandaag de tweede test gedaan met de Autobath tegen de Supernatural. De dosering die ik gisteren had gebruik was: 20ml op 20 liter. Dit was dus waarschijnlijk teveel. Vanmiddag 30ml op 19 liter gebruikt, en de SN 6x pompen voor 20 liter water.
De SN heeft een doseerpompje vandaar geen hoeveelheden in ml.

Motorkap van de A1 was weer het lijdend voorwerp. Afgespoeld en vervolgens 50/50 gewassen met aan de linkerkant Autobath en rechts de SN. Afgespoeld met water en gelijk viel mij weer op de de Autobath zijde weer bijna 'dood' sloeg. Nu wel wat beading in vergelijking met de vorige keer maar nog steeds niet je van het. Terwijl de SN een heerlijke beading gaf! Wagen staat trouwens in de SNII welke er minder dan een dag op zit. Gisteren namelijk het kapje weer opnieuw gedaan. (de vrouw dan :-b )

Het lijkt wel alsof de waxlaag bijna weg is aan de linkerzijde :(

Conclusie: vooralsnog kan de Autobath mij op beading en sheeting niet bekoren! Wat doe ik fout? Want dit product werkt wel erg lekker! De SN deed z'n werk weer zoals ik het gewend ben van DJ: toppie!

Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn met Autobath van Wolfgang. :ja
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Autobathe heeft glansversterkers, RUIM afspoelen en nadrogen dus, dan pas een beadingtest oid...
 
ik heb hier ook al eens gelezen dat beading na het wassen ook minder was maar terugkeerde na een tijdje "uitdampen"...
weet totaal niet meer wie het gepost heeft, of in welk topic, of welke shampoo... maar het is me wel bijgebleven.
mss nu nog eens chekken of de beading wederkeerd? (het had toen iets te maken met actieve stoffen in de shampoo die extreme sheeting creeerde door de oppervlaktespanning van het water te verlagen of zoiets, en daardoor dat de beading bolletjes ff wat meer uiteen liepen.....)

dont shoot me als ik het verkeerd heb he :party:
 
**BEREKENING HIER KLOPT NIET LEES 2POST HIERONDER!!!**

langer wachten Paulus? had het gelezen van het half uur... nog langer wachten? :-b

**edit**waarom vind ik geen website van detailer's pro? :auw

Combine one ounce of shampoo with 3-5 gallons of water
dus dat wil zeggen : 1 ounce = 28,3495231 gram
1 gallon = 3,78541178 liter x 4(we nemen het gemiddelde) = 15,14164712liter

dus 28gram op 15liter water ongeveer.... een idee wat de shampoo weegt mss? :D
 
je hebt ook fluid ounces:
Fluid ounce is een Angelsaksische inhoudsmaat met eenheidssymbool fl oz.

1 fl oz = 0,05 pt ˜ 0,0284131 l = 2,84131 × 10-5 m³.
 
dibbuz is slimmer dan mijn beste vriend google :weetniet
http://www.google.be/search?q=ounce&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:eek:fficial&client=firefox-a

weer iets bijgeleerd op het cc forum, da stopt hier echt nooit he :heart_eyes:

om ff dibbuz zijn post te vervoledigen en bruikbaar te maken :
1 US fluid ounce = 29.5735296 milliliters
 
Heh? 20ml op 20 liter is teveel dus dan maak je er 30 op 19 van ? Zeg maar 1½ maal zoveel .... ik lees verkeerd of ?
 
@Paulus Ik denk toch dat er wat verkeerd is gegaan. De beadingshots uit mijn Cquartz topic worden ook genomen na een wasbeurt met Autobath. Gebruik je ook een waterslang zonder druk om de auto al te drogen?
 
Dodo SN pompje geeft per slag ongeveer 3 ml
Een verhouding 1: 1500 bij normaal water ( 1 slag = 4.5 liter )
Zachter water dan kan minder genoeg zijn

Hans
 
mk-us zei:
Heh? 20ml op 20 liter is teveel dus dan maak je er 30 op 19 van ? Zeg maar 1½ maal zoveel .... ik lees verkeerd of ?

Ja maak hier een fout :schaam Heb dus meer gebruikt.

@McShine: ik spoel de wagen altijd af met een tuinslang zonder opzetstuk! Voor de beadingshot heb ik wel een sproeikop gebruikt.

Hoeveel moet ik nu gebruiken op een emmer van 20 liter? Of zou het zijn dat Autobath reageerd met de SNII?
 
Hoeveel moet je nu gebruiken?
Op de site van wolfgang staat 1 á 2 OZ in een 5 gallon emmer.
Dus 30 tot 60 ml in 19 liter water. Zelf vind ik het nogal veel en gebruik zo'n 15 ml in 19 liter water en dat bevalt mij goed.
Het verschil met SN is dat deze werkstoffen heeft dat de sheeting bevordert. Hierdoor zal er bij het afspoelen van de auto een anders beeld te zien zijn dan bij wolfgang.
 
wil waar haal jij wolfgang vandaan?autobath is toch van pro detailers?(pd)
en die hun website is voor mij echt onvindbaar....

of ik moet ergens een link gemist hebben dat pro detailers een subgroup(dochterbedrijf ofzo) van wolfgang is.... maar dacht het niet.....

en volgens hetgeen ik gevonden heb(en hierboven al aangehaald heb....) moet je dus +-30ml gebruiken per 15liter....
reken je dat ff uit 30:15 = aantal mililiter per liter = 2mililiter/liter X 19 = 38mililiter(om en bij met kleine afronding...en ik had die info ergens gevonden op een concurerende site van cc -amerikaans ofzo dacht ik)
 
Paulus de Boskabouter zei:
Of zou het zijn dat Autobath reageerd met de SNII?
Dat zeker niet want die combinatie gebruik ik momenteel ook en de beading slaat echt niet plat of dood!

Ik zelf gebruik 20 tot 25ML op 19 liter en spuit de wagen af met de HD.
 
Ik gebruik zelf ook altijd rond de 20 ml op 20 liter, en heb ook eigenlijk altijd geen sheeting meer na het wassen, terwijl die na het foamen nog gewoon in orde is.
Ook na veelvuldig naspoelen met zowel HD als tuinslang houd ik het probleem.

Met de Dodo BTBM geen enkele problemen ondervonden bij ong. 20ml op 20 liter.
Bij Poorboys SS&S met ong. 30-35 ml op 20 liter (is te weinig volgens de CC site) gaat het ook gewoon goed.

Meestal zit er een Dodo of Collinite wax op de auto's, wellicht dat die er een rol in spelen?:weetniet
 
Ik heb juist prima sheeting met bathe op SN2.0 of Collinite 915.... raar verhaal zeg!

Zal het van de week wel even op film zetten :-b
 
Het probleem wat PdB omschrijft met het doodslaan heb ik ook. De shampoo weeg ik exact af (3 dopjes van een dodo let us spray flesje) op een afgemeten hoeveelheid water.
Dit is exact de dosering die Wolfgang aangeeft op hun verpakking, maar ook bij mij slaat het water direct dood.
Onze Astra staat in de DGPS3 en de Fuzion


Pas als het lekker wil schuimen zit ik qua dosering zeker op 1,5 - 2x de aanbevolen dosering.
Overigens maakt het wel verschil of ik nu warm of koud water gebruik, bij koud water lijkt het beter te werken.

Zelf ben ik na 1 fles auto-bath weer terug bij de Dodo shampoo's die voor mij veel beter werken (is volgens mij nog goedkoper ook).
 
Hier 20-25 ml op een volle emmer water..zal een 15 ltr zijn. Geen problemen hier met de autobath, schuimt en glijd lekker. Makkelijk af te spoelen en na de tijd een heerlijke beading ;)
 
Ik gooi altijd een kwakje Bath in de emmer, dan de volle harde straal erop. Schuimen in de emmer doet het maar op de auto schuimt het nagenoeg niet tijdens het wassen.

Ik vermoed dat de waas van vervuiling de schuim om zeep helpt :grinning:

Wel gaat het schuimen als ik direct erachteraan een 2de schoonmaak ronde doe.

Maarre, verwacht je een schuimlaag a la foamlans tijdens het wassen?

Ik ga ervan uit dat de meeste mensen verwachten dat het schuim de vervuiling (zandkorrels o.i.d.) insluit en 'veilig' afvoert.
Maar 99% van alle mensen spoelt eerst grondig de auto af met een HD of tuinslang, dus in mijn ogen is de ergste grove vervuiling eraf.

Mij gaat het er om dat de auto schoon wordt. :cool: