• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

test wasserette wax en staal velgen gepolijst.

adje

Detailing addict
16 sep 2009
122
62
Omdat het de laatste tijd zo’n slecht weer was, en ik toch de auto in de wax wilde.
Heb ik liggen denken wat ik kon doen, want als zoveel van jullie heb ik geen garage.
En ik wilde de auto wel in de wax zetten maar hoe, bij deze tempraturen.

Toen dacht ik bij de wasserette hebben ze toch een wax programma.
Eens testen of dit iets is, om de wax van de wasserette een goede kans te geven de auto eerst gekleid.
Polijsten is was niet nodig, dit scheelde weer in tijd.

Omdat de velgen wieldeksels hebben en er achter een verkleuring te zien was wilde ik deze wel polijsten.
Met mijn 3 emmers en de benodigde spullen naar de wasserette bij ons in de buurt.
Heb wel bewust een dag uitgekozen dat ik zeker wist dat het daar niet druk was, en rustig mijn gang kon gaan.
De medewerkers daar keken af en toe met een glimlach van laat hem maar lekker zijn gang gaan.

IMAG0280.jpg


Zo hier de wiel deksels verwijderd
IMAG0281.jpg


Bij de wasserette
IMAG0282.jpg

IMAG0288.jpg


Hier het actief schuim, deed niet wat ik er van had verwacht maar ja.
Het programma kost maar 1 euro
IMAG0283.jpg



De stappen die ik gedaan heb zijn:
Eerst de auto in het schuim gezet.
Toen de banden en velgen behandeld met dasty
De hele auto afgespoeld met alleen water.
Auto gewassen
Weer afgespoeld met water en toen gedroogd
Toen begonnen met kleien de vuiligheid viel wel mee.
En toen het wax programma van de wasserette even gewacht en een peuk gerookt en hem gedroogd.

Het vuil van de klei viel wel mee na 1/3 motorkap
IMAG0285.jpg


Dit is de wax
IMAG0287.jpg


Hier heb ik hem afgedroogd.
IMAG0289.jpg


Mijn bevindingen de schuim was niet zo mooi als die van de foam gun.
Heb lekker overdekt kunnen werken.
De wax is super makelijk aan brengen en afnemen.
De stand tijd, en hier gaat het over moet nog uitwijzen.
Wel heb ik een filmpje gemaakt met de sheeting en moet zeggen was het zelfde als bij de natys bleu.
Kosten 3 euro voor schuim, water en de wax

Het filmpje van de sheeting

zo nu de spullen weer ingepakt en naar huis gereden voor de velgen onder handen te nemen.
IMAG0290.jpg


Dit is lekker makkelijk werken zo.
IMAG0291.jpg


Dit lijkt er al beter op toch.
IMAG0292.jpg


Nu nog de wax aanbrengen
IMAG0293.jpg


En het toetje ontbreekt de dressing
IMAG0294.jpg

IMAG0296.jpg


zo nu het totaal plaatje, en dat nog net voor de winter.
IMAG0295.jpg


Vandaag heb ik nog rain x aangebracht op alle ruiten.
Deze was niet meer zo goed na 4 maanden.

Bedankt voor het lezen en hoor wel als er iets niet duidelijk is of opmerkingen zijn.
Dit is mijn eerste test.
Vind het wel leuk om het met jullie te delen, want voor mij was het ideaal de wasserette.
 
Niets mis met een snelle wasbeurt, maar verwacht niet teveel.

Wat je kunt overgewegen is in de winter daar naartoe te gaan en een eigen shampoo mee te nemen.
De Glansprotector Totaal is een echte luiemannen shampoo die ook bescherming geeft.
Het bevat een wateroplosbare polymeer, wassen afspoelen, afblijven klaar.
De wax in zo'n wasinstallatie lijkt qua werking op de GP, is puur een beetje gelei achtig.

Hans
 
Voor een keertje misschien wel te doen,maar meer niet!Ik heb al schade aan mijn lak,tenminste,ik denk dat het daar door komt.Dat aktief schuim vooral,is mij te agressief!
De schade is dat op veel plaatsen de blanke lak los laat van de kleurlak!!Ik kom daar niet meer,maarja,de schade is er al.......
 
De velgen zie er weer lekker glimmend uit! De auto ziet er ook weer lekker fris uit, kekke auto trouwens!

Het actieve schuim is echt agresief! Mijn broer spoot zijn wagen ook wel eens af in een wasbox met dat spul. Bij hem liet ook de blanke lak los van de kleurlak. Schade: 1900,- euro! Auto moest worden overgespoten. Op het dak, motorkap en een aantal deuren bladderde het er gewoon vanaf.
 
Sorry hoor maar ik geloof echt niet dat iets dat ze in een openbare wasseret gebruiken schade aan kan richten. Dit moet toch uitvoerig getest geweest zijn? En blanke lak loslaten? Eerder een spuitprobleem...
Voor de rest nette review, en ja beter een simpele bescherming dan helemaal geen.
 
Er waren meerdere mensen met dezelfde klachten over deze wasbox exploitant. En de wagen stond nog gewoon in de fabriekslak. Sindsdien is de formule/dosering aangepast.
 
@ Thabird.

Brilliante Foto ! :D

@ wasarrette probleem.
hier in Hilversum zelfde probleem met een te agressief schuim-voorwasprogramma.
ik heb het echt zien gebeuren. en hupakee blanke lak eraf. (was wel al een kritieke lak van een peug) maar het kwam
niet door de kracht van de straal want je zag het bubbelen na een minuut of 5. wel vergoed trouwens.
 
Ik verwacht er ook niet veel van, maar ja beter iets dan niets.
De sheeting was wel goed, en daar hou ik van de beeding zal ook wel goed zijn.
Als het geregend heeft zal ik wel een foto maken.

Sorry voor de mensen die een slechte ervaring met de wasbox hebben.
Maar bij deze zit het denk ik wel goed.
Het schuim deed niet veel, had er meer van verwacht.
Ga het toch niet bij elke was beurt gebruiken als ik het nog eens gebruik.
Wilde het alleen eens proberen.

Bij onze wasbox gebruik ik altijd mijn eigen schampoo.
Maar ik ga zeker een fles schampoo bestellen met wax, vooral nu rond deze tijd.

In mijn test gaat het er over of de wax iets is en ik hou jullie op de hoogte.
en bedankt voor de reakties
 
als k zo de foto's van je banden bekijk mag er wel een beetje lucht in ,mijn advies is 2.5 bar zeker met die conti's banden.

en dat lijkt hoog maar de tijd van 1.5 bar ligt ver achter ons ,en rijd prima slijt minder en vlak af
 
wat bloemie zegt is helemaal correct,heb zelf conti eco contact 3
maat 165-60-14 en bandendruk 2,7 bar.
dit riijdt erg goed en zuinig,besparing ongeveer 1 tank per jaar,en je doet veel langer met je banden,voor de contie,s is 90.000 km haalbaar.
 
Ik zal morgen eens de banden druk controleren, is al weer een tijdje geleden.
Thanks voor de tip.
 
Rene zei:
wat bloemie zegt is helemaal correct,heb zelf conti eco contact 3
maat 165-60-14 en bandendruk 2,7 bar.
dit riijdt erg goed en zuinig,besparing ongeveer 1 tank per jaar,en je doet veel langer met je banden,voor de contie,s is 90.000 km haalbaar.


is alleen jammer van conti dat ze zo snel cuppen en lawaai gaan maken
 
Elke 10.000 km even wisselen van voor naar achteren en vice versa. Wij rijden altijd Good Year of Dunlop, en die gaan ook cuppen als je ze niet wisselt. Heeft te maken met de afstelling van de achteras/wielophanging. De ene auto is er gevoeliger voor dan de andere.
 
dat de contie,s last krijgen van afrol geluiden,komt mij ook bekend voor,begint bij ongeveer 3 mm ,van het cuppen heb ik totaal geen last ,wel vroeger eens gehad bij 1 band, maar die bleek niet helemaal 100 procent rond,ze noemen het ook wel het zaagtanden effect, verder inderdaad om de 20.000 van voor naar achter.rustig optrekken,rustig door de bocht,rustig remmen op deze manier doe je er heel erg lang mee.
 
hey lowlands,dit bericht is dan ook niet aan jou besteed,staat ook een beetje lullig om met zoveel pk,gewoon te rijden,dat begrijp ik wel,maar ik heb maar 60 pk ,ik vind het prima,kom overal met het auto,tje