• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vergelijkende test, wheelwaxen en tireshine

tsunami69

Detailing addict
9 jul 2008
692
62
Vandaag een paar uurtjes over en dus besloten de avensis weer een was and wax te geven, al doende besloten om ook maar weer eens wat vergelijkende testen te doen.
Besloten om de smartwax rimwax, de poorboys wheelsealant met de collinite 845 insulator wax te vergelijken. Alhoewel de collinites geen specifieke wheelwax is wordt deze door diverse mensen gebruikt om de velgen te beschermen.
Linksvoor ongewassen

DSC_2929_564.jpg


De velg gewassen met shampoo en apc, vervolgens vanaf het ventiel de eerste vier spaken met de collinite’s en de overige vier met de poorboys wheelsealant gedaan, op het oog en gevoel weinig verschil in verwerking, uitpoetsen en glans.

Linksvoor behandeld

DSC_2937_572.jpg


Vervolgens rechtsvoor gedaan, zelfde verhaal als linksvoor eerst ongewassen , vervolgens vanaf het ventiel eerste 4 spaken in de collinite’s en de volgende vier in de smartwax rimwax.
Ook hier weer weinig verschil in verwerking, uitpoetsen en glans.

Rechtsvoor ongewassen

DSC_2927_562.jpg


Rechtsvoor behandeld

DSC_2938_573.jpg


Terwijl ik lekker bezig was kwam het idee op om ook maar meteen de wolfgang tiregel met de meguiar’s hot tire shine te vergelijken, de wolfgang tiregel breng je aan met een pad en is echt een gel, hier hou je ook vette vingers aan over, voor een complete band heb je een paar drupels nodig.
Ziehier linksvoor, de band staat in de wolfgang tiregel, de velg in de collinite en poorboys

DSC_2941_576.jpg


Rechtsvoor de band in de meguiar’s hot tire shine, de spuitkop deed het niet meer dus deze heb ik met een doekje aangebracht, werkt lekker zuinig, deze is ook een stuk dunner en geeft een iets mattere afwerking.
Ziehier rechtsvoor, de band staat in de meguiar’s tireshine, de velg in de collinite smartwax

DSC_2943_578.jpg


Gemiddeld legt de avensis zo,n 1300 tot 2000 km per week af en dat zal ongetwijfeld snel tot conclusies leiden, de velgen worden in ieder geval wekelijks schoongemaakt.

Bedankt weer voor het lezen

Groet, Wilco
 
Ik ben benieuwd naar de resultaten!

Het valt me ook nu weer op (net als bij mijn eigen en andere auto's) dat de velgen visueel helderder / schoner lijken als de banden ook zijn voorzien van een laagje :)
 
Leuk weer zo iets vergelijkends, alleen ik weet niet in wel topic maar de Wolfgang zou toch een mattere uitstraling hebben?

Vind hem hier te veel glimmen eerlijk gezegd.
 
tamer zei:
Leuk weer zo iets vergelijkends, alleen ik weet niet in wel topic maar de Wolfgang zou toch een mattere uitstraling hebben?

Vind hem hier te veel glimmen eerlijk gezegd.

Hij glimt hier inderdaad meer dan de meguiar's, de wolfgang is wat dikker en heeft wat meer tijd nodig om in te trekken
had hem ook nog even kunnen afnemen, scheelt ook nog iets
 
Mooie vergelijkende test, ben benieuwd naar de uitkomst.
Ben zelf een gelijkaardige test van plan maar dan tussen volgende producten
smartwax rimwax - migliore wheel seal
wolfgang tire gel - migliore bella lustra tire shine
 
Droogt de Wolfgang wel wat matter op?
(had die willen aanschaffen, maar ik vind TE glimmende bandjes nie zo mooi... :confused: )

Daarom ben ik eigenlijk ook heel tevreden met de Mothers Reflections Advanced Tire Care.
Deze droogt heel mooi zijdeglans op.
Maar ja... je wil eens af en toe wat anders proberen, niet?




meuh
 
Mooie test, benieuwd naar resultaat van de waxen.
collinite of een echte wheelwax, denk niet dat er veel verschil opzit.


Bij de banden heb ikzelf wel het totaal omgekeerde resultaat.
De meguiar's maakt het te vettig en glanzend, de wolfgang juist matter en natuurlijker.
 
Poorboys Wheel Sealent vraagt minimaal 2 lagen voor optimale protectie, misschien toch nog even aanbrengen om de ware kracht vs Collinite te testen?

Je kunt deze aanwijzing op het potje terug vinden.

"Two or three coats will make it repel brake dust even better"
 
@ skybump, de poorboys wheelsealant heb ik er in 1 laag opzitten, over de meerwaarde van 2 of meerdere waxlagen zijn diverse discussie te vinden, ik ga uit van hoe ik het idee heb dat de consument het product gebruikt of dat ik er zelf mee werk.

Even ter herinnering,
Linksvoor poorboys wheelsealant en collinite’s 845 op de band de wolfgang tiregel
Rechtsvoor de smartwax rimwax en collinite’s 845 op de band de meguiar’s tireshine

Aangezien ik de afgelopen week maar een 360 km heb afgelegd (vakantie) een kleine update van de test, de velgen hebben een minimale vervuiling.
Eerst de velgen en banden nog vuil.

linksvoor
DSC_3283_909.jpg


Rechtsvoor
DSC_3285_910.jpg


Vervolgens de auto gewassen en de velgen niet vergeten., bandjes en velgen aan beide kanten zonder probleem schoongemaakt, kon geen verschil merken tussen de diverse middelen. Zowel op de banden als de velgen een mooie beading.

Linksvoor
DSC_3292_912.jpg


Rechtsvoor
DSC_3290_911.jpg


Ook de washmitt een keer over de banden gehaald, daar kwam het meeste zwart vanaf, kon geen verschil zien tussen beide kanten

DSC_3293_913.jpg


En het eindresultaat

Linksvoor
DSC_3295_915.jpg


Rechtsvoor
DSC_3294_914.jpg


Nu gaan we weer wat meer km maken in de week met wat meer vervuiling tot gevolg en hopelijk ook wat duidelijker verschillen tussen de diverse middelen.

wordt vervolgd
 
Heb nog een filmpje gemaakt van de Wheelwax (70km mee gereden, 1.5 erop gezeten)
Had alleen op een gegeven moment niet door dat de velg niet in beeld was :schaam
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben benieuwd naar het vervolg - tot nu toe als ik het goed begrijp nog geen verschil in werkingsduur/ standtijd te zien.
 
@berkant +1

Ik snap t ook niet.
Je gooit op beiden velgen als toplaag de collonite ?

Ik merk wel dat de velgen makkelijker zijn schoon te houden met wheel wax
Maar denk dat dit ook een kwestie van beihouden is. Als je om de 3 dagen alleen met een hogedruk reiniger de remstof eraf spuit. Krijgt t ook geen tijd vast te raken.
Of eerder. Na een rit bijv.