• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke pad om uit te poetsen?

volvo850

Detailing addict
4 feb 2009
99
55
Misschien een domme vraag maar welke pad kan ik het best op de DAP doen om een wax of een glaze uit te poetsen? Of zeggen jullie gewoon met een mf -doek uit poetsen:weetniet .

Gr Bouke
 
Ik vind uitpoetsen met de machine handig, anderen niet. Je kan daar het best de 6" Deluxe Microfiber Bonnets van Cobra voor gebruiken (die zitten ook in het starterspakket).

Een bonnet is een soort badmuts die over je pad heen gaat.
 
Ik persoonlijk gebruik liever een microfiber doek (dodo juice).

Maar als je persé met de machine wilt uitpoetsen, gebruik dan een bonnet.

Deze doe je óm een zachte pad. Hiermee uitpoetsen.
 
Is het ook sneller machinaal?
Want na de bonnet moet je toch nog nalopen met een doek, voor de plaatsen waar je met een bonnet niet kan komen of iets vergeten heeft?
 
Ik denk vooral dat indien je nét ff te laat was met de swipe-test en de wax al 'uitgehard' is.
Afgelopen zaterdag zelf weer ingetrap ( 2e bakkie koffie was geen goed idee ) >> jip, M16 is dan idd een bitch :(
 
Mijn mening is dat je de wax moet uitpoetsen met een doek. Het geeft toch dat gevoel dat je lekker bezig bent. Niks lekkerder dan de laatste stap uit te poetsen en dan paneel voor paneel kijken hoe die glimt.

Of ben ik nu stom aan het lullen :weetniet
 
Stom lullen? Nee hoor. Ik geef ook de voorkeur aan handmatig uitpoetsen. Gebruik de PB doek of de Dikkie Dik.
 
Machinaal uitpoetsen...ik wist niet eens dat dat kon (nooit over nagedacht). Toch weer wat bijgeleerd.

Kun je zo'n bonnet over de pad doen waar je even daarvoor "het product" mee aangebracht hebt, of moet je hem over een schone pad doen?
 
mij lijkt dat als de gebruikte pad niet "verzadigd" is dat dit geen probleem moet geven, maar ik zou zelf (al is het alleen maar voor mijn gemoedsrust) een schone pad pakken :ja
 
Ik neem wel aan dat als je bv. grote oppervlakken moet behandelen (caravan, grote bestelwagen enz), dan word handmatig uitpoetsen na enkele stappen wel vervelend.
 
Om uit te poetsen begin ik met zo'n bonnet om het meeste eraf te krijgen, daarna met een fijne doek na.
 
Het lijkt me zo makkelijk machinaal:party: ,ik heb ook een grote auto:grinning: en last van mijn elllebogen met uitpoetsen wat ik eigelijk altijd met een poorboys doek deed:ja . Maar ik wil de DAP wat meer gebruiken ik heb niet gekocht om hem in de kast te laten liggen:|
 
Nou ik heb hem gebruit hoor dat werkt mooi zo'n bonnet:party: en de lastige plekkies gewoon ff met de hand :ja
 
hallo,

Ik heb ook de bonnets bij me pakket gekregen en 1 keer gebruikt.Resultaat bij was dat de bonnet allemaal oranje stofjes de lucht in cirkelde.

Maar mijn vraag is: op welke snelheid zet je de dap om uit te poetsen? standje 4?
 
Volgens mij moet je een bonnet toch juist om een stevigere pad doen (dus oranje ofzo)? En zeker een schone pad pakken, anders komt het straks door de bonnet heen, en daarnaast is de bonnet aan twee kanten te gebruiken (maar dus niet meer als 'ie tegen een vieze pad aan heeft gezeten).