• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie "A" zegt....... CvW

CvW

Detailing chief
20 apr 2009
78
75
....Moet dus ook "B" zeggen. Voorstellen dus. :ja

Mijn naam is Cees. Na heel wat jaartjes geklooid te hebben met val.., val.., trtl.., affijn dat andere spul dat je overal aangeboden wordt ben ik in 2005 aan de gang gegaan met Meguiars.
Om een lang verhaal kort te maken ben ik in de afgelopen jaren van een eenvoudige handmatige gebruiker van de consumentenlijn nu doorgestoten naar het werken met de Pro lijn en een excenter. ,^^
Er staat ondertussen een aardig voorraadje aan materiaal in de garage waarmee ik mij regelmatig uitstekend vermaak. ;)

Het merendeel van mijn kilometers (+/- 50K per jaar) rij ik in mijn leaseauto. Tot november vorig jaar was dat een Peugeot 307 SW. Op deze auto heb ik al mijn oefenkunsten uitgevoerd, en gelukkig heeft dat altijd een goed resultaat opgeleverd. Na 160K op de teller gezet te hebben is de auto in perfecte staat retour leasemaatschappij gegaan:

PICT1198.jpg


Dus was het tijd voor een nieuwe voiture.

Op dit moment rij ik in een Peugeot 308SW, voorzien van zo'n rode glanslak. Die had wel wat extra aandacht nodig voordat de echte glans tevoorschijn kwam, maar op dit moment ben ik er heel tevreden mee:

PICT1564-1.jpg


De lak van deze leeuw heeft eerst de winter moeten doorstaan alleen voorzien van een wax laag. Gelukkig hadden we beter weer afgelopen maand, dus was het moment aangebroken om hem echt te verzorgen.
Na het wassen allereerst een clay behandeling. Daarna heb ik hem (na lang wikken en wegen gevolgd door een proefstukje) onderhanden genomen met M80. De afsluitende laag is verzorgd met M16. :cool:

Daarna ben ik onder de motorkap aan het werk gegaan. Ook die ruimte moet er toch een beetje netjes uitzien?

PICT1554.jpg


Lang leve de all-metal polish! :D

Naast de leasebak heb ik ook nog een japanner uit een ver verleden bij huis staan. Bouwjaar 1991 om precies te zijn. En uiteraard wordt ook die onderhouden. :)

PICT1415-1.jpg


Af en toe verwen ik de auto van iemand anders. Voornamelijk omdat je een bepaald resultaat wilt bereiken en het meestal ontbreekt aan tijd. :|
Maar ach, op dat soort momenten heb je extra plezier.

Affijn, genoeg over mij. Met een beetje mazzel zul je mij vaker tegenkomen op het forum. De periode van meelezen is toch officieel voorbij als je je aangemeld en voorgesteld hebt? :D

Groeten, Cees
 
Welkom Cees.

De rode leeuw straalt prachtig :heart_eyes:

Het motorblok zal je zeker enige uurtjes hebben gekost :ja
 
Hey Cees, wat is ie mooi he die Peugeot:-b .

Welkom en veel plezier hier:)^

Ga je nu ook al hier met mij "concurreren" ipv het 307 forum haha
 
Welkom Cees. Mooie voiture.

Het motorblok zal je zeker enige uurtjes hebben gekost

Dat zou ik denken ja. Ik heb net zo'n motorblok in mijn 207 hangen, maar mijn turbo ziet er toch echt niet zo blinkend uit. Het lijkt wel of deze verchroomd is :)^
 
Toch goed om te zien dat er ook mensen zijn die netjes met hun leasewagen om kunnen springen, op m'n vaders z'n werk verklaren ze hem ook voor gek maargoed, het is ook je daily driver en presentatie he.
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Het blijft leuk om zo welkom geheten te worden. :party:

Gelderland; klopt! Leasewagen; ja, en ook ik werd voor gek verklaard. Werd, want nu willen ze allemaal een mooie, schone en glimmende auto. Het werkt blijkbaar toch aanstekelijk. :ja

Ik zal ook eerlijk zijn over dat motorblok, want dat heeft echt geen uren werk gekost. Het HDI blok van een Peugeot is rondom voorzien van veel plastic. Echt vuil wordt het dus niet. Even schoonmaken en het kunststof behandelen is al 80% van het werk. De turbo en de airco leidingen heb ik in een kwartiertje glimmend gekregen. Kwestie van een oude doek, All Metal Polish en enig volharden poetsen. :)
Een paar uur werk is dus teveel eer. ;)

@Buster; gaaf om jou hier ook weer tegen te komen. Klein wereldje he? ;)

Het blijft alleen lastig om al die mooie resultaten of foto vastgelegd te krijgen. Of de foto's worden wazig, of de auto lijkt dof. Vanavond heb ik toch weer een poging gewaagd bij een ondergaand zonnetje. En ik moet zeggen...... ,^^ :cool:

Dus ik kan het niet laten. :no

Een met Supreme Shine Protectant behandeld dashboard:

PICT1645.jpg


De 308 aan het eind van de dag bij een ondergaand zonnetje: :cool:

PICT1648-1147.jpg


Nogmaals bedankt,

Cees
 
Cees,

Ook namens mij welkom op dit forum. Zijn er toch wel een aantal van het 307-forum hier... $$)

- Paul
 
Peter Jansen zei:
Cees, bij deze wil ik je van harte feliciteren met je verjaardag ! :party: :party:

Groet, Peter

:)^ Daarom voor iedereen een stukje vruchtenvlaai.

vlaai1.jpg


Graag de vuile bordjes in de afwasmachine zetten. :ja

:party: x-] Veel plezier.

Cees
 
Even een sprongetje maken van 2009 > 2024. Altijd leuk! ;)

Veel veranderd? Ach, nog steeds (op zijn tijd) lekker bezig met detailen. Al staat er geen Peugeot meer op de oprit en is de eerder genoemde Galant vervangen door een Galant, vervolgens een Outlander en nu een Volvo. En er staat nog steeds met regelmaat een Wilk op de oprit en ook die krijgt dan zijn detailbeurtje.

Het blijft een glanzende verslaving. :p
 

Bijlagen

  • 20240505_191054.jpg
    20240505_191054.jpg
    319,2 KB · Weergaven: 22
  • 20240414_112049.jpg
    20240414_112049.jpg
    458 KB · Weergaven: 25
  • 20240414_112026.jpg
    20240414_112026.jpg
    421,2 KB · Weergaven: 21