• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

oude slechtgespoten lak polijsten ?

chevy

Detailing rookie
11 okt 2015
11
15
hallo forummers,

ik heb mij een paar maanden geleden voor de hobby een chevrolet uit 65 aangeschaft.

helaas is de auto niet zo goed gespoten, en is de lak vrij ruw. ik wil de auto echter het liefst zo laten dus niet overspuiten (kan altijd nog) maar wil de lak enigzins ophalen door de auto te polijsten zodat de lak iets meer begint te glimmen.
Nou is mijn vraag wel poetsmiddel kan ik hiervoor het beste gebruiken zonder de lak te beschadigen ? de auto heeft wel diverse krassen en roestplekjes ? kan ik deze het bester behandelen met lijnolie om verdere roestvorming tegen te gaan ?

alvast bedankt voor jullie reacties advies.

mvg, chevy
 
  • Leuk
Reactions: biancavw1989
ik zou graag een paar foto's plaatsen maar op de een of andere manier wil het mar niet lukken.
het is een gewone standaard lak, geen blanke laklaag overheen gespoten.

ik ben vandaag al in de weer geweest met commadant 4 en een polijstmachine, maar het resultaat is nog niet echt geweldig :(
 
Als je een oude lak naar zijn grootje wilt hebben moet je vooral met Commandant en een machine beginnen
Dat is hetzelfde als met schuurpapier aan de slag gaan en er vervolgens een zooitje chemie tegenaan flikkeren

Lees je eerst even in in de materie voordat je uberhaupt verder iets doet
Of je moet geld zat hebben, maar dan wel graag foto's om anderen te waarschuwen

Als je advies wilt, graag aangeven wat voor soort lak, hoe oud en wat je aan spullen hebt
Foto's ziojn eenvoudig toe te voegen via het camera icoontje en dan de instructies lezen
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz
hallo redcat,

ik kreeg van een poetsbedrijf het advies om de lak te polijsten dus dan mag ik ervan uitgaan dat het goed is.................toch ?

en nee, ik heb geen geldboom in de tuin staan, en de auto is ook niet kaal geworden er is alleen wat poederlak vanaf gekomen.
en zo schadelijk is commadant toch ook niet ? het wordt niet voor niets geadviseerd als je verweerde lak wilt laten glimmen.
Het probleem is echter dat ik een godsgruwlijke hekel heb aan poetsen en autowassen, en er ook totaal geen tijd\geduld voor heb (dodelijke combinatie).
dus vandaar dat ik met commadant in de weer ben geweest, ik kan het ook laten doen maar dat kost mij teveel. (ik heb dus niet geld zat).


ik zou er nog met een conditioner overheen kunnen gaan maar aan de andere kant het is slecht een auto\vervoermiddel en heb nog wel andere klusjes aan de auto wat net iets belangrijker is :-D:-D:-D:-D
 
Om het verschil tussen een goed advies en een slecht advies te kunnen maken zul je zelf moeten weten waar het over gaat

Je kan uit de pot Commandant al ruiken dat het stijf staat van de chemische zooi
Op een oude (2K) lak kan dat de doodsteek zijn, zeker als hij daarna in de zon staat

Als je geen tijd hebt, moet je hem lekker op jouw manier doen. Succes
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz en Quantoxx
Je vraagt welk poetsmiddel je hiervoor het beste kunt gebruiken zonder de lak te beschadigen.
Commandant staat ook wel bekend als 'vloeibaar schuurpapier' en als dat door iemand geadviseerd wordt, is het vaak omdat dat het enige is dat die persoon kent.
Met de polijstmiddelen die ik thuis heb staan, durf ik best machinaal op een hoop auto's aan de slag te gaan, maar met Commandant zou ik handmatig al wat huiverig worden.

Nou stel je je vraag wel op een forum voor liefhebbers die het 'poetsen' achter zich hebben gelaten en zich meer bezighouden met 'detailen'.
Veelal machinaal, maar ook handmatig. En toegegeven: goede spullen zijn niet goedkoop, maar het is nou ook weer niet zo dat je de rest van de maand droog brood te eten hebt als je wat spullen aan moet schaffen. Een '65 Chevy zal ook niet niks gekost hebben en als ik het zo lees heb je nog wel wat kosten om zaken aan te pakken die wat jou betreft prioriteit hebben.
Misschien eerst dat maar eens oppakken voordat je weer aan een klus gaat beginnen waar je een godsgruwelijke hekel aan hebt... ;)
Kun je naderhand altijd nog kijken of je het stiekem toch niet best geinig vindt (ondergetekende had een paar jaar geleden ook een broertje dood aan de auto netjes bijhouden).
 
het kwaad is al geschied, dus de toekomst zal uitwijzen wat het uiteindelijke resultaat zal zijn.

mocht het rampzalig uitpakken, dan denk ik dat ik de auto door een (erkende) beunhaas laat overspuiten, of de auto zelf ga rollen :roll

het is ook niet de bedoeling de auto in concoursstaat terug te brengen, want dan ben ik verplicht om elk vrij weekend de auto te poetsen en daar heb ik geen tijd\zin in :):):)
 
+1 voor de eerdere comments.

chevy;n433773 zei:
dan ben ik verplicht om elk vrij weekend de auto te poetsen en daar heb ik geen tijd\zin in

Als je de auto eenmalig goed polijst en in een bescherming zet als een goede wax, is onderhoud een eitje. Da's 1 van de perks die je er bij krijgt.

Polijsten met Commandant kun je ook vervangen door wat giftige haargel en zand.
 
Ik heb nog een fles autoglym poetsmiddel staan. Ik zal de auto er morgen eens mee poetsen ( is dat wat ?)
 
Plannen om te rollen? Die beunhaas ben je zelf lijkt het wel...sorry hoor maar je gaat op een culinair kook forum toch niet beginnen over een big mac omdat je koken niet leuk vind.
jammer van je chevy...
 
Valt wel mee hoor, mijn auto moet geen concoursauto worden. Spuiten bij een bedrijf kost al gauw 2.000 euro dus vandaar dat ik tzt op zoek ga naar een spuiter die auto's spuit in zijn vrije tijd. Of ik laat de auto zoals die momenteel is. ( hoef ik mij ook geen zorgen te maken om een krasje meer of minder )
 
Concoursauto's zijn vrijwel, of helemaal, defectvrij. Bij detailen gaat het ook om minder miereneukerij, haha!

Autopoetsen is wat men het in de volksmond noemt, bij detailen praat ik over o.a. reconditioneren en duurzaam behoud hiervan. (Persoonlijk)

Een Chevy uit '65 koop je immers ook niet als simpel ''van A naar B'' - vervoer, lijkt mij.

Als detailen je niet aanstaat, besteed het dan uit bij een poetsbedrijf. Ben je voor een paar honderd helemaal klaar. Laat dan een goede bescherming aanbrengen, is de onderhoud zo simpel als wat en zal je ook minder last hebben van krassen en dergelijke. Dit laatste zal je na een volledige re-spray binnen no-time weer hebben.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Er staat op autoglym super resin polish ( witte fles ).


​ik ben overigens meer een sleutelaar dan een poetser, en heb de chevrolet om aan te sleutelen. Ik kom wel eens op een oldtimermeeting en zie dan de eigenaren van hun strakgepoetste auto als een waakhond op hun tuinstoeltje naast de auto zitten. Ieder zijn meug, maar daar heb ik niets mee.
 
Dat zijn de éçhte autoliefhebbers. Die waarderen elk aspect van hun geliefde bolide. Komt meestal voort uit hun liefde voor sleutelen en weten dat niet alleen de oldtime-techniek en mechanica hun geliefde Oldtimer zo geliefd maakt. :p


EDIT; Dat spul van AutoGlym is een All-inOne product. Is waarschijnlijk een milde cleaner met wat vette wax erin.

Als je kijkt bij de reviews in de CC-shop kun je al snel opmaken dat 90% van deze mensen ook geen zin hebben in ''poetsen''.
 
Klopt, maar ik geniet het meest van mijn chevrolet als ik achter het stuur zit, en de 6 cilinder luchtgekoelde boxermotor hoor ronken. Er aan poetsen\detailleren en iedere keer weer een krasje\steenslagplekje tegenkomen vind ik niets.
 
Ik snap dat het je niet zo veel uitmaakt hoe je auto eruit ziet, maar kennelijk vind je het belangrijk genoeg om er toch nog wat verbetering in aan te brengen en er hier op het forum een vraag over te stellen. Het staat je natuurlijk vrij om te beslissen hoe je de lak probeert te 'verbeteren', maar kijk dan niet raar op als ervaren detailers hier op het forum dan zeggen dat ze het anders hadden aangepakt. Met jouw methodes heb je wellicht meer kwaad dan goed hebt gedaan en dat kan ook niet de bedoeling zijn geweest denk ik.

Dat gezegd hebbende: AutoGlym SRP ken ik zelf niet, maar als ik het even snel bekijk dan lijkt het een leuk all-in-one product, dat kleine krasjes mooi opvult. De standtijd is niet al te best als ik de recensies lees, maar dat kan je van zo'n product natuurlijk ook niet verwachten.
 
Ik denk dat die SRP perfect voor je is.
Lichte polish, glaze en een beperkte mate van bescherming.
Doe je minder kwaad mee dan met Commandant.
 
Als commadant werkelijk zulke troep is, waarom wordt het dan geadviseerd\verkocht.
​er staat toch duidelijk op dat het is bedoeld voor het laten glanzen van doffe verweerde lak ?