• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Stoelen Met Lederen Bekleding Reinigen & Beschermen

Leuk gedaan! Heb alleen geleerd altijd van boven naar beneden schoon te maken ;)

Thanks!
Ja klopt helemaal. Maar wilde eerst even laten zien hoe je te werk moet gaan, anders zitten mensen gewoon lang te wachten tot dat ze het resultaat zien ;)
 
Sorry, maar is dit serieus bedoeld?

Ik ben geen fan van APC in deze hoeveelheid op leder. Ik zou een beetje op een schone MF sprayen en daarmee de stoel afnemen. Of beter, gebruik een leder reiniger zoals de reiniger van gliptone. Tevens zou ik geen afwasborstel, zoals je zelf al aangeeft, gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
In mijn bescheiden mening kan je toch veel beter een leather cleaner gebruiken bij leder.
 
Leuk filmpje! Eigenlijk zouden er veel meer filmpjes gepost moeten worden :)

Ik heb nog nooit APC gebruikt op leer, omdat ik altijd een beetje huiverig ben om de boel 'te goed' schoon te maken en de boel te beschadigen. Kennlijk werkt dit goed voor jou. Heb je ook wel eens een leerreiniger gebruikt om te kunnen vergelijken?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Maar waarom ben je van mening dat dit DE manier is om je lederen stoel schoon te maken?
 
In mijn bescheiden mening kan je toch veel beter een leather cleaner gebruiken bij leder.

Heb ik eerder gebruikt. Maar bleef hiermee de smerige glans houden.
Na een klein stukje met APC te hebben gedaan, zonder problemen, heb ik de rest van de stoelen ook gedaan.
 
Leuk filmpje! Eigenlijk zouden er veel meer filmpjes gepost moeten worden :)

Ik heb nog nooit APC gebruikt op leer, omdat ik altijd een beetje huiverig ben om de boel 'te goed' schoon te maken en de boel te beschadigen. Kennlijk werkt dit goed voor jou. Heb je ook wel eens een leerreiniger gebruikt om te kunnen vergelijken?

Thanks!
Ben er mee bezig ;).

Zie mijn reactie hierboven betreft leerreiniger.
 
Ah oke. Welke reiniger was dat? Ik heb zelf alleen maar ervaring met die van Mothers, maar die werkt als een tiet.
 
Met de reiniger en de conditioner van Gliptone krijg je bij juist gebruik een mooie zijde achtige glans. Dit weet ik uit ervaring op het lederen interieur van mijn Volvo.

Met een dergelijke hoeveelheid vocht + APC loop je het risico het leder uit te drogen en/of de kleur aan te tasten. Niet direct zichtbaar, maar op termijn is dit echt niet goed.

Maar hoe kom je aan deze werkwijze? Mogelijk dat ik er volledig naast zit met mijn kennis en kunde op dit gebied.
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah en RoyR
Misschien is het dan de moeite waard om eens te kijken naar die van Mothers. Is natuurlijk wel duurder dan APC, maar wellicht vind je het wat.

Ik kan me ook voorstellen dat APC op oudere leren zetels wat meer kwaad kan dan op nieuwe, zoals deze. En misschien zorgt het voor snellere uitdroging van het leer. Ik ben hoe dan ook geen expert, maar ik haal mijn kennis van de expert hier op het forum en dit is wat ik ervan onthouden heb.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Met de reiniger en de conditioner van Gliptone krijg je bij juist gebruik een mooie zijde achtige glans. Dit weet ik uit ervaring op het lederen interieur van mijn Volvo.

Met een dergelijke hoeveelheid vocht + APC loop je het risico het leder uit te drogen en/of de kleur aan te tasten. Niet direct zichtbaar, maar op termijn is dit echt niet goed.

Maar hoe kom je aan deze werkwijze? Mogelijk dat ik er volledig naast zit met mijn kennis en kunde op dit gebied.
Bedankt voor je advies.
Heb dit nu gedaan. Omdat het nog nooit goed schoon was gemaakt.
Ik kwam op dit idee door het Carclean Facebook pagina. Ook YouTube staat vol met dit soort filmpjes. Waar mensen ook nog stoomreiniger gebruiken.
Maar goed. Het leer is nu weer schoon en glimt je niet meer tegemoet. En lijkt wel nieuw ;)


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Misschien is het dan de moeite waard om eens te kijken naar die van Mothers. Is natuurlijk wel duurder dan APC, maar wellicht vind je het wat.

Ik kan me ook voorstellen dat APC op oudere leren zetels wat meer kwaad kan dan op nieuwe, zoals deze. En misschien zorgt het voor snellere uitdroging van het leer. Ik ben hoe dan ook geen expert, maar ik haal mijn kennis van de expert hier op het forum en dit is wat ik ervan onthouden heb.

Voorlopig niet nodig. Haha.
Maar zal er eens na kijken als t weer zo ver is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Duidelijke instructies en filmpje, goed opgezet.
Over je werkwijze heb ik inderdaad ook mijn twijfels, maar daar heb ik te weinig ervaring voor.

Ik zou zelf nooit zoveel APC gebruiken op leder.
Het op een doek aanbrengen en dan de stoelen afvegen lijkt me geen probleem.
Als je het leder op tijd goed voedt lijkt het me niet dat de APC de kans krijgt om het uit te drogen.
 
Zie al veel reacties die mij de woorden uit de mond halen.

Ook ik ben tevreden over de Mothers LeatherTech Kit. Het gebruik van APC zou niet in mij opkomen met het idee dat dit niet bepaald goed is voor je leder. Uitdrogen, verkleuren, etc.

Verder wel +1 voor je inzet.


Greetz
 
Bij lederen meubelen wordt vaak een sopje van ossegalzeep of groene zeep aangeraden. Echte zeep is veel milder, maakt goed schoon en de oliën erin voorkomen uitdroging.