• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden dressing show off

@m@rio
Dat zou je mogen verwachten wanneer een fabrikant een middel ontwikkeld speciaal voor het reinigen van banden.
Deze mag niet te agressief zijn, zodat niet de aanwezige beschermmiddelen uit de band worden onttrokken.
Ik ben geen chemist, dus durf geen uitspraken te doen, over andere huis, tuin en keukenmiddeltjes.

Ik doe het net als @ivo's en neem de banden gewoon mee met de shampoo bij een wasbeurt.
Alleen bij een detail geef ik ze een reiniging met een banden schoonmaakmiddel.
 
@ivo's Klopt inderdaad wat je zegt. Ik gebruik APC ook niet iedere wasbeurt. Maar soms willen de banden toch vuil worden en kan ik niet zonder eerste te cleaneren er direct een tweede laag tyre shine op kwakken.
 
Groene zeep is prima als schoonmaker
Maar als je het er langer op laat zitten kan het sommige soorten rubber "oplossen" ;)

Alles met kennis en beleid.
 
laat het idee los dat je bij elke keer dat je dressing 'op' is je de hele band weer leeg moet trekken met tuff shine/degreaser
Dit idee heb ik ook zeker niet. :p Helemaal omdat ik Gyeon - Tire gebruikt en deze prima zijn ding doet. Trekt ook niet volgas de band is, maar vormt meer oppervlakkig een laagje.

Je bedoelt dat TS schadelijker voor de banden is dan APC(+D)?
M.a.w. je gebruikt TS om het ergste vuil te verwijderen om daarna met APC(+D) de banden verder schoon te maken?
APC+D droogt enorm uit, vind ik. Niet alleen het materiaal waar je het op gebruikt kan dit vertonen, maar in mijn geval merk ik na het werken met APC+D dat mijn handen en met name mijn gezicht bjna uitgedroogd zijn.

Ik heb geen allergieën ofso, maar deze uitdroging durf ik als feit te noemen.

Rijden jullie 5 jaar op een setje banden dan?
Voordat je banden uitdroogt met dat spul, zijn ze toch al lang aan vervanging toe.
Het ligt uiteraard aan de concetratie van je product, maar het uitdrogen van banden kan best snel gaan. Maja, daar is verder niks op vast te pinnen, want het kan aan je type product liggen, materiaal van je band, combinatie van beide, pindakaas, etc.



Greetz
 
laat het idee los dat je bij elke keer dat je dressing 'op' is je de hele band weer leeg moet trekken met tuff shine/degreaser of wat je ook gebruikt.
De meeste dressings zijn 'stapelbaar' (layerable), wat wil zeggen dat t spul ook aan zichzelf hecht...
Persoonlijk pak ik de banden gewoon mee tijdens de wasbeurt en gaat er zo af en toe een laagje Mothers op :)


Ik begon me inderdaad ook al af te vragen of dit hele banden proces van drie/vier keer reinigen bij de elke wekelijkse was gedaan wordt. Mijn banden worden niet vaak zo vuil dat ik meer dan een gewoon sopje nodig heb.

@Ferdy
Ik rijd niet zo heel veel, zeg een 15000 km per jaar. Met twee auto's en een set winterbanden zit je dan al snel aan 5-6 jaar!
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Even een paar nieuwe voor mij toevoegen.

Nanolex Tire & Rubber Restorer:
Nanolex - Tire & Rubber Restorer 01.jpg


Nanolex - Tire & Rubber Restorer 02.jpg


Waxaddict Slicks Tyre Dressing:
Waxaddict - Feeder 01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met alle respect maar als ik deze look op banden zie denk ik eerder aan WD40 of vaseline...doe mij maar mat.

Wel leuk dat je het deelt hier overigens.

Haha... De Nanolex lijkt meer glimmend dan dat ie echt is. Het duurt een halve dag voordat het echt droog is waardoor hij nu nog vet lijkt. Foto's worden redelijk snel na toepassing genomen.

De Waxaddict Slicks is ook een echte glimmerd... Ik ben nou niet echt van het matte of glimmende. Ben meer van de afwisseling. Altijd hetzelfde verveeld uiteindelijk ;)
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Haha... De Nanolex lijkt meer glimmend dan dat ie echt is. Het duurt een halve dag voordat het echt droog is waardoor hij nu nog vet lijkt. Foto's worden redelijk snel na toepassing genomen.

De Waxaddict Slicks is ook een echte glimmerd... Ik ben nou niet echt van het matte of glimmende. Ben meer van de afwisseling. Altijd hetzelfde verveeld uiteindelijk ;)


Laat je vrouw het maar niet horen! :p
 
@Istnogferarie

Dan heb je genoeg product gebruikt denk ik. Bij mij is altijd mooi mat. Ieder zijn ding he, vooral als mat of glansend niet uitmaakt.

Klopt. Ik had een flesje Nanolex van 100ml en die was op na 3x een setje banden... De Waxaddict heb ik direct op de band gespoten en daarna uitgewreven met een sponsje, een lekkere overdaad dus...

Je moet wat, anders komt de voorraad nooit op:joy:

Precies... Je moet wat met je voorraad.

Laat je vrouw het maar niet horen! :p

Jij weet niet hoe ik aan deze ben gekomen ;) (grapje)
 
Sprayer is erg zuinig tijdens het sprayen. Ik denk dat ik 6 spraytjes per band per band heb gebruikt. Eerst drie en toen verdelen en erna nog eens. Het ruikt immers tijdens de verwerking niet. Alleen als je aan de pad ruikt wel. Het stinkt een beetje vind ik.
 
Blijven toch erg mooie velgen.. Misschien moet ik toch eens een Mercedes kopen, de nieuwe modellen staan me wel aan..

Ik topic, hoe vind je de M&K tov de slickrims, was van plan de tyre eens mee te nemen icm M&K Pure, maar 19 gbp voor 250ml tov 8 gbp voor 500ml voor de slickrims vind ik wel een erg groot prijsverschil. Zelfs als je de dubbele hoeveelheid actie hebt.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Voor het verschil hoef je het niet te doen. Slickrims is kwa verwerking en looks hetzelfde. En het ruikt lekkerder. Nu zou de Tyre in standtijd een verschil moeten maken, dus dat gaan we nu zien.
 
Waxaddict feeder tyre conditioner.

Word helaas zonder spraykop geleverd maar gelukkig had ik er zelf nog een aantal liggen.
Werkt toch fijner.
Fijn en goed aan te brengen na een nachtje uit te harden voelt het ook niet vettig aan.

 

Bijlagen

  • IMG_5340.JPG
    IMG_5340.JPG
    182,6 KB · Weergaven: 317
  • IMG_5343.JPG
    IMG_5343.JPG
    175,1 KB · Weergaven: 229
Laatst bewerkt: