• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
Gebruik al een tijdje Sonax BSD puur naar volle tevredenheid. Geeft een extra bescherming gedurende enkele weken, geeft ook nog eens een mooie beading en snelle sheeting. Enig minpuntje, je kan het niet gebruiken in volle zon of op warme lak.
Nu heb ik een mix gemaakt van Sonax BSD met Meguiar's Last Touch (50:50). Nu lijkt de BSD nogal waterig (wat normaal is na aanlengen), na aanbrengen blijkt deze nog steeds zijn werk te doen, maar zou de mengverhouding naar 3:1, 4:1 of mss 5:1 willen brengen.

Voordelen (denk ik toch), de bescherming van BSD en de reinigende kracht van Meguiar's Last Touch in 1 stap
en makkelijker aan te brengen in volle zon/warme lak (dit nog niet kunnen uittesten)
Nadeel : in hoever verliest BSD of LT hun eigenschappen bij aanlengen of welke verhouding moet ik aanhouden ?
Iemand ervaring met het mixen van detailers, dan hoor ik het graag.
 
Beide producten staan stijf van de siliconen. En laat siliconen nou de nare eigenschap hebben water af te stoten...
Vandaar dat de beading en sheeting eigenschappen zelfs bij verdunning prima zijn.

Waarom zou je de BSD willen verdunnen? Lijkt mij een verkeerde zuinigheid.
Het is een RTU product.

Enig minpuntje, je kan het niet gebruiken in volle zon of op warme lak.
Ik kan me niet voorstellen dat je geen schaduw plekje hebt. Desnoods duik je een (betaalde) parkeergarage in en doe je daar je ding.
 
Ik was m'n auto altijd 's morgens of 's avonds, maar dan kan de lak toch nog altijd wel wat warm zijn, maar ik heb nog geen problemen ondervonden met BSD. Gewoon goed uitwrijven en evt. nog nawrijven als je strepen ziet. Dan zijn die zo weg.
Als je de strepen laat indrogen, nja, dan blijf je het natuurlijk zien.
 
een schaduwplekje heb ik wel op de oprit maar ietwat aan de smalle kant maar het lukt wel o_O het leek me gewoon handiger, want BSD krijgt geen kalkvlekken e.d. weg terwijl LT daar meer voor bedoeld is. En mooi meegenomen zou zijn dat je gewoon kan verder doen.

Zal het proefmatig zelf moeten ondervinden denk ik. Zal dus een van mijn volgende testjes worden:p

bedankt voor jullie mening hierover te delen.
 
Ik heb BSD wel eens gemixt 70:30 met chemical guys V07, onder het mom van, beading van bsd, glans van V07.

Het werkte prima, maar om nou te zeggen dat het echt beter was, ik weet het niet. Hoogstens goed om van die chemical guys meuk af te komen want die gaf nauwelijks beading.

Heb wel BSD met dodojuice red mist gemixt, grote fout, dat werkte totaal niet en meteen weggegooid, verspilling van twee goede producten.

Ik zou zeggen probeer lekker en kijk wat voor jou werkt. Of als je graag in de zon staat te werken probeer eens poorboys World quick detailer +.
 
Ligt het nou aan mij of zou je dan heel veel verschillende producten kunnen gaan mengen en hopen op het beste? :)

Ik was, wax, detail of pindakaas mijn auto sowieso niet in de zon. Is er zon? Regen? Sneeuw? Enzovoorts... dan kan ik dus niets doen. :)
 
Correct dat zou je inderdaad kunnen gaan doen! Jij mixt toch ook BTBM bij je foam? ;)

Ik probeer ook de zon te vermijden maar dat lukt niet altijd en dan zijn producten die in de zon te gebruiken zijn (vooral poorboys producten) wel eens handig.
 
.....Of als je graag in de zon staat te werken......

Als het moet dan moet het maar
ik probeer de wagen nu wel proper te houden, heeft enkele jaren het enkel moeten stellen met enkel een wasje in de wasbox (door verhuis naar een appartement), nu ben ik verhuisd naar een huis met garage en behoorlijk wat plek maar geen schaduw, als ik werk met zongevoelige produkten moet ik de wagen op de oprit zetten waar wel schaduw is, maar de ene kant de muur en de andere kant sta ik bijna in de bloemen :)
Nu wil ik na elke ploeg sowieso de smurrie van op het werk eraf, ongeacht het weer, ik heb er teveel werk aan gehad om de wagen terug in deze staat te krijgen. Maar het heeft opgebracht, heb hier en daar al lovende kritieken gekregen hoe mijn 8jr oud karretje nog staat te blinken.
Volgend jaar verhuizen we naar onze nieuwe woonst met dubbele garage :):) kan ik dus buiten wassen, binnen verder afwerken. Mijn detailcorner is al besproken :p

het was overigens maar een gedacht, waarom in 2 stappen doen, terwijl het misschien in een keer kan gebeuren. Is overigens ook een onderdeel van detailing vind ik, op zoek gaan naar andere manieren die makkelijker werken, beter werken, ....
 
Laatst bewerkt:
Hoogstens goed om van die chemical guys meuk af te komen want die gaf nauwelijks beading.

heb het nu ook wel gehad met Chemical Guys. Heb me de Jetseal gekocht....me dus laten dus misleiden door de marketing jongens van CG. Ik weet dat een jaar standtijd veel blablabla is maar ik had zoiets als die het 3 maand uithoud....nu mag ik hopen dat hij het een maand zal volhouden.
 
Hahaha, ik ben niet zo heel bekend hoor met de chemical guys producten, maar dat is inderdaad ook wel een beetje mijn idee van het merk. Vooral veel mooie verpakking, beloftes en filmpjes maar het maakt het niet echt waar.

Maar als die jetseal ontzettend lekker werkt is elke maand een nieuw laagje ook geen straf!
 
  • Leuk
Reactions: Guest007
Hahaha, ik ben niet zo heel bekend hoor met de chemical guys producten, maar dat is inderdaad ook wel een beetje mijn idee van het merk. Vooral veel mooie verpakking, beloftes en filmpjes maar het maakt het niet echt waar.

Maar als die jetseal ontzettend lekker werkt is elke maand een nieuw laagje ook geen straf!

Nu las ik onlangs ergens op een of ander forum dat men zich niet mag blind kijken op beading of sheeting om te besluiten of er dan wel of niet nog bescherming aanwezig is. Is dit zo ? Zo ja, hoe merk je dan dat er bvb nog sealant opzit ? Doordat het vuil er makkelijk afgaat bij het wassen, zolang als de wagen opdroogt zonder dat er veel vuil op de lak blijft plakken ?

kan iemand dit verder toelichten ?
 
Ik ben hier zelf heel simpel in; Geen beading en sheeting betekent ook geen oppervlaktespanning en dus geen afstoting van vuil en water.

Een wax die nog goed is, omdat hij er nog niet lang op zit, maar geen beading/sheeting laat zien, die zit gewoon vol met vervuiling. Als er na een wasbeurt, waarbij je dit vuil tezamen met een minuscuul laagje wax verwijderd, nog geen beading/sheeting is, dan is hij overleden.

(Zelfs wanneer een shampoo de oppervlaktespannijg tijdelijk verlaagd, zie je nog wel dat er iets van wax aabwezig is)
 
Wat Quantoxx zegt hou ik zelf ook altijd aan. Het enige waar dit niet voor geldt is voor coatings. Een coating verliest ook langzaam zijn hydrofobische eigenschappen, maar biedt dan nog wél bescherming.