• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boodschappenbriefje om te kunnen beginnen

210sig

Detailing trainee
6 sep 2017
6
45
57
Na drie jaar mijn donker blauwe A5 vanaf het begin conform het stappen plan te hebben gewassen, wanneer nodig gekleid en dik in de Collinite 845 te zetten merk ik dat er nu toch te nodige swirls zijn. Er is op dit forum al veel geschreven over polishing, eigenlijk zoveel dat ik het spoor een beetje bijster ben. Ieder heeft zijn eigen voorkeur en ervaring hetgeen het er voor een leek, die bijna lees heet gelezen, niet gemakkelijker op maakt.
Daarom deze oproep, wie wil voor mij een bestel, boodschappenbriefje opstellen waarmee ik aan de slag kan.
Wat wil ik; Mijn donker blauwe A5 en mij vrouw haar licht blauwe Ford Fiesta machinaal ontdoen van de swirls..
Welke machine schaf ik daarvoor aan, welke pads, lub enz. heb ik daar voor nodig. Met welk lijstje ka ik naar de winkel, ben ik voorlopig voorzien en kan ik aan de slag?

John
 
Woon je in de buurt van Carclean? Aangezien je schrijft "Met welk lijstje kan ik naar de winkel".
Dan zou ik adviseren om langs te gaan in de shop en je daar te laten helpen, zij kunnen je een heel mooi pakket samen stellen.

Aangezien je een Audi hebt, zou ik zeker voor de zwaardere variant van de twee DAP modellen gaan.
Welk DAP900 pakket je hierna kiest, maakt verder niet zoveel uit. Ze zijn allemaal goed.

Voor de rest ligt het er vooral aan wat je budget is en welk merk je graag zou willen proberen.

Ik zou zeggen, ga lekker naar de winkel en laat je verrassen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Jansen
Wat is je budget?

afhankelijk van het advies.

Daarmee bedoel ik dat ik liever iets meer uitgeef voor een degelijk product dat ik nodig zou hebben en voor langere tijd kunnen gebruiken.

Maar het is slechts voor mijn eigen auto's
 
Uhm, beetje lastige vraag, zo kort door de bocht, want:
  • Je geeft aan al te hebben gewassen en gekleid volgens het stappenplan.
  • Ik neem aan dat je daar de producten al voor hebt, zoals emmers, washmit en droogdoeken.
  • Misschien is het handig het stappenplan wat je gelezen hebt er weer bij te pakken voor de volgende stappen.
Het lijkt me dat je eigenlijk alleen op zoek bent naar een D/A-machine en wat pads en doeken en klaar ben je. Niet te ingewikkeld maken. De Colli is op zich prima.

Nou, ik zal toch maar een aftrap geven dan om je op weg te helpen:
Meer kan ik me zo niet bedenken.

Leestips:

Succes en veel plezier bij winkel van Carclean, daar helpen ze je eerlijk en goed!!
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je in de buurt van Carclean woont, zou ik daar lekker heen gaan en je laten informeren. Kun je het gelijk meenemen ook :)
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Zoals al door anderen gezegd, bekijk wat suggesties van andere forummers, en ga met de voorgestelde lijstjes naar de Carclean winkel, en laat je daar door personeel adviseren. Als je dan ook de belangrijkste auto voor je keuze meeneemt, kunnen ze ook kijken en beter advies geven.

Oh, en bij alle boodschappenlijstjes: vergeet geen afplaktape.
 
Na drie jaar mijn donker blauwe A5 vanaf het begin conform het stappen plan te hebben gewassen, wanneer nodig gekleid en dik in de Collinite 845 te zetten merk ik dat er nu toch te nodige swirls zijn. Er is op dit forum al veel geschreven over polishing, eigenlijk zoveel dat ik het spoor een beetje bijster ben. Ieder heeft zijn eigen voorkeur en ervaring.
Daarom deze oproep, wie wil voor mij een bestel, boodschappenbriefje opstellen waarmee ik aan de slag kan.
Wat wil ik; Mijn donker blauwe A5 en mij vrouw haar licht blauwe Ford Fiesta machinaal ontdoen van de swirls..
Welke machine schaf ik daarvoor aan, welke pads, lub enz. heb ik daar voor nodig. Met welk lijstje ka ik naar de winkel, ben ik voorlopig voorzien en kan ik aan de slag?
John
Waar je rekening mee moet houden is dat je A5 waarschijnlijk een keiharde lak heeft en de Ford een medium tot zachte (soms erg gevoelige) lak (geen feit maar dat baseer ik op eigen ervaringen met beide merken).
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Dank voor jullie reacties en advies.
Vanzelfsprekend zou ik bijna zeggen ga ik naar Car clean en ben er zeker van dat zij mij prima zullen adviseren. Maar ik doe graag eerst zoveel mogelijk resurge en waar mogelijk kennis en wat ervaring op zodat ik wanneer bij Car Clean gerichte vragen kan stellen en direct een Weloverwogen' keuze kan maken.
Dat gezegd hebbende, weet iemand of er binnenkort nog ergens een demonstratie of workshop van/voor polijst machines / polijsten is?

Gr
 
  • Leuk
Reactions: kenny92
Haha! Eerst zelf een basis vormen, dan pas vragen stellen. Goed bezig! :)

Bij Carclean zal je misschien later dit jaar weer clinics kunnen volgen, maar ga er maar niet van uit. (Drukte, geen tijd, etc)

In de link onderaan mijn berichten staat een lijst met product. Deze zijn populair / goed geprijs / werken goed. Daar kan je een idee krijgen van welke producten je aan zou kunnen schaffen en aan de hand van dat ook alternatieven zoeken of meer informatie. :)
 
Mannen,

Dank voor alle goede raad en advies.

De keuze is geworden: een Dap 900 v3 omreden dat dit voor de twee auto's die ik ermee wil 'ont swirllen" en machinaal in de wax zetten meer dan genoeg schijnt te zijn.

ECHTER, deze DAP 900 v3 wordt aangeboden in set met verschillend Scholl compound en Monello pads, Menzerna en Chemical guys Hexlogic pads en Monello polish en pads. Naar ik begrijp ieder met componenten die ik niet ga gebruiken! Daarom wil ik de machine nu los aanschaffen met alleen de polish en pads die ik ga gebruiken.

Ik kan heerlijk genieten als ik bezig ben met het wassen en poetsen van mijn bolides en vaak kan het niet lang genoeg duren MAAR, en ik weet dat ik nu vloek in de spreekwoordelijk kerk, voor nu heb ik niet de behoefte om het wiel weer opnieuw uit te vinden en alles te gaan uitproberen en wil ik de stekker van de machine in het stopcontact steken, één van de twee pads die ik heb er op plakken, drie druppels polish/compound plaatsen en mijn auto paneel voor paneel ontdoen van de licht aanwezige swirls. Afnemen, ontvetten met Gyeon prep en de andere pad op de machine plakken, Collinte wax erop doen en paneel voor paneel de auto in de wax zetten.

Dus mannen, welk merk en type polish bestel ik voor het verwijderen van de swirls uit de lak van een Audi en Ford Ka en welk merk en type pad bestel ik voor de polish en voor de wax.

gr.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je 2 heel verschillende lakken gaat tegenkomen, dus als ik jouw was zou ik het Monellopakket pakken, zodat je gelijk 3 polijstmiddelen hebt. Verder zit er toch echt niks anders op dan een testspot maken met 1 combinatie, kijken of je daar tevreden mee bent en dat op de hele auto toepassen (waarbij je wel in je achterhoofd moet houden dat de lak ook per paneel kan verschillen doordat de ondergrond anders is of er misschien ooit iets is overgespoten.)
 
Vanzelfsprekend bestel ik van de polijst pads en de wax pads er een aantal alsook de kleinere versie voor de hoekjes en gaatjes.

Maar door alles hier op het forum geschreven zie ik door de bomen het bos niet meer.

Heel eigenlijk zou ik van iemand die zelf een (donker blauwe) Audi heeft horen wat hij gebruikt aan polijstmiddel en merk type pads zodat ik dat kan aanschaffen en t.z.t van daaruit verder gaan.
 
Ik heb een donkergrijze Audi a4 uit 2008
Kleur gaat geen verschil maken in hoe te handelen en behandelen
Dap900 v3 of de plus
En dan als co bo met Scholl
Ben zeer tevreden over de s3 ivm witte spiderpad om de swirls uit het "beton" te krijgen
Dan ga ik stapje minder grof en dat is dan de s30 op een oranje Monello pad
Krijgt je echt een mooie glans van
Vervolgens met je wax sealant of coating naar keuze de auto weer beschermen

Ik zal even voor jou idee mijn hebben en houden op noemen

Nieuw rupes bigfoot lhr15 mark2
Dap500 v1.0 sinds komst rupes met kleine backing platen

Scholl s3
Scholl s30

Scholl witte Spider pad
Monello oranje
Monello wit
Monello rood
Monello zwart

Een zak vol met verschillen mf doeken


Mijn ervaring met Audi lak is dat je weinig tot geen swirls weg krijgt met oranje pad en s30, deze geeft wel goede hoogglans

Maar zou er wel mee beginnen en kijken wat je voor elkaar krijgt
Mocht het niet genoeg zijn kan je altijd nog zwaarder pakken

Hoop je hiermee beetje duwtje de goede kant op gegeven kunnen hebben @210sig