Twee weken geleden heb ik een GLA onder handen genomen. Het doel was om de wagen een opfrisbeurt te geven.
De wagen was een goed jaar oud en had nog geen bescherming gezien.
De wagen kwam zaterdag om 10u bij me toe.
Er was maar 1 addertje onder het gras...
De volgende middag moest ie klaar zijn!
De persoon in kwestie had al laten weten dat ze de fijne krasjes in de lak storend vond.
Er zou dus gepolijst moeten worden!
Zo kwam de wagen bij me toe:
Eerst maar eens werk maken van de wielen. Zoals jullie zien heb ik voor de wielen ook een spoelemmer voorzien. Geen overbodige luxe, zo bleek.
Na:
Dan maar foamen met Avalanche in de aangeraden verhouding:
Het foam een aantal minuten laten afdruipen en dan met de HD afgespoten. Wassen wederom met 2 emmer methode met de AF lather op de gebruikelijke wijze. Na het wassen maar direct kleien met Meguiars mild clay en AF glide. De klei heb ik regelmatig wat zachter gemaakt door deze even in warm water te dompelen. Imo ook veel beter voor de lak:
Dan nog eens afgespoeld, gedroogd en in de garage gereden om de boel af te tapen (nogal veel trim)
Na een een inspectie van de lak een paar krasjes gevonden. Verder vooral waskrasjes.
Na een paar testspots toch maar met Scholl S3 op de paarse pad aan de slag gegaan.
De lak was echt hard als beton
Nadien afgeschaald naar S30 op de oranje pad.
7u later heb ik de wagen buiten gereden voor een rondje wassen en drogen. Het was toen 22u.
De wagen weer in de garage gereden en begonnen met AF Rejuvenate om de lak voor te bereiden op de wax. Dit op zowel de lak als de velgen.
Eerst op de velgen de AF mint Rim wax aangebracht. Wat een lekkere geur heeft dit spul zeg!
Dan nog 1 laag aangebracht van AF temptation wax en de banden in de Meguiars endurance tyre gel gezet alvorens rond 3u30 m’n bed op te zoeken. Zo krijgt de tyre gel keurig de tijd om in te trekken.
Om 9u terug opgestaan om verder te doen met de 2e laag wax, alsook nog een rondje Rim wax.
De details doen het hem:
De banden werden nog schoongeveegd om het residu aan tyre gel te verwijderen.
De trim nog op de valreep in de AF Revive gezet.
De zwarte plastic trim overal rondom de wagen zijn mooi opgeknapt
alsook op de achterlichten (hier heb ik geen foto van)
Al bij al een dankbare klus met een mooi opgeknapt resultaat, maar toch serieus doorwerken. De klant in kwestie was heel blij met het geleverde resultaat!
.
De wagen was een goed jaar oud en had nog geen bescherming gezien.
De wagen kwam zaterdag om 10u bij me toe.
Er was maar 1 addertje onder het gras...
De volgende middag moest ie klaar zijn!
De persoon in kwestie had al laten weten dat ze de fijne krasjes in de lak storend vond.
Er zou dus gepolijst moeten worden!
Zo kwam de wagen bij me toe:
Eerst maar eens werk maken van de wielen. Zoals jullie zien heb ik voor de wielen ook een spoelemmer voorzien. Geen overbodige luxe, zo bleek.
Na:
Dan maar foamen met Avalanche in de aangeraden verhouding:
Het foam een aantal minuten laten afdruipen en dan met de HD afgespoten. Wassen wederom met 2 emmer methode met de AF lather op de gebruikelijke wijze. Na het wassen maar direct kleien met Meguiars mild clay en AF glide. De klei heb ik regelmatig wat zachter gemaakt door deze even in warm water te dompelen. Imo ook veel beter voor de lak:
Dan nog eens afgespoeld, gedroogd en in de garage gereden om de boel af te tapen (nogal veel trim)
Na een een inspectie van de lak een paar krasjes gevonden. Verder vooral waskrasjes.
Na een paar testspots toch maar met Scholl S3 op de paarse pad aan de slag gegaan.
De lak was echt hard als beton
Nadien afgeschaald naar S30 op de oranje pad.
7u later heb ik de wagen buiten gereden voor een rondje wassen en drogen. Het was toen 22u.
De wagen weer in de garage gereden en begonnen met AF Rejuvenate om de lak voor te bereiden op de wax. Dit op zowel de lak als de velgen.
Eerst op de velgen de AF mint Rim wax aangebracht. Wat een lekkere geur heeft dit spul zeg!
Dan nog 1 laag aangebracht van AF temptation wax en de banden in de Meguiars endurance tyre gel gezet alvorens rond 3u30 m’n bed op te zoeken. Zo krijgt de tyre gel keurig de tijd om in te trekken.
Om 9u terug opgestaan om verder te doen met de 2e laag wax, alsook nog een rondje Rim wax.
De details doen het hem:
De banden werden nog schoongeveegd om het residu aan tyre gel te verwijderen.
De trim nog op de valreep in de AF Revive gezet.
De zwarte plastic trim overal rondom de wagen zijn mooi opgeknapt
alsook op de achterlichten (hier heb ik geen foto van)
Al bij al een dankbare klus met een mooi opgeknapt resultaat, maar toch serieus doorwerken. De klant in kwestie was heel blij met het geleverde resultaat!
Laatst bewerkt: