• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Startende poetser

Cornetav

Detailing trainee
9 sep 2018
7
25
35
Schore
Heb al een aantal keer (lees vaak) hier op het forum berichten gelezen/gezocht en nu word het tijd om me voor te stellen,

Ik ben Corné en woon in het pittoreske Schore in zeeland, ben 30 jaar en heb 2 kindjes hierdoor heb ik 2 jaar in een familiebak gereden maar sinds 1 maandje rijd ik een Astra j uit 2010 wat voor mij ook genoeg ruimte bied.

Een vriend van me was hier al lid en die heeft mij deels aangestoken dus heb tijdens de sale afgelopen zaterdag wat dingetjes besteld waaronder een Lancia foam incl monello artico magico, shampoo, doeken en een glasreiniger dit alles van monello.

Nu ben ik gisteren begonnen met foamen alleen lukte dit niet het werd heel dun, mengverhouding van 1 op 10 en gevuld met warm water en de knop op min gehouden, hierna nog een keer geprobeerd met de mengverhouding 1 op 1 toen kreeg ik wel een dikke schuimlaag alleen was dit weer snel voorbij en werd het weer heel dun en druipte het er snel vanaf... iemand die mij kan helpen? Wellicht te hard water en een waterontharder gebruiken?
5DA8D141-FD63-447C-8629-86B5D71DED66.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Vreemd dat je dan eerst WEL goed schuim krijgt, maar daarna weer waterig schuim. (Lijkt er dan op dat je de fles niet hebt geschud en er op de bodem meer shampoo ligt en wordt opgezogen)

De Artico Magico gebruik je 1:10 voor lichte vervuiling en 1:4 voor zwaardere vervuiling. Er is een duidelijk verschil te zien tussen beide wanneer ik het gebruik en ik woon zelfs in Midden-NL met zéér zacht water. (Sourcy haalt hier zijn bronwater)

Dat het bij 1:10 dus wateriger is, dan kan zeker kloppen. Wanneer je dan hard water hebt, zal dit waarschijnlijk nog erger zijn.

Staat de mengkraan op de Lancia helemaal dicht? (Dicht = goed)


@Timo OPC - Zachter water is niet goed voor een HD?
 
Een waterontharder icm. een HD is geen aanrader.

Leg mij eens uit waarom dat geen aanrader is??

Ik heb daar nl. nog geen problemen mee ondervonden, maar misschien moet ik me dus zorgen gaan maken??

@Cornetav
Gebruik je warm water met de artico?
Heb je de fles geschudt, zodat artico en water goed gemengd zijn?
Heb je de groene knop bovenop helemaal dichtstaan?
Heb je de sprayopening niet te ver openstaan?
Spray je op een droge (aanbevolen) of natte auto?
 
Ik gebruik lauwwarm water, en de groene knop staat dicht en de sprayopening staat op 2 mm ofzo en op een droge auto, alleen zal ik voortaan nog iets beter schudden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat er een klein misverstand is over de waterfilters.

Sommige hebben idd een restrictie in de hoeveelheid water die ze kunnen leveren waardoor de HD niet gevoed krijgt wat hij nodig heeft.

Maar je heb waterfilters en waterfilters natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Welkom op het forum!

Een HD met meer als 100bar waterdruk zou voldoende moeten zijn met de Lancia foam. 1:10 met de mengkraan helemaal dicht (meer product opname) zou goed moeten zijn. Warm water en de Artico goed mengen, maar niet zo hard dat dit al helemaal gaat schuimen in de fles.
 
Heb vandaag nog eens geprobeerd te foamen en deze keer kreeg ik al een dikkere laag foam, nog niet super dik maar het druipte er wel langzaam vanaf:).
Ook ben ik zeer te spreken over de washmitt van monello.. ik was zeer verbaasd over hoeveel water deze kon opnemen
 

Bijlagen

  • FB57A7DE-A13F-443D-901B-ECC6EB030446.jpeg
    FB57A7DE-A13F-443D-901B-ECC6EB030446.jpeg
    299,9 KB · Weergaven: 147
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon en Timm
Heb deze keer nog iets meer geschud maar moet nog wel de Lancia iets beter aandraaien, niet de dop op de fles zelf maar waar je het vastdraait op de dop, aangezien hier een klein beetje water uit kwam bij het schudden