• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glans op dashboard

RFA

Detailing addict
19 nov 2017
10
60
31
Den Haag
Beste mede carcleaners,

Ik ben opzoek naar een product dat een glans aan kan aanbrengen op mijn dashboard. Kortom het effect van een cockpitspray al wil ik dit uiteraard niet gebruiken en ben ik op zoek naar een product van veel beter kwaliteit.

Ik heb zelf gekeken naar de Natural Look Dressing van PW, ik las alleen in de omschrijving dat het meer een mat effect geeft dan een glans. Iemand verder een alternatief die wel een glans geeft?

Foto toegevoegd, om een idee te krijgen bij het dashboard.

2017_volkswagen_e-golf_7_2560x1440.jpg
 
Persoonlijk vind ik de Natural Look van PBW echt een superproduct. Het geeft een lichte glans maar daarentegen lijkt de kleur veel voller.
Als ik jou was zou ik even zoeken hier op het forum want volgensmij is er al voldoende over Natural Look geschreven en zul je her en der ook
wel wat foto's treffen wat dit product doet.
 
  • Leuk
Reactions: RFA
NaturalLook geeft (mits je het uitwrijft) een matte ei-glans

Al eens een nieuwe auto met een glanzend dashboard gezien ?
Heeft ook iets te maken met reflectie en veiligheid
 
  • Leuk
Reactions: Altos en RFA
Als ik jou was zou ik ook voor een matte glans gaan. Ik heb ooit meegereden in de auto van @Quantoxx toen hij net zijn dashboard had behandeld met, volgens mij, Autoglym Vinyl and Rubber care en dat vond ik niet zo prettig vanwege de glans.
 
  • Leuk
Reactions: RFA
Glanzend dashboard? Wil je ook een matte voorruit? :p

Natural Look is hiervoor mijn go-to product. Je voed het kunststof, zonder glans. Je kan dit ook gulzig aanbrengen en niet afnemen, dan heb je meer glans. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Muskito en RFA
@Quantoxx Hahaha een matte voorruit klinkt niet als een verkeerd idee:p

Bedankt voor alle tips en de eenduidigheid, ik weet wat mij te doen staat de Natural Look staat in mijn winkelmandje voor zaterdag! Moet ik voor het aanbrengen nog een speciale doek hebben of volstaat een MF doek (uiteraard een schone/nieuwe)?
 
Ik probeer vanmiddag de Gyeon Preserve uit in mijn interieur. Goeie dingen over gehoord en je zou geen plekken krijgen zoals bij de Natural Look. Bijvoorbeeld wanneer je ruit omlaag gaat bij regenweer.
 
  • Leuk
Reactions: RFA
Natural Look heb ik zelf ook. Mijn ervaring is dat dit product wel wat glans geeft.

Ik vind het een fijn goedje. Net zoals Gyeon Preserve
 
  • Leuk
Reactions: RFA
Goed inwerken, laten intrekken goed afnemen: Dan vlekt Natural Look niet. (Eigenlijk zoals ik alle dressings aanbreng) ;)

Preserve staat ook op de planning als vervanging van de AF - Revive.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en RFA
Zo, Natural Look kan inderdaad glimmen als een tiet. :p Ik heb enkele weken terug het interieur geheel gereinigd met APC+D en melaminesponzen, toen lekker vadsig in de Natural Look gezet zodat het goed kon intrekken, maar daarna door omstandigheden niet kunnen opwrijven...

Bam! Wel diep zwart, maar glimmen als moddervette CockpitSpray :D
 
Iemand ervaring met Waxaddict Magicglaze Interior?
Heb em net bij een bestelling gekregen en ruikt superlekker!
 
Natural look werkt lekker maar dat glimmende op je dashboard vind ik geen succes.
Ik gebruik sinds kort treat van M&K. Dat werkt echt mooi. Opbrengen met een pad en daarna afnemen. Mooi mat. Echt super spul.
 
Gisterenavond eens getest in de Mini en ik vond de geur wel goed, maar gaat misschien na een tijdje wel overheersen.
Best toch nog eens met de Gyeon Vinyl Cleaner en Preserve overgaan dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator: