• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1e maal klei gebruikt, graag mening gekregen

ZheRooH

Detailing trainee
1 mei 2019
9
25
Hey allemaal,

Vorige week had ik op het forum wat info gevraagd en wat topics afgegaan, heb dan wat producten gekocht en vrijdag de eerste maal mijn handen uit de mouwen gestoken.

Na het wassen van de auto (Gyeon Bathe) heb ik hem behandeld met Gyeon Tar & Iron (ook velgen), wow de straat zag paars. Ik had gelezen op het forum dat de klei van Dodo Juice populair was maar deze was uitverkocht dus ook in het Gyeon gamma gebleven en de mild versie gekocht samen met de lube.
Vond deze moeilijk handelbaar (vrij hard).
Na 1 stukje te doen zag de klei al groen en werd de lube ook groen. Nu is het resultaat hiervan redelijk wow. Verf voelde aan als schuurpapier. Het is nog niet perfect maar veel beter. Mijn 1e vraag is nu, wat doe ik het best nogmaals met de gyeon klei mild erover gaan bij de volgende wasbeurt? Of iets anders proberen. (had de bar in 2 gedaan).

Nadien met de hand de moterkap behandeld met Monello Veloce en de oranje pad. De krassen zijn zichtbaar minder maar zeker nog aanwezig. Herhaal ik dit ook gewoon om een zo goed mogelijk resultaat te behalen of probeer ik hier ook iets anders (machine is geen optie).

Hier zijn wat foto's
 
Hey! :D

Ik ken de Gyeon klei niet persoonlijk, maar ik denk dat dit een niet al te harde klei zou moeten zijn. In de webshop staat ook maar één review en die persoon geeft aan dat de klei vrij zacht is, zelfs bij koude temperaturen.
Ik warm de klei meestal wat op door het tussen mijn handen te kneden of het simpelweg in lauw-warm water te leggen. (Bij de Monello - Dolce Verde klei is dit alleen in de winter nodig)

Als de lak nog niet helemaal ontdaan was van vervuiling (na het kleien) dan was het verstandig geweest om door te gaan met kleien. :p Zeker als de lak dusdanig vervuild was dat het aanvoelde als schuurpapier.


Op de foto's lijkt de boel inderdaad flink bekrast. Echter, zover dit te beoordelen is van een foto, lijken ze niet erg diep. Zijn de krassen voelbaar? (Blijf je er met je nagel in hangen?)
De foto met de vlekken: Dit lijkt op ingebrande vogelpoep. Dit is te polijsten, maar ga dit niet vaak herhalen. Vaak is dit vrij diep wanneer het al heeft kunnen inbranden.
 
Hey thx,

Probleem was dat ik langer bezig was dan verwacht en ik ergens naartoe moest dusja (beginners fout I guess)

Krassen zijn niet voelbaar, ze lijken inderdaad wel licht. Probleem is hier dat het met de hand moet gebeuren en dit mss niet optimaal is om deze defecten eruit te krijgen. En ja is wrs al goed ingebrand.

Ok volgende keer nogmaals zo behandelen en nog meer tijd uitrekken hiervoor :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Citeren van de reactie erboven is niet altijd nodig hoor.
En bestanden kan je bij het forum zelf uploaden, zijn ze gelijk zichtbaar

Succes met de spierpijn ;)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Opnieuw kleien zal mss nog wat meer vervuiling eruit halen, maar de krassen krijg je er niet mee weg. Wel opletten dat je met het kleien niet teveel marring veroorzaakt. Zeker op een zwarte wagen is dit zichtbaar. Niets is verplicht maar in principe wordt er na het kleien, gepolijst.
Jammer dat machinaal geen optie is, want de krassen die ik zie op de fotos zijn volgens mij perfect eruit te polijsten, inclusief die vogelpoep plekken.