• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip logo + strip

Monda

Detailing trainee
30 okt 2022
40
20
39
Ik weet niet of ik dit überhaupt op dit forum kan vragen. Heb het op andere forums gepost maar helaas niet veel reactie.

Ik zou graag het logo + de strips van m'n front gill zwart willen maken dmv Plasti Dip. Dit zou het mooiste zijn, wanneer ik de strips en logo los zou kunnen halen. Ik heb echter 0 ervaring hiermee. Wel heb ik al flink wat filmpjes en info bekeken mbt Plasti Dip.
Weet iemand hoe ik de desbetreffende onderdelen los kan krijgen? Het gaat om een Opel Corsa F. Op de bovenste foto zie je dat de strip al een beetje los zit, bij de linkerhoek. Ik durf m alleen niet zomaar verder los te trekken.

20221030_145532.jpg
20221007_210612.jpg
 
Haha ja dat heb ik zeker gedaan. Maar dat zit allemaal dicht met een soort plastic behuizing.

Trouwens... Weet je hoe het komt dat ik soms wel en soms niet de optie heb om iemand te quoten? De knop "reageren" ontbreekt dan. Op andere momenten staat deze er weer wel.

Edit: Net stond de optie er niet. Maar toen ik weer een reactie onder die van jou had gezet @Quantoxx, stonden de knoppen + multi-citaat en reageer er wel.
 
Je kan niet iemand quoten als jij de eerste bent die erop reageert. Je plaatst al een reactie meteen onder het bericht, dus quoten is dan niet mogelijk.

Ah, ik bekeek de grill van een F online en als je een losse grill koopt, is de achterkant gewoon open.
 
Ah ja helder! Thnx. Ik ga anders maar eens kijken of ik die behuizing open kan schroeven en er dan bij kan.
 
Oh shit! Juist! Daar zie je ook aan de bovenkant wat ik bedoelde met "behuizing". Daar haalt hij als eerste de schroeven uit. Helaas zit dat vast aan de bumper.
Dat vind ik wel heel erg heftig als newbie. Ik denk dat er voor mij niets anders op zit dan daadwerkelijk alles afplakken en dan spuiten en hopen dat het een beetje strak wordt.
 
Ja, ik dacht meteen; ''Ooooh, die plastic kap is waarschijnlijk waar hij tegenaan keek!'' :p

Het logo kan je blijkbaar wél verwijderen zonder de bumper te verwijderen en klikt weer terug. Ik zou dan denken dat dit met die strips ook mogelijk is.
 
Hahaha precies. Oké zou ik die er gewoon uit kunnen trekken? Bij die strips is het een beetje lastig, omdat je niet echt grip hebt.
 
Met geweld ne*k je een olifant. ;) Bekijk je loshangende strip goed, misschien zie je palletjes zitten en snap je hoe hij vast blijft zitten. Dan kan je bij de andere met beleid wat pielen.
 
Hahaha true. Er zitten idd van die klik palletjes achter zag ik al. Is dat bij het logo ook zo? Ik heb echt flink gegoogled maar kan gewoon niets vinden mbt de Corsa F.
 
Dat filmpje; In de comments had iemand de vraag of het embleem verwijderd kan worden zonder de hele bumper te verwijderen. Dit is blijkbaar mogelijk.

Ik denk dus dat het wordt ouwehoeren totdat je het weet. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Monda
Oja ik zie het. Niet zonder risico. Ik denk maar dat ik met mijn motoriek alles het beste kan gaan afplakken. Want de kans op breken is aanzienlijk ben ik bang.
 
Ik ben maar aan de slag gegaan. Helaas zag ik net bij laag 4 dat 1 spot niet goed heeft gepakt. Denk dat ik niet helemaal strak had afgeplakt. Is dit nog te fixen? Ga zo laag 5 erop aanbrengen... @Quantoxx
20221110_142516.jpg
 
Oef, ik heb geen idee hoe-of-wat. Ik heb zelf nog nooit iets gedipt, voor zover ik kan herinneren.

Ik zie op de foto een wit waasje, bijna op de punt van de strip? Of wat moet ik zien? :p
 
Helaas...

Heb het strak afgeplakt en 15 min na de laatste laag eraf gehaald (dus niet laten drogen). Alles kan er weer af.

Volgende keer toch ruimte over laten? En dan met een mesje?

20221110_152353.jpg
20221110_152357.jpg
 
Oooh, nu zie ik wat je bedoelde.

Oef, dan wordt het embleem dippen helemaal lastig.

Op de meeste stukken is het wél heel strak. Misschien de tape strakker plakken en goed ertussen prikken met de achterkant van een stanleymesje o.i.d?

Moet zeggen dat de structuur van de dip wel aansluit bij de structuur van het kunststof.
 
  • Leuk
Reactions: Monda
Ja klopt. Vind het verder eigenlijk heel mooi haha zo jammer van die kleine stukjes. Ja zoiets idd en dan achteraf misschien ook lossnijden, want die dip plakt dan ook aan de tape vast.
 
Een beetje plasti dip in de dop van de spuitbus spuiten. Dan kun je die paar kleine plekjes nog wel wat bijwerken met een klein penseeltje.

Edit: ik zie nu foto 2 en 3 pas goed. Die worden iets lastiger mooi te krijgen. Die misschien beter even opnieuw spuiten.
Plastidip afplakken werkt inderdaad niet zo goed, omdat het elastisch blijft. Demonteren is dan wel echt handiger. Anders blijven deze plekjes ook wel hele zwakke plekken als je er met de hogedrukreiniger in de buurt komt. (Sowieso uitkijken met HD en plastidip)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Monda
Misschien lukt het als je de tape verwijdert als de dip nog nat is?
Dan dus maar 2 lagen spuiten. 1 hele dunne laag/nevel zodat de volgende laag goed plakt. En daarna 1 goede laag die net niet druipt.
Geen idee of het werkt hoor, maar je zou het kunnen proberen…
 
  • Leuk
Reactions: Monda