• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

spulletjes aankopen

JurgenD1971

Detailing rookie
8 jan 2017
8
2
52
Adegem
Heb al heel wat gelezen enz..
en is best wel moeilijk om keuzes te maken betreffende aankoop spullen om de wagen goed te onderhouden.
De wagen is splinter nieuw, licht grijs van kleur en heeft ook chroom, enz
binnenkant is leder interieur zwart..

Dit had ik in gedachten om aan te schaffen

voorbereiding
- Monello - Artico Magico Snow Foam - 5000ml

wassen
- Meguiars - Ultimate Wash & Wax - 1420ml ( deze heb ik al van vorige wagen, maar weet niet of die nog zou voldoen?)

*NOG AANKOPEN?
- Gyeon - Q²M Bathe+ 400ml of Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml --> weet niet wat te kiezen!!

bescherming
- Poorboys World - White Diamond - 473ml
- Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
- Gyeon - Q²M Wetcoat - 500ml --> ?? nog niet zeker, is dit nodig?
- Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml --> VELGEN!

om te wassen ga ik de 2 emmer methode gebruiken en deze aankopen
- Monello - Thick Mitt

Ik ben in bezit van hogedruk en tuinslang op regenwater, aankoop stoomreiniger ben ik aan het overwegen.

Welke pads/doeken raden jullie aan om de glaze en de collinite 845 aan te brengen?
en voor de velgen? gewoon aanbrengen met doek of ook een pad?

alvast bedankt voor jullie hulp, tips of eventuele raad in verband met keuze producten

mvg
Jurgen

 
Gyeon Bathe+ is niet een normale shampoo hè. De normale is de Bathe zonder plus. Born to be Mild is wel een pure shampoo zonder toevoegingen.

Wetcoat is niet perse nodig maar kan wel. Ik doe na iedere wasbeurt wel een extra snelle bescherming erover zodat Truus altijd lekker beschermd is. Het is uiteindelijk een extra laagje over je wax...
 
De Mequairs en Dodo Juice shampoo waar jij over praat zijn allebei zeer goed. Koop gewoon een kleine verpakking om het uit proberen wat jij beter vind werken.

Koop gewoon een goede wax, bv deze van Collinite. En breng die aan met een zachte pad.
Werk per paneel en doe niet de auto in een keer want dan is het bijna onmogelijk om het uit te poetsen. Pas op dat je geen plastic delen raakt met de wax. Wetcoat is niet persé nodig, zet de auto maar eerst in de wax, die wetcoat kun je in mijn ogen beter na de tijd doen.

Doeken is een persoonlijke voorkeur. Kijk bij de product reviews wat goed aangeschreven staat. Ik hou persoonlijk erg van Gyeon. En heb ook alle soorten en maten doeken van hun.

Wielen kun je ook eventueel met de hand doen. Doek of pad maakt niet uit, zolang jij er goed mee kunt werken. Het is wel verstandig om de doeken die je op je wielen gebruik NIET meer op de lak gebruiken!
 
Ik zal eerlijk zijn; Geen +1 voor de eerdere reacties. :p

voorbereiding
- Monello - Artico Magico Snow Foam - 5000ml
Ik neem aan dat jouw HD kan aanzuigen uit een regenton? Deze shampoo is een foamshampoo en werkt uiteraard het beste bij een combi van een goede HD + foamlans + foamshampoo. Deze stap is een manier op vervuiling los te weken en af te voeren.

wassen
- Meguiars - Ultimate Wash & Wax - 1420ml ( deze heb ik al van vorige wagen, maar weet niet of die nog zou voldoen?)

*NOG AANKOPEN?
- Gyeon - Q²M Bathe+ 400ml of Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml --> weet niet wat te kiezen!!
''Wash & Wax'', je gebruikt dus een all-in-one product en mijn persoonlijke ervaring/idee is dat je dan inlevert op kwaliteit van beide functies.
Het zou dan beter zijn om te kiezen voor een pure shampoo en de DDJ - orn to be Mild is een erg populaire keuze. Pure shampoo betekent simpelweg dat er geen toevoegingen in zitten zoals wax/cleaners/fillers/etc. Deze zou je na het wassen zelf kunnen aanbrengen met, wederom, producten die 1 functie hebben.

bescherming
- Poorboys World - White Diamond - 473ml
- Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
- Gyeon - Q²M Wetcoat - 500ml --> ?? nog niet zeker, is dit nodig?
- Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml --> VELGEN!
De White Diamond is een glaze (met lichte cleaners) die sowieso zijn ding doet, maar op lichtere kleuren misschien nét iets meer kan doen. Uiteindelijk gaat het om de olien die het bevat en die de lak voeden. Black Hole is zijn alter-ego en dus bedoeld voor de donkere kleuren. Een glaze zal niet beschermen. Sterker nog, als je de glaze zelf niet beschermd met wax, is hij zó verdwenen. :p

Een wetcoat is een product om je wax wat te helpen. Het vormt een laagje bovenop je wax. Mijn persoonlijke mening; Het kan nogal een gehannes zijn om een wetcoat-product aan te brengen en uiteindelijk zal je de auto toch wel weer een keer lekker waxen vóórdat hij überhaupt op is. Dus, waarom de wax verlengen met extra spul, wanneer je na een tijd ook gewoon een nieuwe waxlaag over de oude kan aanbrengen.

Koop gewoon een goede wax, bv deze van Collinite. En breng die aan met een zachte pad.
Werk per paneel en doe niet de auto in een keer want dan is het bijna onmogelijk om het uit te poetsen.
De Collinite 845 is een goede (vloeibare) wax. Deze kan je ook simpelweg op je velgen aanbrengen. Voor elke wax geldt dat je hem dun moet aanbrengen. Bijna onzichtbaar. Doe je dit niet, dan poets je jezelf een ongeluk + wrijf je veel product simpelweg weer van je auto. Dit gaat ook op voor wax die je niet laat uitzweten/curen.
Je kan gewoon je gehele auto dun in de wax zetten, laten zitten en na enkele minuten het paneel waar je begonnen bent even checken. ''Swipetest'' doen om te zien of de wax klaar is met uitzweten/curen en uit gaan wrijven.

om te wassen ga ik de 2 emmer methode gebruiken en deze aankopen
- Monello - Thick Mitt
...en ook 2 emmers + Grit Guards + droogdoek? :p De Grit Guard emmers hebben een grote inhoud om het water zo schoon mogelijk te houden én de Grit Guards passen er perfect in. Dit zijn niet simpele emmers, deze zijn een stuk duurzamer en sterker als de gemiddelde emmer.

Welke pads/doeken raden jullie aan om de glaze en de collinite 845 aan te brengen?
en voor de velgen? gewoon aanbrengen met doek of ook een pad?
Het aanbrengen van de Glaze en Wax zou ik doen met foam pads. Ikzelf vind de Monello - Disco Rosso erg fijn. De meest gebruikte doeken zijn denk ik wel de Monello - Peluche Verde doeken (Groen met rand). Deze doek heeft ook enkele broertjes en zusjes, zoals de Peluche Bianco (Wit en een stukje groter) Senza Bordi (Wit, zonder rand, hogere dichtheid). Ikzelf gebruik goedkope MF-doekjes van de Action voor het vieze werk waarbij de doek misschien na afloop weggegooid kan worden, de Peluche Verde's als All-round doeken en de Senza Bordi's voor het afnemen van wax en coatings (Veiliger)


Ik heb 'm al even niet meer bekeken, maar onderaan mijn berichten staat een link naar een ''Starters-pakket''. Hier kan je ook even rondneuzen.



Greetz
 
Zitten en geen cleaners in de collinite wax? Deze stript de glaze toch weer dan namelijk. Ik persoonlijk vind een glaze ook echt geen must en zou als beginner in andere middelen investeren.
 
Ik heb nog een wagen van 6jaar oud gekocht..lichte vracht om naar men werk te rijden.. Een Renault CLIO 1500 diesel.. Is wit van kleur en deze ga ik kleien en de glaze gebruiken.. Had ik niet vermeld.... Maar is niet voor de Benz.. Voorlopig toch nog niet.
Heb ondertussen al de spullen gekocht bij carclean..
 
Dodo Juice champoo, snow foam van monello, monello thick mitt, Pb glaze White Diamond, collinite 845 wax... Enz..