• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen - DJ Supernatural - Traffic Film Remover

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.526
223
41
Gouda
Beste dodo's en dodoïnnen,

Wie heeft er ervaring met dit product in welke mengverhouding en voor welke toepassing.

De omschrijving van DJ is nogal open en niet direct bruikbaar.

A sophisticated and pleasant-to-use Traffic Film Remover using citrus ingredients.

Supernatural Traffic Film Remover offers superb cleaning power as a pre-wash. Just spray onto dirty areas, leave to dwell for a few minutes and then jet wash the car clean. For economy, use it on the lower areas of the car only.

You can also use it for a contactless wash on a waxed or sealed car. Use a pressure washer to remove loose dirt, apply Supernatural TFR and then rinse. No need for a twin bucket contact wash - and no chance of swirls.

Due to its high concentration, this 500ml bottle can be diluted down further (anything from 1:1 to 1:10) and the powerful formula will tackle anything from general road grime to bird mess and insect debris.

Note that this product should not be left to dry out on paintwork and that longer dwell time increases the chances of inadvertant damage to sensitive finishes (as well as increasing cleaning ability). The alkaaline formula may also diminish the longevity of nano ceramic sealants. as well as attacking traditional wax or sealant layers - so consider reapplying protection products more regularly if using aggressive TFRs.

In mijn optiek denk ik aan de volgende toepassingen :

Verhouding 1:1 = Agressieve Pre-Wash
Verhouding 1:5 = Vliegjesverwijderaar, niet al te aggressief
Verhouding 1:10 = Milde APC toepassingen.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen....
 
Het lijkt mij gewoon een citrus pre wash, zelfde als de valet pro. Ik ben daar niet zo over te spreken.
Foam liever.

1 op 1 zul je hem dan moeten gebruiken als pre-wash. Dan word het erg duur spul.

De valet pro citrus pre wash doet vrij weinig met hardnekkig vuil en vliegjes met een 1 op 5 verhouding.
 
Ik ga m vrijdag meenemen @tembaco en weet nog niet wanneer ik deze ga proberen. Moeten eerst vliegjes weer komen maar na wat speurwerk zal deze toch gemengd worden 1:1 om nog wat kracht te behouden. Bij 1:5 zou hij nog geen lsp aantasten wat mij lijkt op een te zwak product dan voor vliegjesverwijdering. Ik houd u op den hoogte
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Nee, niet geprobeerd. Klinkt als een (agressieve) foam. Was in een ander topic toen ook al genoemd inderdaad. Naar mijn inzien doet een foam Pre-wash en daarna een traffic film remover meer dan 1 stap foam met een hoge Ph waarde o.i.d. Daarbij wil ik een traffic film remover erbij hebben om puur het vastzittend vuil nog los te halen alvorens wassen. En heb dit dus ook niet altijd nodig. Vooral in de winter maanden bv.
 
Nee,
Nee, inderdaad niet tevreden.
Als ik me goed kan herinneren @Quantoxx ook niet.

Nope! Ik heb deze met verschillende verhoudingen geprobeerd, tot zelfs puur. Foamen en Drukpomp.

Inmiddels gebruik ik de Snow Foam Combo en die lijkt een stuk krachtiger (Je LSP zal dit waarschijnlijk minder leuk vinden). Maar om eerlijk te zijn, gebruik ik alleen nog maar Prewash uit de drukpomp bij polijstwerk en écht ranzige auto's. Simpelweg om het wassen wat makkelijker te maken en niet na 2 panelen de klei vol gescheten te hebben. :D

Verder... geloof ik er niet zo in.



Greetz
 
Afgelopen zaterdag SN TFR gebruikt voor de wielkasten en onderzijde en voor- en achterbumper. Ik heb de mengverhouding 1:1 gehouden omdat er hier op de VP nogal een te lage verhouding bij 1:5 was ontdekt. Ik was behoorlijk verbaasd over de kracht van dit goedje bij 1:1.

Ik heb als eerste de wielkasten en een rondje rondom op de onderzijde gedaan. Hierna met de hoge druk deze delen afspoelen waarna ik de hele auto in de Snow Foam heb gezet. Vooral bij de deuren kwam er meteen zwart water vanaf. Misschien is het een gelukstreffertje of misschien is het een goed product maar ik ga er zeker vaker gebruik van maken. Nu wachten op de zomer om te kunnen kijken wat het met vliegjes doet.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
1:5 werkt het naar het schijnt goed op vlekken in microvezel doeken.
Wanneer ik dit product in huis heb, ga ik dat eens proberen, maar kan nog wel even duren...
 
De bewoners van de detailruimte moeten ook kunnen overleven natuurlijk :p.

Terug on topic: Als Crudzilla uit het assortiment gaat, wordt het Supernatural alternatief interessanter natuurlijk.
Maar om wax te strippen e.d. is deze toch wat minder geschikt, niet?
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie