• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax CeramicCoating CC36.

Dat wat als "standtijd" geïnterpreteerd wordt zijn meestal de hydrofobische eigenschappen.
Ik denk eerder dat er dan de standtijd van de eigenlijke coating bedoeld word. Hydrofobische eigenschappen zullen veel sneller verdwijnen als de coating zelf.

Gyeon - Mohs bijvoorbeeld, die geeft aan dat 2 jaar te halen is. Dan zou je na 2 jaar de hydrofobische eigenschappen verliezen en veel later pas de coating zelf. Dan heb je wel een hele achterlijke standtijd, zo lang. :p


Ik ben sceptisch over de Sonax coating... Zoals al eerder aangegeven door anderen, heb ik ook het Halfords-merk-idee. Daarbij lijkt het product veel nadelen qua applicatie ineens uit de wereld te hebben geholpen; Geen lange droogtijd (Na een uur de weg weer op) , geen IR-lampen nodig om het uitharden te versnellen (Big timesaver dus) en het product is overduidelijk te zien tijdens het aanbrengen (Systematisch werken omdat je het niet ziet, niet nodig)
Ook lijkt de standtijd prima te zijn.

''Waarom hebben Nanolex en Gyeon dit dan niet bedacht?'' ... Is dan mijn gedachte :D

De prijs is hetzelfde als een complete Si3D kit. Daar zit echter ontvetter bij + doeken + handschoenen + extra applicator cloths. Met name die extra cloths is iets wat mij handig lijkt bij de Sonax, aangezien die basecoat al na 30-40 minuten afgenomen kan worden en dus misschien al hard aan het worden is? Dus ook in je doekje...



Greetz
 
@Quantoxx Met mohs kan je inderdaad een idioot lange standtijd halen. Op de gyeon clinic vorig jaar lieten ze foto's zien van een auto waarop de ene helft van een paneel wel was gecoat en de andere helft niet. Na een jaar of vijf waren de hydrofobische eigenschappen helemaal verdwenen, maar het ongecoate deel was veel vuiler/verkleurd terwijl het gecoate deel er nog heel goed uit zag
 
Ik was al erg tevreden over de Sonax PNS, en aangezien ik zoals boven al eens is genoemd geen garage heb om de auto 24uur te laten drogen lijkt het mij wel een uitdaging om dit eens te proberen, benieuwd wanneer het hier tekoop is.
 
Ferdy, Ik hoop Carclean hier in te kunnen sponsoren;) dus hoop dat ze het in assortiment op nemen.
 
We hebben het geprobeerd te bestellen maar Sonax levert dit product helaas (nog) niet aan Nederland. Erg jammer :(
 
Doe maar niet @Ferdy, een Limburger die gaat vertalen grapje he.

Ik vind het kwa aanbrengen/afnemen en droogtijd wel interessant. Prijs...beading maakt het wel weer goed.

Ik ben erg benieuwd wanneer CC dit kan en gaat leveren.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Volgens Sonax België is het hier wel verkrijgbaar, maar is de voorraad erg beperkt en wordt er pas in maart een nieuwe levering verwacht.
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Volgens Sonax België is het hier wel verkrijgbaar, maar is de voorraad erg beperkt en wordt er pas in maart een nieuwe levering verwacht.
Klinkt goed, even in de gaten houden dus;) Richting maart komt het goede poetsweer er ook weer aan dus een levering rond die tijd zou dan perfect zijn:)
 
Ik vind het vooral interessant omdat het een coating is die geen nacht hoeft uit te harden. Hier is volgens mij echt wel veel vraag naar. Zal dit draadje in ieder geval blijven volgen. :)
 
Ik heb toevallig in een ander topic info gevraagd voor coating voor de auto, aangezien ik geen binnenruimte heb voor het detailen is dit misschien een goed alternatief, interressant dus blijf dit topic even volgen