• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

< BATTLE > Poorboy's World Typhoon vs Nanolex Microfiber Wash

Heren, naar aanleiding van dit topic heb ik nog een aantal vragen. Ik heb ze al eens eerder in een ander topic gesteld, maar ze zijn nooit beantwoord:

  • Herstelt de Poorboys Typhoon ook de vezels van de doeken? Komt in de omschrijving niet echt terug, maar dat is toch ook het doel van deze middelen, behalve dat ze wax en dergelijke af kunnen breken?
  • En wat bedoelen ze met een ‘High Efficiency’ wasmachine? Op de webshop staat namelijk dat dit middel geschikt is voor alle ‘High Efficiency’ wasmachines.
  • Ook geschikt voor de handwas neem ik aan? Hoeft niet perse in de wasmachine gebruikt te worden?

Alvast bedankt!

Groet,
Gerben
 
Beste Gerben,

Hierbij de langverwachte antwoorden.

Herstelt de Poorboys Typhoon ook de vezels van de doeken? Komt in de omschrijving niet echt terug, maar dat is toch ook het doel van deze middelen, behalve dat ze wax en dergelijke af kunnen breken?

De omschrijving op de fles:
Thoroughly cleans, rinses completely, revitalizes pile, restores softness, safe for he washers.

Oftewel, revitaliseert (vernieuwd) de vacht, hersteld de zachtheid.
Dus jouw antwoord is dan : JA

En wat bedoelen ze met een ‘High Efficiency’ wasmachine? Op de webshop staat namelijk dat dit middel geschikt is voor alle ‘High Efficiency’ wasmachines.

Als iets geschikt is voor HE Wasmachines is het ook geschikt voor oudere of andere modellen. HE Wasmachines gebruiken minder water en minder warmte waardoor er meer geëist wordt van het wasmiddel.

Ook geschikt voor de handwas neem ik aan? Hoeft niet perse in de wasmachine gebruikt te worden?

Het verschil tussen handwas en machinewas is de moeite die jij moet doen. Een wasmachine doet veel meer werk dan dat jij ooit met je handen kunt doen. In dit geval zou je dus gewoon goed moeten werken om de smerige doeken schoon te krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Al-bundy
@Istnogferarie

Bedankt voor je reactie, helemaal duidelijk nu! Het stond stiekem al op mijn verlanglijstje, maar nu weet ik het zeker. Grappig ook van de wasmachine, ik had verwacht dat hij tenminste HE moest zijn. Het tegendeel is echter waar, in een oude wasmachine werkt het dus sowieso.
 
Laatst bewerkt:
Wat een mooie test! Bedankt hiervoor!

Volgens mij is het wel zo dat dit natuurlijk wel vrij heftig is en geen normale vervuiling.
Daarmee bedoel ik dat niemand bijvoorbeeld Gyeon Tire/polijstmiddel/wax zo op een doek smeert en die geconcentreerde hoeveelheid op een kleine plek.

Het kan dus best zo zijn dat op normale vervuiling beide producten even goed zouden zijn omdat het niet zo sterk vervuild is.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Zoals gemeld in de resultaten ben ik een tevreden gebruiker van de Nanolex. Het is ook goedkoper,dus absoluut een goede reiniger. Vooropgesteld bestaan wondermiddeltjes niet. Iedere neus heeft zijn eigen keus.
 
@Dibbuz vind ik niet, heb beide producten gebruikt op normaal vervuilde doeken en merk zeker verschil. Voor mij is PB winnaar.
 
Sinds een paar de Poorboys in bezit,nog niet gebruikt.Is het beter om er mee te wassen of te weken?En hoeveel moet je gebruiken?Kan me voorstellen dat je met een wash en detailer minder doeken gebruikt dan met een full detail.Dus lijkt mij ook minder of meer tyfoon?
 
Sinds een paar de Poorboys in bezit,nog niet gebruikt.Is het beter om er mee te wassen of te weken?En hoeveel moet je gebruiken?Kan me voorstellen dat je met een wash en detailer minder doeken gebruikt dan met een full detail.Dus lijkt mij ook minder of meer tyfoon?

Ik gebruik voor een volle wasmachine 50 ml,kleine wasmachine 35 ml. Weken kan altijd, klein scheutje in een emmer (10 ml op 5 liter)
 
  • Leuk
Reactions: Dagobert
nanolex doe ik 20 ml op 10 liter emmer voor het weken, 35 ml voor kleine niet vuile was, 50 ml voor normale niet vuile of kleine vuile was, 75 ml voor een normale erg vuile was.
 
Ik gebruik voor een volle wasmachine 50 ml,kleine wasmachine 35 ml. Weken kan altijd, klein scheutje in een emmer (10 ml op 5 liter)
Bedankt voor de informatie!Dan heb ik een maatstaf zegmaar.
Er staat op de verpakking 1 tot 2oz. 1 oz is bijna 30ml (29,5ml). Dus ligt eraan hoeveel je wast, en aan de hand daarvan je hoeveel toepast.
Ik had dat wel gelezen inderdaad, maar stond verder geen verhouding bij kwa hoeveel liter water of hoe groot de hoeveelheid kwa doeken is ofso.Vandaar mijn vraag :blush:
 
Mooie test @Istnogferarie! Als mijn microvezelwasmiddel op is ga ik ook eens de Poorboy's Typhoon proberen. Heb je ook al de pad cleaner (Tornado) geprobeerd toevallig?
 
Mooie test @Istnogferarie! Als mijn microvezelwasmiddel op is ga ik ook eens de Poorboy's Typhoon proberen. Heb je ook al de pad cleaner (Tornado) geprobeerd toevallig?

Deze staat in de kast en heb ik 1 keer op een bandendressing applicator geprobeerd maar kan nog niet echt een oordeel vellen. Dit was echter 5 weken terug en heb nog geen kans gezien om poets spullen weer vies te maken. Heb het nogal erg druk laatste weken...
 
  • Leuk
Reactions: Dieter
Misschien een stomme vraag.

Ik heb een nieuwe doek vergeleken met een doek gewassen met typhoon. Klopt het dat de zachtheid niet hetzelfde zal zijn als een gloednieuwe nooit gebruikte doek?
 
@Alloy ik heb groene Monello doeken van zo'n 2 jaar oud welke nog heerlijk zacht zijn maar een nieuwe blijft naar mijn mening altijd zachter dan een gebruikte al scheelt het niet veel vind ik. Mijn Waxaddict doeken zijn nu zo'n 6 keer gewassen en voelen wel nog net zo nieuw al een nieuwe welke ik ook nog heb.
 
Er word hier regelmatig gesproken over 'voor weken' van de doeken. Dus jullie leggen de vuile doeken een dagje in bv: poorboys microfiber wash. En daarna in de wasmachine opnieuw met Poorboys wash? Ik stop nu gewoon alles in de wasmachine met Poorboys zonder ze te laten 'voorwerken. Wat is het voordeel bij voorweken?