• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw in het assortiment: Rimsavers velgenbeschermers!

En hoe goed blijft zoiets zitten met veelvuldig gebruik van hd reiniger? Begin en eind punt vind ik alleen niet mooi.

@Blade je kunt gewoon de wasstraat in. Rimsavers zijn er voor bestand. Ook voor de borstels die specifiek je velgen reinigen.
Het klipje wat over de eindpunten is bevestigd is geen vereiste. Wanneer je de Rimsavers netjes afknipt kun je deze ook weg laten.
 
Ooehhh.. daar bega je gevaarlijk terrein. Wasstraat aka krasstraat is een scheldwoord hier op het forum :p.

Oops... schelden in de kerk.

Dit is niet het antwoord wat Blade bedoeld of de meeste forum leden hier. Er wordt bedoeld of het zich goed houd als je er met een hoge druk reiniger overheen gaat nadat iemand als zijn bloed, zweet en tranen samen met Non-Ferro in het velgen reinigen heeft gezet.

Doelde ook op een hoge druk reiniger. Zoals bij een dergelijke do-it-yourself wasstraat. De comment van de borstels was ter verduidelijking... had ik wellicht beter kunnen weg laten in dit forum ;)

En non-ferro werkt uitstekend met Rimsavers!
 
Lakschade hebben we in ieder geval nog nooit meegemaakt.

in de loop der jaren komt er wel langzaam vervuiling onder de rand die gaat schuren waardoor het een nu nog goede veld aantast.
heb hier meerdere velgen al voor gerepareerd (maar ach zolang je ze er op laat zitten is het probleem er niet)
 
in de loop der jaren komt er wel langzaam vervuiling onder de rand die gaat schuren waardoor het een nu nog goede veld aantast.
heb hier meerdere velgen al voor gerepareerd (maar ach zolang je ze er op laat zitten is het probleem er niet)

Ik ga er vanuit dat je hier hebt over een ander product, Rimsavers zijn namelijk nieuw op de markt.
Bij Rimsavers hebben we juist in het ontwikkel proces er op gelet dat ze zo strak mogelijk aansluiten op de velgrand, om bijvoorbeeld vuilophoping te voorkomen.
 
  • Leuk
Reactions: schippersss
Ik blijf sceptisch.... Eerst maar eens bewijs zien er blijft toch altijd een rand.

Duurtest zal het uitwijzen.
 
Ik neem de gok; ik heb ze besteld voor m'n 18" r-design velgen.. ben benieuwd :) Zal ze wanneer ik ze over een week of 2 heb geplakt wel even op de foto zetten.
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz
Ik heb ze eindelijk kunnen monteren; ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over het eindresultaat! Wanneer je er met je neus bovenop zit zie je wel kleurverschil, maar vanaf een meter afstand valt het al bijna niet meer op. Een goede oplossing voor als zoals bij mij het spuiten van de wielen niet mag van de leasemaatschappij / je dit te duur vindt! Ik heb ze 48 uur laten rusten voordat ik weer ging rijden, het zit echt muurvast.

IMG_2886.JPG
IMG_2887.JPG
IMG_2888.JPG
IMG_2889.JPG
IMG_2890.JPG
IMG_2892.JPG
IMG_2893.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_2891.JPG
    IMG_2891.JPG
    124 KB · Weergaven: 202
Ik vind het persoonlijk niet mooi. De randen zijn ook niet mooi rond aangebracht zo lijkt het op de foto. Ook het begin/eind (R) vind ik niet mooi.

Toch een 10 voor de werkzaamheden omdat je het wel "effe" doet, maar zeker niet mijn ding is.

Maar wat ik dan niet helemaal snap, het is een lease auto, dan denk ik dat je de auto nieuw hebt gekregen? Hoe krijg je die velgen zo beschadigd?!

Edit: zie dat je hem tweedehands in de lease hebt gekregen, helemaal duidelijk. Gelukkig nu in handen van een detailer!
 
Laatst bewerkt:
Valide punten! Ik heb deze auto niet nieuw gekregen maar hij kwam vrij in onze lease poule nadat iemand anders er al 2.5 jaar in gereden had, dat is ook de reden dat de velgen zo beschadigd zijn :) Ik mocht ze van de leasemij niet op hun kosten laten herstellen (wat ik ook wel weer begrijp, auto zit officieel maar tot einde van dit jaar nog in het contract) en dan is dit de meest voordelige oplossing. Spuiten zal ongetwijfeld mooier zijn, maar dit is wel beter dan rond blijven rijden met de schade nog zichtbaar.

Het "rond" plakken is wel een dingetje ja: aangezien dit (bij mij) uit de losse pols ging is dan niet overal 110% gelukt, maar nergens is het erg hinderlijk naar mijn mening. Je kan er ook voor kiezen om de (R) sluiting niet te monteren maar dan krijg je een klein kiertje, dus dit staat wat netter naar mijn mening.
 
  • Leuk
Reactions: Blade