• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

goede handwash of dergelijks gezocht in gentse (belgie)

bodi

Detailing addict
9 mei 2013
97
55
Omdat het zelf niet goed meer lukt wou ik hier al eens navragen of iemand een goed adres weet om de wagen te laten wassen in/rond Gent, St-amandsberg, oostakker in Belgie.

Ben zelf van een gentse deelgemeente en weet wel enkele hand carwashzaken zijn maar misschien zijn er nog betere adressen (liefhebbers of hobbyisten) om de wagen te laten wassen op een betere (2 emmer ed methode).

Alvast bedankt voor de reacties/tips ed.
 
Vandaag de 1e hand carwash in gent gaan uittesten, auto stond wel wat vuil, week of 3 niet gewassen en ook al doe ik weinig km, met dit weer en strooizout ed kon hij wel wasje gebruiken (al is hij wel eens tussendoor na een plaatselijk bugsquash weekje afgespoten geweest).

Had geprobeerd van zoveel mogelijk info op voorhand te verzamelen, via google en andere sites ook wat reviews gelezen en enkele zaken gecontacteerd (vooral gevraagd naar welke doeken en produkten gebruikt worden, vooral ook of deze vervangen worden per voertuig ed) maar wsl worden dergelijke zaken vaak uitgebaat door mensen van andere origine want antwoorden waren meestal niet zo heel duidelijk.

Toch 2 zaken die voor mij beter uitkwamen, 1 in destelbergen (handcarwash speedy) maar omdat ze daar drogen met zeemvel (mf voor professionelen vonden) toch eerst eens naar de andere zaak op de tolhuislaan geweest.

Was 1e keuze omdat ik daar snel en heel duidelijke antwoorden op mails kreeg, doen ook aan detailing (al zal dat zonder meer van ander kaliber zijn) maar zag op site ook nanolex, dus gekendere produkten staan en vooral: gebruiken mf doeken waarvan men zei dat ze per wagen andere nemen en deze vervolgens allemaal 's avonds wassen in de wasmachine, wat toch al iets is.

Heb enkel voor exterieur (wassen) gekozen, interieur en velgen ga ik zelf doen maar met deze koude dagen toch maar velgen ook laten doen (zat toch in prijs). Auto werd in box gezet waar men eerst soort voorwas met drukspuit op spuit, daarna met hd afgespoten en vervolgens waste men met rastamitts en na spoelen gebeurde drogen met mf doeken.

Heeft ongeveer 15a20 minuten geduurd en auto (bmw 4 coupe) was klaar, dubbel gevoel want nooit leuk om iets te moeten stoppen/afgeven, zeker zoiets want auto zelf is en blijft een liefhebberij en zo'n wasbeurt zal nu eenmaal ook nooit zijn zoals ik het zelf deed maar al bij al viel het wel mee.

Auto staat heel zuiver en is dus vrij goed gewassen en ook de krassen, wat me meest afschrikte want nooit te vermijden en zat toch met klein hartje daarvoor, lijken mee te vallen al heb ik er natuurlijk wel al 2 heel kleine gezien bij een spiegel maar dat zal ook wel rare afwijking zijn van mezelf en moet toegeven dat op de vlakke delen, welke toch gevoeliger zijn, niets is aan te merken.

Dus eigenlijk valt het wel mee, al is en blijft het van moeten en voel(de)t het ook niet echt goed maar heb geen keuze meer dus zal er toch moeten mee leren leven en tevreden mee zijn.

Blijf ook altijd zoeken of er betere zaken zijn dus tips blijven welkom en wou dit toch doorgeven, misschien heeft er nog wel iemand iets aan.
 
Vandaag de auto eens buiten wat beter (kritischer) bekeken en zijn duidelijk veel meer swirls, zeker vergeleken met manier hoe ik het deed ze, op 1e gezicht leek het mee te vallen maar als de zon er in de juiste hoek opstaat zie je duidelijk heel kleine streepkrasjes.

Weet goed genoeg dat swirls nooit te vermijden zijn en begon al te denken dat de uitgebreide manier van autowassen idd wat overdreven was, als ik vroeger al zo’n mini streepje/krasje zag was dat al demper maar als ik het vergelijk met nu laat dat toch heel duidelijk zien dat het toch de moeite waard was en toch enorm scheelt.

Nuja niets aan te doen en toch maar eens kijken of er geen betere carwashen zijn en toch stel ik me wat vragen bij dit: koos hand boven gewone carwash omdat men zei dat vooral die borstels krassen maken maar aan andere kant heeft die met borstels een droogblaassysteem dus misschien is dat wel beter of scheelt het niet eens zo veel.