• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krasjes na kleien

Zowel een prewash and foamen is een voorwas, inderdaad. Maar ik zie wel verschil tussen beide qua werking.

Als ik een full exterior detail doe en de betreffende auto is (erg) vervuild ej staat niet in een LSP, dan breng ik de VP - Snow Foam Combo aan met een drukpomp. De eindverdunning is dan veel sterker dan wanneer je het met een HD foamed.

Als ik een vervuilde auto inspuit met prewash, weekt hij vuil los, maar voert dit niet af. Hierna droogt de auto vuil op, redelijk snel.
Hierna foam ik met Monello 1:4 om alles nog meer los te weken het foam trekt veel vervuil met zich mee. (Zie je ook aan het foam wat op de grond valt)

Hierna blaas ik 'm af met de HD.

Dit is niet wat ik doe wanneer ik mijn eigen auto effe was, uiteraard.
 
En na de wielen te hebben gedaan, een putje Non-Ferroo? Of had je die al ingespoten?
Ik gebruik Non Ferro alleen na een paar maanden, in de tussentijd was ik de velgen alleen met een mitt (alleen voor de wielen) een kwastje (bouwmarkt) en een Wheelwoolie (velgbed) waarna de velgen eigenlijk heel mooi schoon zijn, mede dankzij de aangebrachte Gyeon Rim. Drogen doe ik met de SideKick zodat ook al het water achter het logo en de wielmoeren weg is.
Mocht de foam te snel drogen (indrogen) dan spuit ik de auto eerst ff af en ga daarna weer verder met de velgen.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio en DarthVader
Sorry maar die reactie snap ik niet helemaal!

Een voorwas is een manier om je lak veilig schoner te maken voordat je gaat wassen.... het is niet alsof het uiteindelijk schoner word ofzo!

Het meeste vuil verwijder je nog steeds met het wassen.
 
Meestal bij een full detail zijn de auto's niet echt schoon. Elke vervuiling wat ik er af kan halen met een foam of prewash of Iron remover, of ik er niet met wassen af te halen. En zeker als het even heeft ingeweekt, in combinatie met een Kranzle HD spuit je heel veel vuil zo van de auto af.
 
Ik denk dat jullie een verwarring hebben onderling m.b.t. de term voorwas.
Voor mij is de enige echte voorwas, gewoonweg foamen.
Al het andere is doelgericht per verontreiniging te werk gaan;
Dus iets om ijzerdeeltjes te verwijderen, een ander iets voor teerspatten, weer een ander iets voor insectenlijkjes etc.
Al die specifieke verontreinigingen krijg je ook meestal niet geheel of goed weg met een gewone wasbeurt of alleen met foamen.
En foamen is inderdaad in eerste instantie bedoeld, om voor te reinigen voor het wassen zodat je minder schade aanbrengt tijdens de wasbeurt.
 
Ik heb me nog niet in de discussie gemengd, maar voor beide is wat te zeggen:
- uitgebreide voorbehandeling voor het wassen (pre-wash, foam, ijzerverwijderaar, teerverwijderaar, insectenverwijderaar, enz.) heeft als resultaat dat er minder tijd gestoken hoeft te worden in het wassen en het kleien (en polijsten??). Daarentegen verbruik je meerdere producten (denkende aan de kosten).
- geen uitgebreide voorbehandeling: na alleen wassen zou je dus meer klei gebruiken (want eerder de klei versmeerd), en langere tijd bezig zijn om te kleien (en om te polijsten??), daarentegen bespaar je de diverse producten.

Ieder zijn werkmethode respecteer ik, maar ik denk dat er onderscheid gemaakt moet worden in: privé, dus hobbymatig detailen, of zakelijk, dus kostendekkend detailen.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie