• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen beschadigd door garage :(

jack-e60

Detailing addict
24 dec 2014
42
65
38
Goedenavond leden,

Heeft iemand van jullie tips of meningen over mijn situatie?

Mijn wielen (19", zwart gecoat, glimmend) lagen in de opslag bij mijn vaste garage. Iets meer als een jaar gelegen.

1 wiel moest herspoten worden(vrouwtje stoepje gemist) Daarom besloten vorige week de velgen op te halen, om die ene naar de spuiter te brengen.

Bij aankomst zag ik al gauw dat de door mij bijgeleverde doeken niet tussen de velgen lagen en ze kwakkeloos op elkaar gestapeld waren. Schijnbaar ook tussendoor enkele keren verplaatst. Gevolg: elke velg vol krassen op alle spaken. De monteur ken ik ook goed, en ook hij zei dat het van het op en afstapelen kwam. Dat ze mijn spacers en wielbouten kwijt waren en deze later tussen de wielen van een andere klant terugvonden laat ik er even buiten.

Nu heeft die monteur dus hun fout toegegeven. Maar de eigenaar van de garage wil mij totaal niet te woord staan.

Wat kan ik hier nu mee?

Groetjes Jack
 
Schriftelijk aansprakelijk stellen, met een brief
Google met "voorbeeldbrief garage wanprestatie"
Kom je bij de eerste (deep)link uit bij de ANWB

Beetje aanpassen naar de situatie
- schade is ontstaan in periode dat de garage de zorgplicht had
- eerst vragen om te komen met een voorstel voor de oplossing
(je wilt ze niet door een beun gespoten hebben)
 
  • Leuk
Reactions: Al-bundy
Aansprakelijk stellen zoals redcat al aangaf en veel succes want zie maar eens te bewijzen dat de krassen er al niet zaten, de monteur zal wel op zijn kop krijgen van zijn baas dat hij er iets over gezegd heeft.
 
Een goede garage waar je vaste klant bent lost dit gewoon netjes op.
Mijn advies is om proberen de schade te verhalen, lukt dit niet.. gewoon de velgen ergens anders op laten slaan waar ze er wel goed mee omgaan. Dan ook meteen een andere garage voor onderhoud zoeken.

Jij geen stress meer, hun een klant kwijt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Heb je geen rechtsbijstand verzekering?

Anders inderdaad nogmaals langs gaan en vragen om een oplossing. Anders meteen de aansprakelijkheidstelling overhandigen.

Wellicht dat er dan toch wel meer mogelijk is. ;)

Heb het eens gehad met een vastgelopen blok van mijn vrouw d'r auto. Nu was hij net terug van een kleine beurt. Auto op laten halen door de garage en zij konden zien dat de olie langs het oliefilter eruit geblazen was en zij dus een verkeerd filter hadden gemonteerd. Werd meteen een nieuw blok gemonteerd op hun kosten. Hadden ook kunnen zeggen dat het blok al gaar was, want wie kontroleerd het? Bij dit bedrijf ga ik niet snel weg ....

Zou als ze niets willen ookde naam delen en ergens een slechte review gaan zetten... kijken hoe krachtig social media is
 
Heb inmiddels de eigenaar gesproken. Gesprek ging erg raar! Ik had dus al 4 emails gestuurd omdat hij schijnbaar elke keer niet aanwezig was.

Toen ik belde: er werd opgenomen door een monteur. Goedemiddag met Jack, momentje meneer ik geef u even door. En direct de eigenaar aan de lijn. Dit was al vreemd omdat normaal de monteur je ook netjes helpt aan de telefoon. Eigenaar wist direct wie hij aan de lijn had. En had de smoes: ik heb deze week geen tijd gehad om mijn mail te checken?! Een bedrijf checkt dat toch elke dag? En mijn mail zegt dan onterecht dat de mail is gelezen door de ontvanger?

Ik kon maandag of dinsdag wel even langskomen, want hij wil de wielen eerst bekijken. Ik heb uitgelegd dat ze schadevrij waren en zijn monteur al zei dat het door hun foute opslag kwam. Nogmaals: maandag of dinsdag even langskomen, weet niet waneer ik aanwezig ben.

Dus wordt vervolgd. Na dat bezoek zal ik beslissen of ik ze ga afbranden op internet, ofwel als tevreden klant verder ga met ze.

Gr jack
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Na dat bezoek zal ik beslissen of ik ze ga afbranden op internet, ofwel als tevreden klant verder ga met ze.

Hmm... Als ze nu ineens wél de schade op zich nemen, ben je dan alsnog een tevreden klant? Ik zou dan m'n velgen laten vergoeden/repareren/whatever en meteen de benen nemen. Ik ben pas tevreden als klant als ik ten alle tijden als gewaardeerde klant behandeld word.


Greetz
 
Ja eens met je @Blade maar na 2 keer gewoon proberen, en als de eigenaar er dan steeds toevallig niet is, en ook zijn mail niet leest heel de week.

Weet nog een keer dat ik een probleem had met een keukenzaak, dat wilden ze ook niet oplossen. Ben toen even op zaterdag langs gegaan, showroom zat vol met klanten die een keuken wilde kopen, was binnen 20 seconden opgelost.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
maar wees nou eens eerlijk, de boel verbouwen, wat los je daar mee op? Je maakt het alleen maar erger, en je verlaagd je wel heel erg tot hun niveau in mijn optiek.

Ik begrijp dat als er niet naar je geluisterd word je verbaal best wat agressiever kan overkomen als normaal, maar veel verder zou het toch niet moeten komen. Maar goed zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel gewoontes.

Mijn ervaring is soms ook dat de klant niet helemaal eerlijk is, en een bedrijf moet het dan ook maar oplossen.

Overigens een beetje bedrijf is goed verzekerd voor zulke "schades"
 
  • Leuk
Reactions: schippersss
Denk dat je het ook niet zo letterlijk moet zien. :D

Het lijkt er sterk op dat dit bedrijf niet weet wat ze er mee aan moet, dus steekt de kop in het zand. Een fatsoenlijk bedrijf staat de klant ter woord, neemt de klant serieus en bekijkt de zaak eens goed.

Een trouwe klant zal de boel niet oplichten en dan kan je als bedrijf je verlies nemen. (Verzekering, whatever) Daarbij heb je dan ook een werknemer die zijn mond voorbij praatte en dan ben je aan de beurt.
Is het een klant waar je weinig zaken mee doet, dan kan je ook zeggen dat de klant het niet aan kan tonen, juridisch niet sterk staat en zijn zaken dan maar ergens anders moet gaan doen. Nadeel is dat er dan op social media waarschijnlijk gebrand zal worden...

Tja, wat je ook verzint, zoiets hoort bij een onderneming, lijkt mij. Lastig.


Greetz
 
Paar weken later. Helaas niet veel verder met de garage. Ben 3 keer langsgeweest als ik even tijd had, elke keer de eigenaar niet aanwezig. Bij mijn laatste bezoek heb ik een brief achtergelaten waarin ik mijn mening gaf over zijn zaken van doen. Nog geen 3 uur later kreeg ik een email waarin de eigenaar vroeg of ik ermee langs wilde komen zodat hij de schade kon bekijken. Ik belde direct het nummer van de garage, en prompt!! Hij nam op.

Hij wilde eerst de wielen zien(ja, dat probeer ik al een maand af te spreken) om te bepalen hoe de schade veroorzaakt was??? Maargoed, als ik het morgen red ga ik even langs, anders maandag.

Wederom, wordt vervolgd...
 
@jack-e60 - Ik zou een aangetekende brief sturen waarin je de eigenaar in gebreke stelt. Dit is een goede zet voor als je juridische stappen wilt gaan ondernemen. De eigenaar zal dit hoogstwaarschijnlijk meteen snappen wanneer hij zo'n brief krijgt en dit kan dus al zorgen voor de nodige actie vanuit hem. Snapt hij dit niet, dan heb jij een vast punt waar je op terug kan vallen voor die eventuele juridische stappen.



Greetz