• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto kopen, lakverzegeling op factuur

En als ik bij een bedrijf de sealant erop laat zetten, is dit dan geen waxoyl, en werkt het dan wel "echt"?
Neeee joh, als je dan via een detailing bedrijf je auto laat doen, dan neem je een coating. Dit is een hele stap verder als een waxje of sealant. :D Ik zou even gaan uitzoeken of er in jouw buurt een dusdanig bedrijf zit, of simpelweg wat verder, en informeren wat zij voor je kunnen betekenen.

Jouw auto zal bijvoorbeeld niet volgas gepolijst hoeven te worden, dat is verreweg het meeste werk. Dus, zal het aankomen op een rondje polijsten om zeker te weten dat er geen defecten zijn en dan kan de coating aangebracht worden.


Greetz
 
Jouw auto zal bijvoorbeeld niet volgas gepolijst hoeven te worden, dat is verreweg het meeste werk. Dus, zal het aankomen op een rondje polijsten om zeker te weten dat er geen defecten zijn en dan kan de coating aangebracht worden.

Niet helemaal eens, nieuwe auto zullen geen/minder gebruik sporen opzitten. Maar geen nieuwe auto is kras vrij.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@Bikkel - Jep, ik snap je punt. Maar de gehele auto zal niet als een malle gecorrigeerd hoeven te worden. En ja, nieuwe auto's zijn alles behalve defectvrij. Recent nog even mijn vader naar zijn KIA-dealer gebracht. Ik liep effe rond om wat naar de modellen te kijken en dan schrik je toch best wel van al het stof en krassen die je ziet zitten op nieuwe auto's.


Greetz
 
Alweer bedankt voor de reacties!

Ik heb meguirs gold class shampoo & meguiars nxt generation tech wax 2.0.

Kom ik hier al een end mee?

En als ik bij een bedrijf de sealant erop laat zetten, is dit dan geen waxoyl, en werkt het dan wel "echt"?

Carclean heeft een aantal jaren terug een duurtest gedaan op een paneel dat voor de helft met Waxoyl was behandeld (en dan wel zorgvuldig, terwijl dat bij veel auto's al uitermate slordig wordt aangebracht) en voor de andere helft met een populaire en goedkope sealant (Poorboys World EXP). Na pakweg een maand begon Waxoyl al te verliezen van EXP en na een week of 6 had Waxoyl de benen genomen. Ik zal even kijken of ik het topic nog kan vinden dan plaats ik hier nog wel een linkje. EXP kost je voor een 120 ml flesje nog geen 8 euro en dat is genoeg om je auto een paar jaar te beschermen (als je m tenminste niet steeds door de wasstraat jaagt).

Edit: linkje naar het topic met vergelijkingstest Waxoyl en EXP
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Carclean heeft een aantal jaren terug een duurtest gedaan op een paneel dat voor de helft met Waxoyl was behandeld (en dan wel zorgvuldig, terwijl dat bij veel auto's al uitermate slordig wordt aangebracht) en voor de andere helft met een populaire en goedkope sealant (Poorboys World EXP). Na pakweg een maand begon Waxoyl al te verliezen van EXP en na een week of 6 had Waxoyl de benen genomen. Ik zal even kijken of ik het topic nog kan vinden dan plaats ik hier nog wel een linkje. EXP kost je voor een 120 ml flesje nog geen 8 euro en dat is genoeg om je auto een paar jaar te beschermen (als je m tenminste niet steeds door de wasstraat jaagt).

Edit: linkje naar het topic met vergelijkingstest Waxoyl en EXP

Thx voor de reactie! en lol om te zien hoe slecht de Waxoyl eigenlijk is.
Ik heb nog een fles meguiars nxt 2.0 tech wax, (https://www.Carclean.com/product/Meguiars/NXT_Generation_Tech_Wax_2_0_Vloeibaar_532ml_G12718_100056), is de poorboys world exp toch beter om te gebruiken?
 
Ik heb weinig ervaring met Meguiar's, maar wat ik over dit product hebt gelezen zou ik dat voorlopig gewoon gebruiken, en ondertussen rustig kijken naar producten die helemaal aan je wensen voldoen.

Persoonlijk ben ik geen fan van Meguiar's en daar heb ik de volgende redenen voor:
- producten zijn vaak te duur voor wat ze nu werkelijk bieden
- veel producten zijn combinaties, van verschillende types product waardoor je als gebruiker veel minder controle hebt, maar overgeleverd bent aan de ideeën van de fabrikant.

Voorbeelden van combinaties van producten: een polijstmiddel gecombineerd met een wax. Als je 2 aparte producten hebt, kun je polijsten tot het resultaat je bevalt, vervolgens ontvet je om optimaal het resultaat te kunnen beoordelen (er zit altijd olie/vet in een polijstmiddel, waardoor kleine lakfoutjes wat gecamoufleerd worden). Is het resultaat nog onvoldoende, kun je besluiten om verder te polijsten vóór je de volgende stap gaat doen. Glaze is ook zo'n product dat vaak door Meguiar's aan een ander product wordt toegevoegd. Glaze is een middel om minimale lakfoutjes te camoufleren, waardoor de auto meer lijkt te glanzen. Als je een glaze gebruikt (sommigen zijn er fervent tegenstander van), breng je die aan op de schone ontvette lak, en op de glaze breng je de beschermlaag (wax of sealant zoals EXP) aan. Als dit aparte producten zijn, kun je zelf kiezen welke soort middelen je wel of niet wil gebruiken, bij een combi heb je geen keus.
 
De Meguiars NXT 2.0 is opzich wel een leuke wax. Alleen standtijd is belabberd.

Persoonlijk zou ik dan eens kijken naar wat anders.

Collinite bijvoorbeeld
 
De Meguiars NXT 2.0 is opzich wel een leuke wax. Alleen standtijd is belabberd.

Persoonlijk zou ik dan eens kijken naar wat anders.

Collinite bijvoorbeeld

Ik zou letterlijk hetzelfde gezegd hebben, écht letterlijk. Zo deel ik ook letterlijk dezelfde mening als @Cordoba. Echter raak ik toch wel in de twijfel over deze NXT 2.0 omdat mijn buurman deze wel helemaal heilig vind en op zijn nieuwe auto gebruikt, ik zie hem bijna nooit zie wassen en zijn beading lijkt het toch langer vol te houden in vergelijking met mijn Collinites.

Aan de andere kant, heb ik ooit eens vernomen dat deze NTX sealant-eigenschappen heeft en qua looks weinig toevoegt. (Helemaal niets op een nieuwe lak) Dat zou ook de boel verklaren.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RoyR
@Quantoxx Als je de info van NXT 2.0 leest heeft men het over
Meguiar's ESP (Engineered Synthetic Polymers) technologie creëert een sterkere polymeerhechting aan uw lak zodat...
Dat zou kunnen betekenen dat het om een sealant (synthetische wax) gaat, maar het kan ook iets anders betekenen, kortom de product beschrijving belooft veel, maar is vaag over de echte inhoud.
 
ik maak de NXT 2.0 op, en ondertussen hou ik de gaten hoe deze zich houdt. Dan kijk ik of ik nog een ander product koop.
Kan een wax ook machinaal aangebracht worden? en zou ik hiervoor bijv. een dap500 kunnen aanschaffen?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Vloeibare waxen (Zoals Collinite 845) kun je machinaal aanbrengen. Dit doe ik zelf altijd op een zwarte Monello 5.5 pad).
 
Kan een wax ook machinaal aangebracht worden? en zou ik hiervoor bijv. een dap500 kunnen aanschaffen?
Jep, waxen kan machinaal. De voorkeur gaat dan uit naar een vloeibare wax omdat je anders je pad in de waxpot moet rammen en dat is.. lastig. :p

Inderdaad, de Collinite 845 is vloeibaar en een uitstekende wax. Met de DAP + een zachte pad kan je met een flinke druppel al snel een hele motorkap doen. Snel en makkelijk. (Lage machinesnelheid, snel bewegen over de lak) Ook breng je deze wax lekker dun aan met een machine omdat al snel de pad verzadigt raakt en je een flinterdun laagje kan aanbrengen.

Mocht je een DAP aanschaffen, zou ik persoonlijk gaan voor de DAP900. Kost misschien iets meer, maar mocht je het polijsten erg leuk gaan vinden, heb je nét wat meer kracht met zo'n machine. Ook is de ergonomie veel beter als de DAP500.


Greetz
 
Bedankt voor de reacties en tips! Het wordt de DAP900.
Eerst heb ik nog een laatste noobvraag :) als ik de wax wil aanbrengen met de DAP900, is er dan geen gevaar op krassen van bijv kleine vuiltjes die na het wassen nog aanwezig zijn? Of is het op dit gebied geen verschil met bijv. handmatig aanbrengen.

Ik wil de auto enkel wassen met 2 emmer methode, en dan de wax aanbrengen.

thx!
 
Alles wat je inderdaad op je wax pad meeneemt en over de lak beweegt kan natuurlijk krassen geven. Verschil met de dap tov met de hand is dat zodra je het ziet, je met de dap al een stuk meer 'schade' hebt aangebracht.

Vuil dat je niet met wassen wegkrijgt maak je ook niet zo snel los met waxen, maar dat betekent wel dat je eigenlijk beter ook had kunnen kleien (wat overigens niet heel erg lang duurt op een relatief schone auto).