• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oppervlakte krassen na krasstraat

TheMBP

Detailing rookie
15 feb 2017
6
2
25
Had de auto uitgeleend aan mijn broertje die hem helaas door de wasstraat heeft gereden, opzich goed bedoeld maar had ik toch liever niet. Zoals je kan voorstellen zitten er nu wat swirls en oppervlakte krasjes in het lak en had ik een vraag:

De krasjes en swirls irriteren mij niet zo, echter weet ik dat met machinaal polijsten door een poetsbedrijf dit kan worden verholpen. Nu dat ie al eenmaal door de wasstraat is vroeg ik me af of het niet erg zou zijn om hem voortaan toch maar door de wasstraat te doen?

De reden dat ik dit vraag is dat ik vrees dat naarmate ik vaker gebruik maak van de wasstraat de auto niet meer in "showroomstaat" kan worden hersteld (voor eventuele verkoop 3-4 jaar verder).

Is dit waar of kan ik ook na een jaartje of iets dergelijk de auto laten polijsten waarna de krasjes er alsnog uit gaan?
 
Het is makkelijker om natuurlijk te voorkomen dat je straks met agressievere middelen aan het werk moet om het te corrigeren.
Daarnaast weet je nooit wat er in de borstels en lappen blijft hangen. Voor hetzelfde geld zit er op een dag groffe stukke zand of steentjes o.i.d. en dan heb je kans op een diepere kras en dan ben je verder van huis.
Voorkomen is beter dan genezen.

Gr luuk
 
  • Leuk
Reactions: Rowen93
@Zluytr beter nog: zeggen dat je broertje je hond geslagen heeft en nu vragen of het kwaad kan de hond voortaan ook maar te slaan.
@TheMBP Na 1x wasstraat is de auto niet meteen helemaal verpest. Was hem gewoon voortaan op de juiste manier. Dan zul je ook krasjes krijgen, maar veel minder en minder diep.
Als je hem dan weer een keer wilt opfrissen/laten opfrissen is dat veel minder werk.
 
De reden dat ik dit vraag is dat ik vrees dat naarmate ik vaker gebruik maak van de wasstraat de auto niet meer in "showroomstaat" kan worden hersteld (voor eventuele verkoop 3-4 jaar verder).
Als jij 3 a 4 jaar rond wil rijden met een wasstraatauto en na die 4 jaar je auto wil laten polijsten om hem in showroomstaat terug te brengen, dan kan dat gewoon.

Natuurlijk is het erg zonde om in de tussentijd met een wasstraat auto rond te rijden.

Je moet je meer zorgen maken om andere schades die kunnen ontstaan, omdat je je auto in die tussentijd verwaarloost. Als jij onbeschermd rond blijft rijden al die jaren (geloof me, die hotwax van de wasstraat geeft je geen bescherming). Dan is de kans op permanente en onherstelbare schade best groot.

Het gevaar zit hem dan echter eerder in andere invloeden van buitenaf. Zoals vogelpoep, looizuur uit boombladeren, strooizout en andere verontreinigingen die steeds makkelijker vat hebben op de lak van jouw auto, omdat je deze simpelweg jaren verwaarloost.

Die swirls die de wasstraat veroorzaakt heeft in al die jaren is nog 'the least of your worries'.