• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Streepvrije ramen, hoe doen jullie het?

Ferdy

Detailing guru
Tester of Bling
24 jan 2016
2.079
178
Bocholtz
Goedenavond collega's,

Elke keer als ik na een detail de ramen heb gedaan blijven er een aantal vlekken/strepen achter.
Behoorlijk vervelend als het zonnetje schijnt!

Dus vroeg ik mij af, wat is jullie methode om de ramen van je bolide streep en vlekvrij te krijgen?
Gaat mij niet zozeer om de producten die gebruikt worden, maar om jullie methode.
 
  • Leuk
Reactions: BjornGTR
Ik doe de ruiten altijd met een glasreiniger en glasdoek.
Ja. Heb je net de auto gewassen. En je doet je raam naar beneden. Dan heb je inderdaad weer die vervelende strepen.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Voor de buitenkant Clearly Menthol opsprayen, inwrijven met Mint Merkin, uitwrijven met droge Mint Merkin.

Binnenkant flinke hoeveelheid Clearly Menthol op een Disco Duo sprayen en aanbrengen, inwrijven met Mint Merkin, uitwrijven met droge Mint Merkin.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Als de ruiten heel vies zijn, eerst met keuken rol en Clearly Menthol van Dodo. Omdat ik het zonde vind dat het ergste vuil de doek gelijk vervuild. Daarna nog een keer met Clearly Menthol en dan met een Mint Merkin droogwrijven.
Gewoon een beetje op sprayen, niet te veel gebruiken.
 
Ferdy, bedoel je dan gewoon na het wassen en drogen of bijvoorbeeld polijst residu en dat soort rommel die die je wegneemt en dan streek achterlaat? Na wassen droog ik gewoon de wagen en heb ik eigenlijk nooit strepen.

Anders gebruik ik inderdaad ook twee doeken, één voor glasreiniger en een tweede om na te wrijven.
 
Oke, aan mijn methode zal het dan niet liggen.
Wellicht dat ik zelf teveel product gebruik, waardoor er wat residu achter blijft.
Zal de volgende keer de "less is more" methode eens toepassen.

@350Z In principe na een wasbeurt of een lichte detail beurt. Met alleen de was shampoo krijg ik mijn ramen niet streepvrij van buiten, jij wel?
 
Ja eigenlijk nooit problemen met de ramen.. Maar gebruik geen drooghulp oid, enkel een schone doek. Merk wel dat de monello droogdoek minder makkelijk mooi droogt dan mijn gyeon silk dryer.

Less is more is denk ik zeker van toepassing, ik kreeg bv met de Basics of Bling in het begin alleen maar strepen en vegen, maar met heel weinig product kreeg ik pas mooi resultaat!
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Buitenkant ramen: Omdat er rondom TW Rain Kleer op zit en ik de auto altijd met open slang "afdroog" blijven er misschien 3 tot 6 bolletjes water per raam opzitten welke ik met de droogdoek (witte Monello) meeneem en dan is alles streeploos schoon.

Tussen het wassen door soms alleen ff een spray glascleaner op een (groene Monello) doek en afnemen maar ik denk dat vooral het behandelde glas de truuk is, water hecht bijna niet en dus is de ruit zo schoon.

Binnenkant ramen: Eerst een disco duo pad met Prep, daarna een spray glascleaner (Invisible glas) op een glasdoek (die witte met die waffeltjes) en goed uitwrijven...ook streeploos schoon.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ook ik heb hier last van. Ik gebruik de Monello Vetro Bianco. Maar bij mij ligt het zo te lezen ook aan de hoeveelheid. Ik gebruik altijd behoorlijk wat glascleaner.
-auto wassen
-ruit nog een keer extra doen met glascleaner(inwrijven).
-glascleaner uitwrijven met Vetro Bianco.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Binnen-en-buitenkant;

Papier en Clearly Menthol. (Bij erg vervuilde ramen)
Gevolgd door Disco Duo pad + Clearly Menthol.
Drogen met Vetro Bianco.

Ik wacht niet te lang na het inwrijven met de Clearly Menthol. Deze glasscleaner bevat IPA en als je te lang wacht, zie je het product verdampen/wegtrekken. Dus, op je pad sprayen, raam schoonwrijven en meteen afnemen met een Vetro Bianco.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ik heb me auto en me huis (op de zolder na ) in de rainx gezet . En goed dus eerst ontvetten enzo . .
Nu na wassen auto gewoon drogen met droogdoek . Ramen Lappen huis , beetjes glassex microvesel doek schoonmaken en droog doek bedrogen .
Simpel zonder strepen ..
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
zelf ook wel moeite mee gehad maar nu niet meer.
Ik gebruik dodo clearly menthol in combinatie met een schone microvezeldoek.
Ik spray de doek lichtjes in dus nooit direct op het glas om je dashboard schoon te houden en veeg van horizontaal heen en weer en werk zo van boven naar beneden.
Zo doe ik eerst de linker of rechterhelft van de ruit en en veeg met de buitenkant van mijn hand de ruit zodat het stuur niet in de weg zit.
Zodra ik de ruit schoongeveegd heb neem ik direct de ruit weer af met een andere schone microvezeldoek. dus nooit dezelfde doek gebruiken voor het schoonvegen en uitbuffen.
En ook nooit glassex ofzo gebruiken daar worden je ramen vettig van en dan kijk je juist door een waas ipv een schone ruit.

Ik heb met ruitenreiniger van mcguiars en dodo menthol goede ervaringen.

Als je veel ruitenreiniger hebt gebruikt lijkt me het een goed idee om eerst je ruit te ontvetten om de zeepfilmlaag weg te krijgen omdat dat juist vuil aantrekt.

Ben benieuwd naar je resultaten :)
suc10 greetz Arno.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ik gebruik altijd industriepapier, de glasreiniger lijkt er dan bijna niet meer toe te doen: met droog papier zijn de strepen zo verdwenen.
 
Ik gebruik altijd een glasdoek.Ik heb er 2,als het vochtig buiten is,of met bepaalde glasreinigers,wordt het makkelijker om met 1 te verwerken en de andere na te wrijven.Dat is mijn ervaring in ieder geval
 
Ik laat 1X per week de glazenwasser komen.
Nee gewoon op doekjes sprayen en na doen met droge doek.
En als ze heel er vervuild zijn wil ik ze ook weleens polijsten