• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rohan's Passat 2.8 V6 4Motion

@mdlange Omdat we toch detaillers zijn zou ik nog toe willen voegen dat je door 11 moet delen i.p.v. 10 wanneer je een verhouding van 1:10 gebruikt en door 5 i.p.v. 4 voor een verhouding van 1:4. Dus dan zou je op 64 ml en 140 ml foam uitkomen.
 
@mdlange Omdat we toch detaillers zijn zou ik nog toe willen voegen dat je door 11 moet delen i.p.v. 10 wanneer je een verhouding van 1:10 gebruikt en door 5 i.p.v. 4 voor een verhouding van 1:4. Dus dan zou je op 64 ml en 140 ml foam uitkomen.

Hoewel ik het met je eens ben en het zo inderdaad op de monello flessen wordt gebruikt wordt er niet echt een industrie-standaard aangehouden vwb verhoudingen.. Hangt af van welk merk je gebruikt, kijk je namelijk naar DodoJuice concentraat flessen dan kan je bv met de 500 ml Born Slippy 5 liter maken (1:9) maar geeft DDJ zelf aan dat dit 1:10 is, dus niet 1 deel op 10 , maar 1 tiende (1/10).
 
Er zijn inderdaad 2 varianten op de mengverhodingen. Waar welke vandaan komt weet ik niet maar let altijd op de omschrijving.

Je kunt namelijk praten over 1 deel op 10 delen oftewel 100 ml op 1000 ml
of
men praat over 1 deel en dit aanvullen tot 10 delen oftewel 100 ml product en aanvullen tot 1000 ml met water.
 
@350Z Je hebt gelijk en we hebben hier eerder een discussie over gehad op het forum. Voor zover ik weet is DDJ de enige die een afwijkt van de gangbare definitie.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Ik heb zegmaar 100ml van de Monello snow foam in de fles gedaan en toen verder afgevuld tot 600ml met water.
Dus 1:6 is dat dan toch?
Ik werk met een Karcher HD, moet ff kijken op het apparaat wat voor model het is.
Het was ook net te weinig om de hele auto onder te spuiten met die 600ml, heb ik dan de stelknop niet goed zitten?
Heb de stelknop helemaal dicht gedraaid, en toen geleidelijk open gedraaid tot er een goede schuimlaag uit kwam. (wat dus niet gebeurde)