• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wasmachine: alles bij elkaar?

Arbi

Detailing trainee
22 jan 2017
35
30
36
Goedemorgen allemaal,

Er zijn tal van topics over dit onderwerp en deze adviezen heb ik opgevolgd, maar toch wil ik wat vragen. Na gisteren mijn auto 5 uur lang gewassen en gepoetst te hebben, wilde ik vanochtend nog even de voorruit van binnenuit schoonmaken. Ik gebruikte daar voor een (goedkope) MF doekje en de spuit van Invisible Glass. In het licht zag ik dat er wat vet of stofjes (van de MF) achter bleef.

Gisteren na het wassen en poetsen heb ik de pads in lauw-warm water met dreft gewassen in de gootsteen. Ongelooflijk hoeveel Black Hole er nog uitkwam tijdens het knijpen :eek:. Daarna heb ik nog dreft in de pads gedaan en kwam de Black Hole er een stuk vloeibaarder uit.

Na het wassen van de pads heb ik de washmitts, droogdoeken, MF doeken, poetsdoeken en de pads in de wasmachine op 30 graden met waspoeder gewassen (+ extra) spoelen. Na het wassen rook je sterk de Black Hole lucht. De pads en washmitts heb ik niet in de droger gestopt, de rest wel.

Is dit de juiste wijze? Ik heb het idee dat het vet er met 30 graden niet echt lekker uitgewassen wordt. Voortaan de pads apart wassen?

Dank!

Groet,

Otto
 
Wat betreft de temperatuur weet ik het zo niet uit mijn hoofd, maar ik weet wel dat het afgeraden wordt om met waspoeder te wassen. Er is een grote kans dat niet al het waspoeder wordt opgelost tijdens het wassen waarna er dus korrels in de pads en doeken terecht komen. Wanneer deze dan weer in contact komen met de lak is er een grote kans op swirls.

Vloeibaar wasmiddel is dus ten zeerste aan te raden.
 
Ik was alles apart kwa categorie. Dus was spullen met elkaar, zoals droog doeken en MF washmitts met elkaar. MF doeken om wax af genemen enz.

Het was gerij hieft echt niet op 40 graden want het word niet of weinig vuil.

De spullen waar je mee gewaxt hebt dan weer wel. Die was ik op 40 graden om de nodige wax resten los te weken.

Wat betreft voor ramen zou ik @m@rio zijn advies opvolgen. Zo'n waffle doek laat namelijk geen stof achter. Was deze dus ook apart en niet met MF doeken.
 
Ik was wel alles bij elkaar... alleen wit en kleur doe ik apart!

Pads doe ik met de paswasher..
 
Ik was de de doeken altijd even voor met de hand. Met handwassen krijg je het sowieso beter schoon. Maar ja..wie gaat dat nou elke keer doen?
 
Jup, ook hier gooi ik de doeken bij elkaar. (Witte was apart, bonte was apart) De pads doe ik eigenlijk nooit in de wasmachine, die handwas ik ook gewoon met Dreft.
Doeken doe ik op 40 graden en 400 toeren centrifugeren, dan is het merendeels van het water eruit, en hang ze daarna op de waslijn.

Ramen reinigen die ik met een MF-pad + glasreiniger en afnemen met een wafeldoek. Volgens mij heten de pads ''Disco Duo'' en de doek ''Vetro Bianco''.


Greeetz
 
Alle doeken die ik gebruik voor polijsten en de het uitwrijven van de wax gaan bij elkaar.
Pads was ik nooit in de wasmachine.
Ruiten doeken was ik apart van de andere doeken.
 
Dank jullie wel heren!

Ik dacht juist dat waspoeder beter zou zijn dan vloeibaar wasmiddel omdat dat toch ook een soort vettig is. Zal de volgende keer gewoon vloeibaar wasmiddel gebruiken. Ook de tip om de spullen per handeling te wassen is een goeie. Denk dat ik de pads uberhaupt los van alles ga wassen (zelfs zonder de uitwrijf doeken).

Ik houd jullie op de hoogte!
 
Denk eraan dat sommige, of eigenlijk wel veel, vloeibare wasmiddelen ook wasverzachter bevatten. Lees dus effe op de fles of het erin zit, want dit wil je liever niet. :p
 
Ik zou absoluut de doeken en pads die je gebruikt met polijsten en wax aanbrengen eerst met de hand wassen. Een was machine draait alleen maar rond en kneed niet. Wat jij met je handen er in een paar minuten uithaalt, doet je wasmachine wel een paar uur over....