• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW e39 530i Black Sapphire Metallic

Arbi

Detailing trainee
22 jan 2017
35
30
36
Goedemiddag allemaal,

Inmiddels heb ik de auto al een klein maandje in mijn bezit, maar ik heb nog niet eerder foto's gepost van de auto. Nadat ik vandaag de auto goed heb gewassen en gepoetst, vond ik het nu het juiste moment om mijn auto voor te stellen.

Ik heb het volgende gedaan:

- Non Ferro op de velgen;
- Auto afgespoten, gewassen (DoDo Juice), afgespoten, gedroogd;
- De auto helemaal gekleid;
- Nog een keer (snel) gewassen (DoDo Juice + schone washmitt) en gedroogd;
- Auto behandelt met Meguiars Paint Cleaner;
- Auto behandelt met Poorboy's Black Hole;
- Auto in de was gezet met Collinite nr. 845 (?).

In totaal ben ik 5 uur bezig geweest en daarbij heeft een maat mij geholpen met de laatste 3 stappen. Ik zie een goed verschil (helaas heb ik geen duidelijke before pictures). Het probleem nu is: de steenslag en andere imperfections worden nu duidelijker haha.

Hoe dan ook, hierbij een aantal foto's

2w6z3wh.jpg

152fips.jpg

muyko4.jpg

344tcaf.jpg

2vjv6rr.jpg

34ov52x.jpg
 
Helaas heb ik geen spul voor de banden besteld. Dacht dat het overbodig was. Vind dit inderdaad wat armoedig staan. Bij de volgende bestelling zit-ie er zeker bij!

Verder was het inderdaad een flinke klus, maar dit was m'n eerste keer, dus dan ben je (denk ik) wat ijveriger ;)
 
@ m@rio: Dank voor de tip, zal het op m'n verlanglijstje zetten.

Overigens heb ik de volgende vraag: Gisterenavond hebben mijn vriendin en ik bij vrienden gegeten. Toen wij naar huis gingen, hing er een dauw-sluier over de auto. Dit was een stuk erger dan bij andere auto's. Ik vraag me af of dit betekent dat ik de wax niet goed heb uitgesmeerd? Of is dit juist een goed teken? Het is best irritant aangezien ik de achterruit ook in de wax heb gezet (heb geen wisser).
 
Ik denk dat dat een beetje lastig te zeggen is zonder foto's. Het is mogelijk dat het gewoon een goed teken is, en dat de dauw voor beading op de wagen zorgde.
 
Ik denk dat dat een beetje lastig te zeggen is zonder foto's. Het is mogelijk dat het gewoon een goed teken is, en dat de dauw voor beading op de wagen zorgde.

@Arbi
Heb je er een foto van?

Helaas geen foto gemaakt. Het was een sluier/deken van dauw over bijna de hele auto. Toen ik vanochtend even naar mijn auto liep (deze staat in een parkeergarage) en toen was de dauw helemaal weg en zag de auto er weer top uit.

Overigens vroeg ik mij nog af hoe ik de (kunststof??) delen tussen mijn deurramen en waar de zijspiegels aan vast zitten, moet behandelen? Gisteren zag ik na de was- en poetsbeurt een al een paar donkere spetters op het stuk bij de zijspiegels zitten.
 
Een maat van me heeft de wax er op gedaan (redelijk dik volgens mij) en ik heb het uitgewreven (totdat je niets meer zag). Misschien zit er dus een te dikke laag op, maar goed die zal vanzelf wel slijten ;).
 
De auto staat er weer netjes bij:cool: Heb daar ook vaak last van dat mijn auto er 'dauwiger' uitziet dan bijvoorbeeld van de auto's mijn buren, die hebben hun auto's niet in de wax staan en ik wel dus denk dat ook wel wat verschil uitmaakt?:)
 
Mooie wagen hoor.
Wat mij betreft de mooiste 5 serie uit de reeks, tijdloos design!

Een maat van me heeft de wax er op gedaan (redelijk dik volgens mij) en ik heb het uitgewreven (totdat je niets meer zag). Misschien zit er dus een te dikke laag op, maar goed die zal vanzelf wel slijten ;).

Een wax kun je het best heel dun opbrengen.
Heb je na het opbrengen de wax laten curen (5-10 minuten) en daarna afgenomen?

Het lijkt uit jou verhaal alsof je de wax erop hebt gekwakt, uitgepoetst en er zo op hebt laten zitten. Dan klopt het inderdaad niet.
 
Mooie wagen hoor.
Wat mij betreft de mooiste 5 serie uit de reeks, tijdloos design!



Een wax kun je het best heel dun opbrengen.
Heb je na het opbrengen de wax laten curen (5-10 minuten) en daarna afgenomen?

Het lijkt uit jou verhaal alsof je de wax erop hebt gekwakt, uitgepoetst en er zo op hebt laten zitten. Dan klopt het inderdaad niet.

Dank je wel Ferdy. Blijf het ook een mooie auto vinden met een heerlijke motor. En nee, ik heb me keurig aan de "swipe-test" gehouden ;). Denk dat ik 15 minuten heb gewacht. Het was inderdaad wel erg dik, maar de pad neemt ook ongelooflijk veel spul op (vooral Black Hole).
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Mooie wagen en mooie detail. Hoe oud is die? (En hoeveel km?) (Sorry voor de nieuwsgierigheid... :blush: )
Ziet er alleszins top uit. Mooie klassieker. En prachtige velgen!

De dauwdruppels worden m.i. veroorzaakt door de was; goed teken dus.

Ik gebruik Gyeon Trim voor de harde plastic delen en dat vind ik fantastisch. Krassen verdwijnen, plastic wordt donker en super bescherming (beading) voor lange tijd.

Veel plezier met je Beemer!
 
  • Leuk
Reactions: Arbi
Mooie wagen en mooie detail. Hoe oud is die? (En hoeveel km?) (Sorry voor de nieuwsgierigheid... :blush: )

Geen enkel probleem. Vind ik juist leuk :)! Auto komt uit eind 2002 (2003 model) en heeft "pas" 160.000 km. Gisteren het exterieur grondig gedaan en vandaag de motor "gereinigd". Dat houdt in de motor goed warm rijden en daarna een paar keer flink gas geven. Was leuk om te doen. Hopelijk geen boetes gescoord ;).
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
respect dat je dat allemaal handmatig hebt gedaan!
Ik wist niet meer precies wat de start-topic was en dacht even dat er handmatig gepolijst was. Maar, het ging alleen om een cleaner/glaze/wax. :p

Toen wij naar huis gingen, hing er een dauw-sluier over de auto. Dit was een stuk erger dan bij andere auto's. Ik vraag me af of dit betekent dat ik de wax niet goed heb uitgesmeerd? Of is dit juist een goed teken?
Als de dauw gelijkmatig is, dan zal dit simpelweg het vocht zijn wat op je wax ligt. (Beading, maar dan nog niet genoeg om parels te vormen) Zie je veel oneffenheden in de dauw, dan is er niet goed uitgewreven.

Het kan zijn dat de wax misschien toch iets te dik aangebracht is en daardoor ook niet goed is uitgepoetst.

Ik gebruik Gyeon Trim voor de harde plastic delen en dat vind ik fantastisch. Krassen verdwijnen
Hmmm... Ik neem aan dat je bedoeld dat krassen werden verdoezeld? Een goede kras zal je ook onder de coating blijven zien. :D



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Arbi