• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto wat te doen....

@Jasper

Detailing guru
20 jan 2017
302
123
32
Provincie Groningen
Hoi

Binnenkort komt onze nieuwe golf variant en nou vroeg ik me af waarmee ik de nieuwe auto het beste mee kan behandelen en onderhouden.

Ik ben in het bezit van meguiars ultimate compound, ultimate polish en nxt wax.

Voor mijn gevoel is het volgende voldoende
Eerste behandeling :
Velgen met alu devil
Foamen
Wassen met nxt shampo
Kleien
Ultimate polish met de DAP
Nxt wax

Onderhouden :
Velgen met alu devil
Foamen en afspuiten
Wassen met nxt
Nabehandelen met gyen bathe+

Hoor graag jullie mening over de stappen en als jullie andere producten adviseren hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt
 
  • Leuk
Reactions: TheRaww
Is het een gloednieuwe auto?Zoja dan zou ik de compound nog laten liggen.Die vond ik overigens niet geweldig maar dat is persoonlijk.En dat was toen met de hand.

Als de auto gebruikt is ligt het natuurlijk aan de staat van de lak en wat je wilt bereiken in je resultaat.Kleien is altijd goed in mijn ogen.

Kwa polijsten kan ik je de flessen van Monello aanraden.Misschien een andere wax erbij?Een glaze of een sealant?
 
Vergis je niet in de ''nieuwstaat'' van een auto. Zitten er defecten zoals swirls in de lak en heb je, zoals in jouw geval; waarschijnlijk een harde lak, dan zal je met een licht polijstmiddel soms niet ver komen. De kans dat een compound (grof polijstmiddel) nodig is, is niet heeeel klein.

Mocht er polijstwerk nodig zijn, zou ik persoonlijk niet de genoemde middeltjes gebruiken. Wees wat specifieker en schaf een lijn van polijstmiddelen aan, zoals de reeks van Monello die @Dagobert al noemde. Hiermee kan je grof polijsten én afschalen tot hoogglans. Zowel handmatig spierballen kweken als machinaal met 4 vingers in je neus. :p



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Dagobert
Is het een gloednieuwe auto?Zoja dan zou ik de compound nog laten liggen.Die vond ik overigens niet geweldig maar dat is persoonlijk.En dat was toen met de hand.

Als de auto gebruikt is ligt het natuurlijk aan de staat van de lak en wat je wilt bereiken in je resultaat.Kleien is altijd goed in mijn ogen.

Kwa polijsten kan ik je de flessen van Monello aanraden.Misschien een andere wax erbij?Een glaze of een sealant?

Is de meguiars nxt niet een wax en sealant in een en de polish een polish een glaze in een ?
 
Er kunnen zoals gezegd best wel al swirls in de lak van de auto zitten.
Aangezien VW bekend staat om harde lakken en je al een DAP in bezit heb je beter kan kijken naar de polijstlijn van bv Monelle, Scholl of Nanolex. Ik denk dat je hier al gelijk een hele verbetering zult zijn.
Dan mooi afwerken met een wax of selant.