• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw topic aanmaken - Niet openbaar

Dames en heren poetser, beeld u in.

Een detailer, gekleed in slechts een string, werkend met glijmiddelhoudende producten, strelend over een heilige koe.
En als deze hard werkende "man" (eigenlijk een uniek product ;)) voorover bukt ziet u een verenpakket waar een pauw jaloers op is.

Ziet of herkend u deze persoon, blijf dan links op afstand, haal niet in en probeer hem met licht en toeter signalen te waarschuwen.

En vergeet vooral niet te zwaaien!
 
@Quantoxx

Jez^s pat, wel klote dat je in een dip zit en deze maatregelen wil treffen. Alles is al gezegd en sluit ik me bij aan, maar wilde je even laten weten dat ik het jammer vind.

Denk er goed over na, het daalt echt niet van de een op de andere dag in waarde.

Mocht je toch met de hobby stoppen verwacht ik wel dat je sowieso hier blijf rond hangen
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Echter is het niet te doen om in mijn omgeving een werkruimte te vinden en dan ook nog ver bij het ''autopoetsen'' vandaan te blijven. De vaste lasten lopen al snel op en dan moet je toch om de dag een flinke detail doen.

Voor jezelf beginnen is nooit makkelijk en de meeste bedrijfjes zijn in een aantal jaar weer ter ziele.
Ik werk al meer als 10 jaar voor mezelf en weet hoe moeilijk het kan zijn.

Het allerbelangrijkst is je overhead kosten zo laag mogelijk te houden.
Zoals je zelf al stelt, dwingt een eigen ruimte tot het verkrijgen van voldoende werk om die kosten te dekken.
Je kunt het echter ook over een andere boeg gooien, veel Engelse detailers beperken zich bijvoorbeeld uitsluitend tot mobile valeting.
Dit houdt in dat je gewoon een mobiel detail bedrijfje hebt, waarvoor geen bedrijfsruimte nodig is en je de overheadkosten tot het miniem beperkt.
Maar dan nog is het belangrijk dat je genoeg werk binnen haalt.
Dit kan je bijvoorbeeld doen, door bij dealers en autobedrijven langs te gaan en "jezelf te verkopen".
Biedt bij serieuze interesse aan om een wagen voor niets te doen, zodat ze kunnen zien wat ze voor het besproken bedrag kunnen verwachten.
Dat zijn dan vaak geen full details (die worden te duur) maar meer opfrissers.
Daar moet je niet tegen opzien of je vanaf keren, het belangrijkst is dat je geld binnen haalt.
Waak er verder voor dat je niet teveel opdrachten binnen haalt, of dingen belooft die je niet na kunt komen.
Het is moeilijk genoeg een goede naam op te bouwen, maar die ben je ook zo weer kwijt als je teleurgestelde klanten hebt.

Succes en laat je niet uit het veld slaan, de aanhouder wint over het algemeen.
 
@Frans - Hey Frans, bedankt voor je bericht. :D

Dit was ook een optie, inderdaad. Dan is het geen werkruimte huren, maar een werkbus volgooien en langs de klanten gaan. (Grappig genoeg doe ik het nu al een tijdje op die manier, alleen prop ik dan alles in mijn te kleine BMW, haha! :p )

Dit betrof eigenlijk altijd Full Details en kon veelal in showrooms/garages terecht. Echter was ik bij een garage aan het werk en dit betrof een Full Detail van een Porsche GT3 en toevallig kwam er tijdens de 2-3 dagen elke dag iemand langs die ineens heel erg geïnteresseerd was ik wat ik deed. Dit waren 2 handelaren en een vertegenwoordiger van.. uuhh... IETS. :p Eén handelaar en de vertegenwoordiger zagen meteen in dat er verschil was tussen poetsen en detailen en hoorde mij zo aan over mijn hobby, materialen, producten én dat ik iets voor mijzelf wilde beginnen. Beide gaven aan dat er in het wereldje maar weinig animo is voor échte kwaliteit. Alles moet snel en goedkoop zo snel en duur mogelijk de deur uit. :p

De andere handelaar, die wilde wel kwaliteit en had veel werk staan. Echter na wat contact via WhatsApp en bezoekjes, werd het al snel duidelijk dat de kwaliteit laagdrempelig was en dus het alsnog op snel poetsen uit kwam, ik niet te duur mocht zijn omdat ik weinig vaste lasten zou hebben en/omdat hij voor werkruimte zou zorgen. Jah, dat werd 'm dus niet. Uiteindelijk heb ik tegen de prijs van alleen mijn onkosten zijn prive-auto gedaan om te laten zien wat het allemaal inhield. Daar was hij echter wél bereid om flink wat knaken voor neer te leggen...

In het kleine kringetje wat ik heb, is mijn naam wel goed bekend. Echter blijft dit klein omdat ik simpelweg geen kant op kan qua werkruimte/prijzen/etc.




Greeetz