• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelpoep

Volkswagenmk5

Detailing rookie
8 mei 2017
3
2
29
Hallo beste forum leden,

Hopenlijk kunnen jullie mij helpen met dit probleem want ik wordt er zot van.

Mijn wagen is een half jaar geleden volledig herspoten, (zwart/donkerbruin met goude metallic) eerste 60 dagen de lak bloot gelaten voor het uithardingsproces.
Daarna de lak gepolierd, 2 lagen jetseal van chemical gus en 2 lagen wax erop. Nu telkens al een vogelpoep op de lak is, was ik het er altijd asap af, max 5 uur. En telkens is de lak volledig aangetast en moet deze opnieuw gepolier worden. Dit is toch niet normaal, op mijn originele lak hing soms 2 weken vogelpoep in de volle zon en daar had in nooit problemen mee..

Iemand een idee hoe dit zou komen?

Alvast bedankt.
Mvg,
Joren
 
Er zit degelijk verschil in lakken. De ene (kan hard of zacht zijn, is onbelangrijk) lak is gevoeliger voor de zuren. Het kan ook zijn dat de vogels 'zuurder' zijn geworden. Op beide auto's die ik heb zijn uitwerpselen alleen maar volledig te verwijderen door te polijsten dus uniek is jouw positie niet. Wil je hier beter tegen bewapend zijn is het te overwegen je auto te coaten.
 
Er zit degelijk verschil in lakken. De ene (kan hard of zacht zijn, is onbelangrijk) lak is gevoeliger voor de zuren. Het kan ook zijn dat de vogels 'zuurder' zijn geworden. Op beide auto's die ik heb zijn uitwerpselen alleen maar volledig te verwijderen door te polijsten dus uniek is jouw positie niet. Wil je hier beter tegen bewapend zijn is het te overwegen je auto te coaten.

Hey bedankt voor je reactie!
Maar ik kan toch moeilijk begrijpen dat dit normaal is. Moest er nu vogelpoep een aantal dagen in de volle zon op de auto liggen bakken dan kan ik het begrijpen maar niet al na enkele uren in de schaduw al zo zwaar aangegast. Ik kan toch moeilijk elke 3 dagen mijn auto gaan polieren, dan heb ik over een half jaar gaan lak meer.
 
Overgespoten lak kan nu eenmaal zachter zijn dan de fabrieks lak. Vooral de Duitse lakken zijn over het algemeen harder vanaf fabriek. Dus is de overgespoten lak meestal boter in vergelijking met de originele lak.

Maar als je zoveel birdshit op je auto krijgt telkens, is het dat een idee om een andere plek uit te zoeken bv waar je de auto kan parkeren.

Ik was wekelijks een auto die ook een über zachte lak op de motor kap heeft na het overspuiten. Nu heb ik deze anderhalf jaar gelden behandelt met Gyeon Mohs. De lak is nu vele maal minder kras gevoelig. Ik zeg niet dat het bij jou haat helpen, vogelpoep is gemeen spul. Maar wellicht het proberen waard.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Ben gisteren bij de spuiter langs geweest en hij vond dit ook niet normaal. Hij vertelde me wel dat hij een speciale vernis heeft gebruikt omdat het nogal een speciale kleur is. Hij ging dit navragen, maar gaat wss opnieuw moeten gedaan worden.