• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict

Geen uitgebreide review, maar toch even een positieve ervaring met de nieuwe interior cleaner van waxaddict.
Ik had de interior detailer besteld en kreeg per ongeluk de interior cleaner gestuurd. Even gebeld met CC, "oh foutje, wil je hem ruilen of kun je hem gebruiken?" (De cleaner is duurder) dus eigenlijk geluk gehad want hij stond toen nog niet eens in de webshop.
Die interior detailer komt met de volgende bestelling wel, ik had hem eigenlijk nog niet nodig aangezien ik nog natural look heb staan.

Ik heb de versie van nanolex zelf niet, maar volgens mij is dit wel vergelijkbaar. Dashboard ziet er gewoon nieuw uit, niet vettig, geen strepen of vlekken, werkt super makkelijk. een beetje saai haast
Op leer werkt het ook prima, en laat een frisse geur achter.
Op de beschrijving staat dat je hierna de interior detailer nog kunt aanbrengen, maar misschien alleen nodig als je interieur er inmiddels wat schraler of ouder uitziet.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik heb toevallig bij mijn laatste bestelling de Interior Cleaner van Nanolex meegekregen. Ik gebruikte altijd APC+D om te reinigen en dan weer voeden met een dressing. Begrijp ik het nu goed dat zo'n Interior Cleaner wat veiliger is als APC en je hem bovendien kan gebruiken als snelle reiniging bij minder vies interieur? :)

Minder drastisch, zeg maar?




Greeeeetz
 
Ik heb toevallig bij mijn laatste bestelling de Interior Cleaner van Nanolex meegekregen. Ik gebruikte altijd APC+D om te reinigen en dan weer voeden met een dressing. Begrijp ik het nu goed dat zo'n Interior Cleaner wat veiliger is als APC en je hem bovendien kan gebruiken als snelle reiniging bij minder vies interieur? :)

Minder drastisch, zeg maar?




Greeeeetz

Kosten technisch kan je ook twee mengsels van APC nemen. Een sterke voor zwaar vervuild en een wat mindere sterke voor een snelle reiniging. Hoef je de Nanolex niet te kopen ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Vraagje mbt de Candy Gloss:
Ik heb deze daarnet voor het eerst gebruikt, en bij het afnemen leek het in 1e instantie dat ik de wax meer uitveegde dan afnemen.
Ik dacht misschien toch niet lang genoeg gecured, even later weer geprobeerd: ging veel beter.

Nu komt er echter steeds na een 15-20min een waasje terug over de lak heen, dat ik gewoon met een peluche verde kan wegvegen. Het komt dus alleen wel steeds terug. Het is zo subtiel dat je het enkel in de zon ziet (dan lijkt het bijna op hologrammen).

Wellicht dus toch te lang laten curen?
Hoe kom ik er vanaf? Met een detailspray? En dan eentje met of juist zonder wax? Ik heb fo show, qd+ en s&w in de kast staan.

Oh ja: het gaat om mijn DS, dus single stage lak, en ik zie het enkel op motorkap, dak en kofferklep.
 
Volgens mij is dit probleem op te lossen door met Microsuede doekjes te gaan buffen. Deze poetsen veel strakker op, echter raken ze ook snel vol. Deze doeken worden ook verkocht door DJ om dit probleem tegen te gaan...
 
Bedankt om mee te denken! Ik heb de betreffende panelen nog 2x afgenomen met verse piccolo nero's, ingesprayd met Fo' Show en weer 2x afgenomen. Het lijkt nu opgelost :)

Voor de zekerheid de micro suède op mijn verlanglijstje gezet zodat die de volgende bestelling mee kunnen. Is dat hetzelfde soort doek als de Q2M suède 40*40 van gyeon?
 
Combi van TE dik en denk de cure tijd te kort. Dit omdat je meer uitwrijft ipv afneemt. Als een was gecured is neemt het af en kan je het niet uitsmeren. Vervolgens droogt het op na het "afnemen" en cured het verder, en krijg je wax hologrammen.
 
Thanks voor alle info!
@tembaco dat was ook mijn eerste idee, maar ik bleef maar wachten en swipe-testen, tot de halve DS al in de wax stond te curen.
En dat in combinatie met het weer van vandaag :p het zal idd te dik geweest zijn.

Gelukkig is het nu opgelost :D heerlijk ritje gemaakt daarnet :)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik maak vaak lange ritten met als gevolg een ware vliegen kerkhof op de voorbumper. Gebruik voornamelijk bug squash om het te reinigen. Ik wil het meestal simpel houden en niet altijd waxen na een wasbeurt.

Mijn vraag is raden jullie de fo showwax aan of de wet glaze sealant?
Gaat me meer om de bescherming en het gemak. Ze staan beiden in de planning om aan te schaffen maar wil eerst 1 proberen ;)
Heeft iemand ervaring met beide?