• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict Vortex op Gyeon primer?

Ronniiie

Detailing guru
12 nov 2016
241
153
34
Doornspijk
Hallooo alle poetsfanaten,

Ik ga morgen de punto eens aanpakken. Er zit hier en daar een krasje en lichte swirls.
Nu heb ik de gyeon serie maar ik hoorde pas dat na de gyeon primer enkel een coating kan.
En misschien een raar idee maar er zit in de Vortex een coating toegevoegd dus zou ik dan nu wel de primer kunnen gebruiken? Ben erg benieuwd naar het resultaat van de Vortex, heb pas al even in een avondje de Vitreo aan gebracht op de kofferbak en deze is al uber!

Ik hoor graag wat jullie erover denken, bedankt alvast.

Groetjes Ronald
 
Het moet geen probleem zijn op Gyeon Primer een wax te zetten. Let wel op de gebruikshandleiding van de primer....


Kijk bedankt voor je reactie, pas in de shop gaven ze het aan om er geen wax na de primer aan te brengen maar omdat ik nu de vortex heb gewonnen dacht ik misschien kan het nu wel! Zal het morgen eens proberen.
Ja klopt, lage toeren en dan na 15min met de prep erover.;)
 
Mijn mening is dat Primer een soort glaze is. De bedoeling van het product :

It provides superb pre-coating surface preparation and an incredibly glossy finish. Its main aim is to perfect the finish on the paints which are hardest to work with, dramatically reducing the risk of scratch marks during the final wipe off before coating. Q² Primer leaves a smooth and slick surface, ready to coat.

Ik zou niet weten wat het verschil is tussen een coating, wax of sealant erop te zetten. Alle drie LSP's zijn gemaakt om te hechten aan de lak.
 
  • Leuk
Reactions: Ronniiie
@Ric325i Het hoeft niet perse maar ze gaven wel aan dat het een extra boost zou geven de primer dus ik ben erg benieuwd.

@Istnogferarie Daar heb je een punt. Ik zal morgen eens gaan bekijken hoe en wat maar bedankt voor je info/hulp we zijn weer iets wijzer geworden. Morgen alle tijd om de auto onder handen te nemen, de vrouw is een weekend weg met der vriendinnen:p