• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje poetsen auto

pvtuinen

Detailing addict
4 nov 2016
54
50
Ik heb dus vorige week de auto met de volgende stappen gepoetst
1 wassen
2 gekleit
3 polijsten
4 voeden
5 waxen

Nu is mijn vraag moet ik nu elke keer als ik de auto was deze stappen doen.of is er dan een andere stappenplan.

Gr peter
 
Hey hallo,

Als je wilt, mag je al die stappen opnieuw doen. :) Maar een wasbeurt zal al je eerdere werk niet verwijderen en dus zal een wasbeurt genoeg zijn.
 
Hoi Peter.
Dit is afhankelijk van verschillende factoren.
Sommige (voordelige) produkten spoelen/smelten er zo van af zonder dat je het in de gaten hebt.
Dus de concentratie van het produkt, temperatuur (weersomstandigheden) gebruikte kilometers bepalen de "standtijd". Ervanuit gaande dat je alle stappen correct hebt uitgevoerd.
Maar ik ben benieuwd naar de inzichten van de meer ervaren detailers. Zit zelf in categorie Newbie
 
@Vikash - Hij wilde alleen weten of je een week na een detail alle stappen opnieuw moet doen. :)

Hoe slecht je producten ook zijn, hoeveel km's je ook rijdt, welke concentratie je product was of wat de weersomstandigheden ook zijn, je zal na een week niet alles opnieuw hoeven doen. ;)



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Vikash
@Vikash - Hij wilde alleen weten of je een week na een detail alle stappen opnieuw moet doen. :)

Hoe slecht je producten ook zijn, hoeveel km's je ook rijdt, welke concentratie je product was of wat de weersomstandigheden ook zijn, je zal na een week niet alles opnieuw hoeven doen. ;)



Greeetz
In dat geval... het is maar inderdaad hoeveel tijd je hebt. Meestal zou na het wassen een Quick Detailer voldoende zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Hey Peter! ;)
  1. Auto strak maken middels alle bekende stappen.
  2. Gedane werk conserveren / beschermen middels een wax o.i.d.
  3. Wasbeurt goed uitvoeren.
  4. * Eventueel de bestaande wax toppen met een geschikt product.
* = Shampoo met toevoegingen, wetcoat of detailer met toevoegingen. :D

Denk aan een shampoo zoals o.a. Bathe+, een wetcoat zoals o.a. AquaFobia of een detailer zoals o.a. Red Mist. Dit zijn voorbeelden van producten die populair zijn op di gebied. Je kan nu in die segmenten wat verdiepen.



Greeeetz
 
Je hebt al en wax op de auto, dus een product zoals wetcoat gebruik je als extra laagje bovenop je wax. Deze stap is al een extraatje. :D Na het aanbrengen van de wetcoat is het in mijn opinie niet meer zinvol om ook nog eens met een detailerspray de auto na te lopen, tenzij je bijv. Spray&Wipe gebruikt als drooghulp. :p

Heel simpel bekeken; Je detailed de auto en onderhoud hem door 'm te wassen. Met elke wasbeurt was je een minuscuul laagje wax weg die vervuiling heeft geabsorbeerd en blijft er een schone auto/waxlaag over.
Elke extra stap, zoals wassen met een speciale shampoo, detailerspray met extra's erin of wetcoat, is allemaal een luxe. Met dit soort middelen geef je een extra beetje bescherming of extra mooie beading/sheeting of iets meer wetlook.

Meestal kies je dus ook 1 van deze extra producten voor na de wasbeurt. :p

Ik vind het bijv. fijn om de auto in een degelijke wax te zetten en gewoon te onderhouden met 1-2 wekelijkse wasbeurten. Na de wasbeurt kan ik de auto drogen en met een Detailerspray nalopen. Dit kan met een simpele Detailerspray zoals Spray & Wipe 1:1 of een detailerspray met toevoegingen zoals Red Mist.
Ook kan ik vóór het drogen de boel per paneel insprayen met een wetcoat zoals Wetcoat of Aquafobia en meteen weer afspoelen met de HD. Zo heb ik betere sheeting/beading en een tijdje extra bescherming.
Ook kan ik vóór het drogen kiezen om een shampoo met toevoegingen te gebruiken, zoals Bathe+. Deze kan je puur op je washandschoen doen, het lakwerk inwrijven en meteen weer afspoelen. Mijn manier is om dit te foamen en zo sneller/makkelijker het product te kunnen gebruiken.