Je hebt al en wax op de auto, dus een product zoals wetcoat gebruik je als extra laagje bovenop je wax. Deze stap is al een extraatje.
Na het aanbrengen van de wetcoat is het in mijn opinie niet meer zinvol om ook nog eens met een detailerspray de auto na te lopen, tenzij je bijv. Spray&Wipe gebruikt als drooghulp.
Heel simpel bekeken; Je detailed de auto en onderhoud hem door 'm te wassen. Met elke wasbeurt was je een minuscuul laagje wax weg die vervuiling heeft geabsorbeerd en blijft er een schone auto/waxlaag over.
Elke extra stap, zoals wassen met een speciale shampoo, detailerspray met extra's erin of wetcoat, is allemaal een luxe. Met dit soort middelen geef je een extra beetje bescherming of extra mooie beading/sheeting of iets meer wetlook.
Meestal kies je dus ook 1 van deze extra producten voor na de wasbeurt.
Ik vind het bijv. fijn om de auto in een degelijke wax te zetten en gewoon te onderhouden met 1-2 wekelijkse wasbeurten. Na de wasbeurt kan ik de auto drogen en met een Detailerspray nalopen. Dit kan met een simpele Detailerspray zoals
Spray & Wipe 1:1 of een detailerspray met toevoegingen zoals
Red Mist.
Ook kan ik vóór het drogen de boel per paneel insprayen met een wetcoat zoals
Wetcoat of
Aquafobia en meteen weer afspoelen met de HD. Zo heb ik betere sheeting/beading en een tijdje extra bescherming.
Ook kan ik vóór het drogen kiezen om een shampoo met toevoegingen te gebruiken, zoals
Bathe+. Deze kan je puur op je washandschoen doen, het lakwerk inwrijven en meteen weer afspoelen. Mijn manier is om dit te foamen en zo sneller/makkelijker het product te kunnen gebruiken.