• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW 520i F10 Alpinweiss

Wat een mooi resultaat! Wit staat de 5 serie goed, komen de lijnen mooi in uit.
Je vermeldt dat de voorbumper overgespoten is. Is er geen kleurverschil met de rest van de auto?
 
Ik zat al te kijken vandaag idd... Maar die is ook met 12mm uitslag, en heeft de zelfde pads als de 15.
Ik denk dat de DAP er net mooi tussen hangt. Aan de andere kant past de Duetto weer mooier bij de andere machines ;)
Nou heb ik toevallig zo'n Duetto en vult mooi het gat tussen mijn 21 en de mini.
De Duetto draait echt heel mooi in balans ,het meeste kan ik af met de 21 maar met name op kleinere bewerkelijke auto's doe ik motorkap/dak met de 21 en de rest met de Duetto. Valt heel precies mee te werken.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
@Ric325i ik denk ook idd dat je de mooiste combi qua machines heb. Mini, duetto en dan de 21 voor de meters.

Als ik m'n collectie op nieuw zou moeten samen stellen, is dat ook waar ik voor zou gaan.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
@Zluytr ,en recent nog aangevuld met een Rupes 18 rotary voor wat extra correctiepower.Die machine moet ik nog wel wat aanvullen met extra backingplates enz maar goed dat komt nog wel.
De glooiingen in de motorkap zijn scherp vormgegeven maar die zijn waarschijnlijk lastig met de 15 en met de Duetto net aan te doen. Ook bij deuren waar een stootstrip op (halverwege) zit komt zo'n Duetto/kleinere machine beter tot zijn recht.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Thanks mannen :)

Je vermeldt dat de voorbumper overgespoten is. Is er geen kleurverschil met de rest van de auto?

Nee.

Wit is een lastige kleur voor spuiters, maar ze meten de lak op en ik vind dat het aardig dicht in de buurt komt.
Er zit altijd wel kleur verschil tussen bumpers en de rest van het plaatwerk. Ook wanneer ze uit de fabriek komen rollen.
 
Heerlijk, duidelijk verslag om te lezen van deze uitgebreide detail-job.
En een prima resultaat behaald tenslotte, de 5 staat er weer zeer netjes bij.
Lijkt me heerlijk om zo'n ruimte te hebben.........
 
Uiteindelijk is Alpinweiss de kleur voor een BMW. Heb spijt van mijn eigen kleurkeuze. ;)
Ik merkte vorig weekend dat de lak bijzonder hard is en daardoor amper te corrigeren is, daarentegen is het plaatwerk flinterdun in mijn beleving.

Mooie auto, enne mooie ruimte ook.. :heart_eyes: Past er niet toevallig nog een Dreier naast? :p
 
Geweldige auto, dito detail en mooi verslag. Dacht dat ik op zich al een leuke garage had, maar die van jou ben ik toch wel jaloers op! Prachtige detailruimte
 
Vragen mag altijd @Micha D. ;)

Ik ben niet echt merk gebonden, is maar net van welk merk ik een bepaald type product fijn vind.

Op Duitse lakken vind ik Scholl producten fijn. maar Monello vind ik op andere lakken soms weer fijn werken.

Alleen shampoo's wissel ik graag af. Het doet allemaal z'n werk wel, dus ik vind het fijn hiermee te variëren.

Elke keer een ander geurtje ;)
Duidelijk! Heb ook wel moeite gehad met Veloce icm. woolen pad op een Mercedes lak, dus wellicht toch maar eens Scholl overwegen.
 
Wow heerlijk om zo eindelijk in je eigen ruimte met dat machinepark aan de gang te kunnen met je eigen wagen! Een genot alleen al om te lezen zo, top verslag en zoals al eerder genoemd, wat een glans op een witte wagen!
 
Hoe laat was het nou op de klok voordat je ging beginnen met het aanbrengen van de cancoat op de lak van de auto? Even later vertel je weer dat je weer een dik uur verder was, maar daar schieten we niets mee op natuurlijk,...

Oh, en verder wel prima gedaan hoor!