• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dakdragers

bros

Detailing chief
7 jun 2014
327
103
46
Het wordt weer vakantietijd en dus gaan we weer lekker de hort op. Nu heb ik een dak koffer en dak dragers van Thule. Heeft er iemand tips om de lak zoveel mogelijk te ontzien? Foto is niet van mijn auto maar effe van het internet geplukt

Thule28330.jpg
 
Zelf geen dakkoffer, maar wel pubers met fietsen en hangsloten
Op de kwetsbare gedeelten heb ik UV bestendige folie aangebracht
Werkt vooralsnog prima

Geen gewone folie gebruiken, die wordt bros ;)
 
  • Leuk
Reactions: m@rio en bros
Zelf geen dakkoffer, maar wel pubers met fietsen en hangsloten
Op de kwetsbare gedeelten heb ik UV bestendige folie aangebracht
Werkt vooralsnog prima

Geen gewone folie gebruiken, die wordt bros ;)
Mario Bros, haha. Ik snap het en waar haal je die?
 
En anders zou je ook een aantal laagjes afplaktape op de stijlen kunnen plakken.

Hetzelfde tape als waar je de trims e.d. mee afpakt. Misschien een stom gezicht maar liever dat dan krassen in de lak.
 
Volgens mij gaat het @bros er om de dakranden te beschermen vanwege het in en uitladen van spullen in de dakkoffer.

En om de lak te beschermen daar waar de klemmen van de dakdrager óp de auto elkaar raken, kan ook een strookje tape geplakt worden.

Eerst een strookje tape en dan de klemmen eroverheen monteren denk ik?
 
+1 voor de aangeboden oplossingen.

Dakkoffers blijven tricky, wij waren met een auto van een maat op wintersport en ook het in en uitladen van spullen kan voor krassen zorgen (men gaat in de dorpel staan, men hangt met ritsen van kleding over de lak). Uiteindelijk was die maat niet zuinig op zijn auto maar ik zou het niet willen, zo'n koffer ivm het risico.

En inderdaad, zorg voor een goedpassend origineel systeem en bevestig het met 2 personen. Wij hadden een niet origineel systeem en bij het passend maken tikten de ijzeren delen een paar keer op het dak met putjes als gevolg. :confounded:
 
  • Leuk
Reactions: bros
@Dreier-Reihe het is idd altijd lastig met dakkoffers. Als ik nu weer gebruik zou maken van een dakkoffer, zou ik de dorpels en stukje dak boven de deuren afplakken met een folie. En dan nog zou ik zelf de koffer inpakken en leeghalen.
 
Ik heb een orgineel systeem, zowel dakkoffer als de dragers. Bij de dragers zit een dikke rubbere inleg die op het lak werk zit. Als je dit met beleid monteert/demonteert heb ik geen schade. Verders ben ik zelf de enige die spullen in en uitlaat dus ben voorzichtig. Het geluk met mijn koffer en wat scheelt is dat die zowel links als recht open te maken is en ik een "lage" auto heb.
3b943775deb589ee69d53f79ec4f5af3.jpg
 
Een beetje dakdrager, raakt écht de lak niet hoor!

Als die dat wel doet, dan zou ik naar een andere (origineel) systeem kijken.


Kijk effe op de foto, de klemmen komen direct op het dak..... Daar ga ik een stuk folie op plakken, liever dat dan krassen precies op de stijl!
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
+1 voor de aangeboden oplossingen.

Dakkoffers blijven tricky, wij waren met een auto van een maat op wintersport en ook het in en uitladen van spullen kan voor krassen zorgen (men gaat in de dorpel staan, men hangt met ritsen van kleding over de lak). Uiteindelijk was die maat niet zuinig op zijn auto maar ik zou het niet willen, zo'n koffer ivm het risico.

En inderdaad, zorg voor een goedpassend origineel systeem en bevestig het met 2 personen. Wij hadden een niet origineel systeem en bij het passend maken tikten de ijzeren delen een paar keer op het dak met putjes als gevolg. :confounded:



Heb een systeem van Thule, past netjes hoor..... Toen we het de eerste keer geprobeerd hebben tenminste wel:p
 
Dankje De Seat is al wat hoger inderdaad. Als het om het uitladen en inladen gaat. Zou je wellicht de koffer naar een kant kunnen schuiven. Als die aan beide kanten open gaat maakt het natuurlijk niet uit. En/of zoals genoemd de bescherm folie plaatsen. De vraag is dan natuurlijk of je dit lokaal op de plaatsen gaat plakken waar de drager zitten. Of de hele stijl gaat beplakken.
 
@bros wij hadden inderdaad zo'n systeem als op de eerste foto van jou. Mag hopen dat jij dat niet hebt, dat zou op mijn auto NIET gemonteerd mogen worden, achterhaald naar mijn idee. (ivm met risico op krassen en vervormen deurrubbers)
 
Kijk effe op de foto, de klemmen komen direct op het dak..... Daar ga ik een stuk folie op plakken, liever dat dan krassen precies op de stijl!


Na de foto van @tembaco snap ik hem. Vervelende systemen als je het mij vraagt.

Ik begrijp nu ook beter dat je daar folie tussen wil hebben.

Succes met een goede oplossing vinden.
 
  • Leuk
Reactions: bros
@tembaco Ik ga de stukjes beplakken waar de drager op de lak zit. En de instaplijst aan de bestuurderskant ook, anders wordt dat met in en uit laden waardeloos, ben ook geen 2 meter!;)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco