• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw!, en direct een vraag

Fiestastar

Detailing trainee
22 jun 2017
1
47
31
Goedenavond!

Hallo, ik ben nieuw op dit forum.
Mijn naam is Stefan, ik rijd een Ford Fiesta uit 2005.
Nu wil ik de auto eens flink onder handen gaan nemen, hierbij denk is aan: wassen, kleien, cleanen/polijsten, waxen. Ik heb al verschillende washmitts en microvezeldoeken. Nu is mijn vraag: Normaal gebruik ik de Easy Polish van Systems123, raden jullie deze aan? of zal ik toch over moeten stappen op een ander merk/product?
Alvast bedankt!
 
Hey hallo! :)

Mijn opinie is dat een All-in-One product zoals de Easy Polish zijn totale kracht moet verdelen over 3 verschilllende stappen (paint cleaner - glaze - wax) en dus elke stap minder te bieden heeft in vergelijking met een product dat maar één doel heeft. :)

Mijn advies - Wil je het 5-stappenplan doorlopen, kies dan voor het volgende;

1) Handwas met sterke shampoo of iets van Dreft.
2) Kleien.
3) Glaze met cleaner erin.
4) Wax.

Je ziet het al, stap 4 heeft ook 2 doelen. :) Wanneer je niet polijst is het gebruik van een Glaze aangeraden. Je zal immers krassen en dergelijke niet kunnen verwijderen, dus moet je ze proberen te maskeren. Middels een Glaze met Paint Cleaner erin kan je de lak chemisch reinigen en meteen een lading maskerende oliën aanbrengen.

Na de glaze bescherm je de boel met een goede wax die langer zal werken als die van de Easy Polish. :)
 
Ik ben ook niet zo van de "all in one" (AIO) producten.
Stel iets reinigt en beschermt tegelijk... Waar blijft dan de vervuiling die het weghaalt? Onder of in de bescherming? Of in je doek? Blijf je hier mee rondwrijven? Snap je?
Voor mij liever 1 ding tegelijk maar dan goed (dan maar wat langer werk). Maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken ;)

Welkom trouwens
 
Ik heb een iets andere kijk waarom ik geen 'alles-in-1' producten wil. Bij aparte producten (en dus aparte stappen in het plan van aanpak), kun je per stap kiezen welk product en hoever je daar in een stap mee doorgaat. Bij een alles in één product, kun je allereerst niet bepalen wanneer je naar de volgende stap gaat (dat is in het product bepaald) en dus ook niet de verhouding tussen de verschillende stappen.Misschien heeft je lak weinig correctie nodig, en heb je vooral paint cleaner of bescherming nodig, en dan haalt zo'n alles in één product teveel lak weg. Heb je meer correctie nodig, dan zie dat bij zo'n alles in één product niet goed, doordat dit gemaskeerd wordt door de volgende taken(beschermen, maskeren) van het alles in één concept. Dat betekent dat je dan opnieuw de lak moet reinigen om het resultaat te bekijken, om af te wachten of het bij de volgende poging wel goed gaat. Beslis je niet de lak te reinigen, dan komt je er na een aantal wasbeurten alsnog achter dat veel lakdefecten er nog steeds zijn.

(Mijn beweegreden is dus meer proces georiënteerd)
 
Even lekker shoppen, keuze is reuze:
https://www.carclean.com/nl/product/Exterieur/Wassen_en_drogen/Shampoo
https://www.carclean.com/nl/product/Exterieur/Reiniging/Klei_en_kleikits
https://www.carclean.com/nl/product/Exterieur/Cleaners_Polijstmiddelen/Cleaners
https://www.carclean.com/nl/product/Exterieur/Wax_Sealant_Glaze_Detailer/Wax_in_vloeibare_vorm

In jouw stappenplan zou ik bij wassen een normale shampoo gebruiken zoals Gyeon Bathe, Dodo Juice Born to be Mild, Monello Lavare, Waxaddict Pure Shampoo....
Als paint cleaner c.q. glaze is in mijn ogen Dodo Juice Lime Prime de winnaar. Berwerkt erg makkelijk en maakt je lak erg glad. Aftoppen met een lekker waxje en je bent klaar.
 
Goedenavond!

Hallo, ik ben nieuw op dit forum.
Mijn naam is Stefan, ik rijd een Ford Fiesta uit 2005.
Nu wil ik de auto eens flink onder handen gaan nemen, hierbij denk is aan: wassen, kleien, cleanen/polijsten, waxen. Ik heb al verschillende washmitts en microvezeldoeken. Nu is mijn vraag: Normaal gebruik ik de Easy Polish van Systems123, raden jullie deze aan? of zal ik toch over moeten stappen op een ander merk/product?
Alvast bedankt!
Zelf heb ik dat middel, in het verleden, ook vaker gebruikt en ik was zeker niet ontevreden over het behaalde resultaat. Na één keer het vijf-stappen-plan gevolgd te hebben, weet ik dat er een veel beter resultaat te behalen is (hoewel ik nog niet helemaal tevreden ben).
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Welkom Stefan, veel lees- leer- en poetsplezier gewenst!

Persoonlijk ken ik die Easy Polish van System123 niet, maar het is dus een All-In-One product. Hierover is bovenstaand al genoeg gezegd.
Wat ik me wel afvraag is: hoe is de staat van de lak van de Fiesta?
Kan me voorstellen dat een wagen uit 2005 en misschien altijd buiten heeft gestaan / altijd "verkeerd" is gewassen (1 emmer-spons-zeem of wasstraat) / intensief en/of niet al te netjes gebruikt door zijn bestuurders een lak heeft die een rigoureuzer behandeling nodig heeft dan een milde polish van System123.
Je "moet" natuurlijk niet overstappen op ander merk/producten, maar voor een gedetailleerdere behandeling wel raadzaam.....