• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen polijsten zonder blanke lak afwerking, hoe vaak bij houden?

onnaj

Detailing addict
6 nov 2016
24
60
43
Hoi,

Ik heb een schitterende en zeer zeldzame set Konig Kolors Ultralite velgen (al zeg ik het zelf) waar er wat oneffenheden onder de blanke lak zitten en de gepolijste rand daarom niet zo mooi meer is. Nu ga ik deze binnenkort opnieuw laten polijsten bij wheelcare. Hij adviseert geen blanke lak te gebruiken omdat je hoe dan ook weer (redelijk snel) die plekken terug kunt krijgen.

Nu heb ik alvast belgom gekocht en wheelcare wax en vraag me af hoe vaak ik deze producten moet gebruiken? Wekelijks of 2-wekelijks of zo?
Uiteraard komt er ruim voor de winter een set winterbanden/velgen op! ;)

Heb even wat foto's bijgevoegd zodat jullie een idee hebben vd velgen en de 'schade'
 

Bijlagen

  • 20170528_125345.jpg
    20170528_125345.jpg
    191 KB · Weergaven: 321
  • 20170528_125340.jpg
    20170528_125340.jpg
    156,6 KB · Weergaven: 400
  • 20170528_125338_HDR.jpg
    20170528_125338_HDR.jpg
    208,2 KB · Weergaven: 468
  • 20170527_123931_HDR.jpg
    20170527_123931_HDR.jpg
    315,1 KB · Weergaven: 284
  • 20170527_114519_HDR.jpg
    20170527_114519_HDR.jpg
    220,9 KB · Weergaven: 301
Als je echt maximale bescherming wilt, dan is een coating zoals Gyeon Rim de beste optie.
Het schoonmaken is daarna een fluitje van een cent. Het restant sopje als je klaar bent met de auto, is voldoende om ze schoon te krijgen/houden.

Vaak is het ook een kwestie van bijhouden. Zelf spoot ik minimaal 1x in de week de velgen even af in de wasbox. Veel mensen wachten vaak tot ze weer pikzwart zijn...
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Inderdaad , met grote regelmaat bijhouden is de enige manier om ze mooi te houden ... ik zou ook iedere keer als ik tijd zou hebben even gauw schoonmaken ..
 
Velgen hebben veel te lijden, remstof ,water,stoepranden enz.
Dus het toverwoord is bij houden
 
Maar zouden jullie dat ook echt wekelijks doen als je ook al wax gebruikt voor de velgen? In principe zijn ze dan natuurlijk ook wel snel schoon
 
Zo vaak als nodig. :p Als de boel begint te oxideren ben je verder van huis.

Zoals al eerder aangegeven; Sowieso blijven beschermen met een wax of sealant, maar nóg beter is een coating zoals e Gyeon - Rim. Bij de coating heb je er een stuk minder omkijken naar.
 
Ik had al de wheelwax besteld en in huis net zoals de belgom, dus ga ik die eerst maar eens opmaken. Van deze combi las ik op meerdere plekken dat dit top was, kwam nergens iets tegen van de coating :-(
 
kwam nergens iets tegen van de coating :-(
Dan heb je op de verkeerde plekken gekeken. :p

De Belgom zal je gebruiken om te reinigen, polijsten en oppoetsen van het materiaal. Het zal zelf ook wel wat bescherming bieden, maar er is betere bescherming te verkrijgen. De WheelWax is waarschijnlijk meer een sealant en dit type bescherming wil graag een brandschone ondergrond om goed te blijven zitten. :D

* Wax is meer bedoeld voor looks en absorbeert vuil,
* Sealant is meer bedoeld voor standtijd en stoot vuil af.
* Coating voegt een afsluitende harde laag toe die lang blijft werken en vuil kan amper hechten. Ook is de Gyeon - Rim bestand tegen hoge temperaturen die kunnen ontstaan bij de velgen door remmen en dergelijke.

Wax --> Sealant -----------------------------------------------------> Coating. :D