• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat heb ik nodig voor het onderhoud van een beige lederen interieur?

ZZZ3

Detailing rookie
23 jun 2017
1
2
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van het auto poetsen en heb nu een vraag. SAM_7483.JPG SAM_7484.JPG SAM_7485.JPG SAM_7486.JPG SAM_7487.JPG
Vorig jaar heb ik een BMW Z3 uit 1999 aangeschaft met een beige lederen interieur.
Ik heb zelf het idee dat het al jaren niet meer goed is onderhouden en wil het dus ook een onderhoudsbeurt geven.
Echter weet ik door de vele beschikbare producten niet wat ik het beste kan gebruiken, vandaar mijn vraag:
Wat kan ik het beste gebruiken om het leer goed te behandelen?

Ik heb enkele foto's van het interieur toegevoegd zodat jullie het kunnen beoordelen.
Alvast mijn dank voor de reacties.
 
Met een stoommachine dat je simpelweg kan huren kom je heel ver. Dan zie je al het zwarte dat nu in je leder zit verdwijnen. Als het dan schoon is bescherm je al het leer met bv. Leathercoat of Leathershield van Gyeon.
 
Interresant, is de leather coat om te voeden en leather shield om te beschermen?

Ooh, dat weet ik niet. Ik weet wel dat er producten zijn zoals conditioners die het leer voeden en er zijn producten die een laagje op het leer achterlaten als bescherming. (Zullen ook vast producten zijn die beide tegelijk doen, haha!)
 
Ooh, dat weet ik niet. Ik weet wel dat er producten zijn zoals conditioners die het leer voeden en er zijn producten die een laagje op het leer achterlaten als bescherming. (Zullen ook vast producten zijn die beide tegelijk doen, haha!)
Ben niet zo'n fan van die conditioners, vettige boel. Gewoon beschermlaagje van Gyeon erover.
 
Edit - Beide zijn topcoats met SiO2 erin, geloof ik. Blijkbaar vraagt bijv. de Shield om nieuw leer of in zeer goede staat.

Vettig? Ik gebruik de Leathertech kit en na de conditioner is het niet vet. :) (glimt ook niet, zal met elkaar in verband staan)

Als ik even wat meer erin verdiep zie je veel leder sealant en dergelijke met SiO2, dus die zullen ook wel voeden. :)
 
Ik heb de leather coat an Gyeon nu een paar keer gebruikt en ben er wel over te spreken.

Leer voelt wel erg glad aan. Zelfs mijn vrouw merkte het verschil. Ook is de bescherming veel langer. Leer blijft langer mat van kleur. Erg zuinig in gebruik en voor de prijs hoef je jet ook niet te laten.