• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring Soft99 / Wax keuze

misschien dat de meeste afhaken dior een onbekende naam of een to good to be trough houding. ik heb deze coat/sealent bij al mijn poets klussen in gebruik en is ook de enige sealent die ik meteen weer zou bestellen als die op is uit mijn hele collectie en alles wat ik al heb gehad.
 
dat zweten heb ik nog niet mee gemaakt.
ik maak de pad eerst nat en knijp hem uit. daarna doe ik de wax op de pad en breng ik het aan.
 
ben al tijdje op zoek naar een vervanger voor de EX-P, heb dit topic dus maar eens goed doorlezen en lees dus lovende kritieken over de Soft99, ik zou echter voor deze gaan https://www.Carclean.com/product/Soft99/Fusso_Coat_F7_Black_Dark_300ml_00339_103462
toch nog enkele vraagjes

voor aanbrengen eerst ontvetten met Q2M Prep of ander voorstel .... ?
@ Tim : wat bedoel je met nazweten, eerste keer dat ik erover hoor
 
ben al tijdje op zoek naar een vervanger voor de EX-P, heb dit topic dus maar eens goed doorlezen en lees dus lovende kritieken over de Soft99, ik zou echter voor deze gaan https://www.Carclean.com/product/Soft99/Fusso_Coat_F7_Black_Dark_300ml_00339_103462
toch nog enkele vraagjes

voor aanbrengen eerst ontvetten met Q2M Prep of ander voorstel .... ?
@ Tim : wat bedoel je met nazweten, eerste keer dat ik erover hoor

* Ontvetten is natuurlijk wel beter, met name bij een synthetische wax c.q. sealant.

* Nazweten; Het product bevat o.a. draagmiddelen om het smeerbaar te maken. Tijdens het curen/uitzweten van een LSP verdampen deze middelen en word de laag harder.

Bij de Fusso zal je merken dat er na enige tijd wat word nagezweten en zal je eventueel wat extra moeten nawrijven.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
bedankt Quantoxx voor de toelichting. Is dit te verhelpen ? Manier van aanbrengen, dikte, curetijd ? Kan me inbeelden dat het geen zicht zou zijn als bij een zomerse dag de wagen ineens staat te baden in het zweet :p

en Q2M is een goede keuze dus om de lak te preppen alvorens een nieuwe verse laag sealant/wax aan te brengen ?
 
bedankt Quantoxx voor de toelichting. Is dit te verhelpen ? Manier van aanbrengen, dikte, curetijd ? Kan me inbeelden dat het geen zicht zou zijn als bij een zomerse dag de wagen ineens staat te baden in het zweet :p

en Q2M is een goede keuze dus om de lak te preppen alvorens een nieuwe verse laag sealant/wax aan te brengen ?

Je bedoeld waarschijnlijk " Gyeon - Prep". Ja, dit is een ontvetter die hiervoor bedoeld is. Een iets sterkere optie is de "Nanolex - EX".

Voorkomen dat hij niet nazweet? Ik ken het principe, maar heb het zelf nog nooit gezien. Nazweten kan je weinig aan doen want al smeer je de sealant/wax een meter dik op je auto, als je het weer afneemt is er maar een minuscuul laagje wat daadwerkelijk aan je auto is gehecht.
Dit laagje kan wat nazweten blijkbaar, maar misschien ook niet. :)
 
Een paar pufjes S&W op het bezweten paneel en afnemen kan helpen tegen het na zweten. Je kan het beter voorkomen en dun smeren. Zo dun dat je het amper ziet met aanbrengen Dan heb je gegarandeerd geen last van zweten. Soms moeilijk, maar oefening baart kunst.
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Guest007
idd Quantoxx bedoelde de Gyeon Prep

@Timm de video gaat dus wel gaat over de Fusso 12 months, zoals eerder vermeld zou ik voor de F7 gaan. Zou je de nadelen opgesomd in de video kunnen doortrekken voor de F7 ook ?
 
Laatst bewerkt:
Zelf ben ik een uiterst tevreden gebruiker van de Soft99 Fusso Coat Dark.
De standtijd is geen 12 maanden, maar met een maand of 6 alsnog zeer goed, zeker gezien de 35-40K die ik per jaar rijd.
Terecht is hierboven reeds opgemerkt dat de grootste bepalende factor in de glans je polijstwerk is.
De Soft99 is niet echt een hoogglans-knaller; geen wetlook of carnaubaglans.
Dat beweert men bij Soft99 bij deze Fusso Coat trouwens ook niet.
Meer een glas-achtige glans die zeker op een donkere lak bijzonder goed uitkomt en duurzaam blijkt.
Na de wekelijkse wasbeurt werk ik de lak altijd nog even af met Meguiar's Ultimate Quik Detailer als ik niet al teveel tijd heb.
Zeker in combinatie met de aanwezige Fusso Coat een prachtige combinatie.
Ook heb ik al eens getopt met Soft99 Kiwami en Chemical Guys Butter Wet Wax; zeker in de zomerdagen bij een donkere lak een aanrader!
 
Fusso coat vind ik echt heerlijk hoor
Alleen de geur is vrij chemisch maar ivm 845 vind ik kwa glans en starttijd veel beter
Standtijd bij is toch wel 8 tot 10 maanden hoor
Heb voor de wintrrr vorignjaar aangebracht en zie nu nog steeds best goede beading en sheeting op het dak de rest wel al keer nieuwe laag aangebracht